Who_carez Ep3
Who_carez Ep3
Hallo,
Het is al een tijdje geleden dat ik echt actief was op forums maar ik zal mij hier ook eens voorstellen. Ik ben Tim, 29 jaar en woon in het mooie Antwerpen. Ik ben nu 3 jaar getrouwd en heb een dochter van 2,5.
Om even bij het begin te beginnen. Op mijn 18e had ik mijn eerste auto gekocht. Een grijze crx ed9.
Geweldige auto's maar ik had graag iets sneller dus 3 maanden later de crx "verkocht" aan mijn toenmalige ploegbaas die hem nooit betaald heeft... Dan een Prelude Vtec fine art gekocht.
Geweldige auto :-) Maar 3 maanden later dan mijn eerste ep3 gekocht. Hier had ik een paar dinges aan veranderd alvorens ik er helaas met overkop ben gegaan tegen ca 240 km/u
Dan ben ik maar begonnen aan een crx ed9 B16a1 op te bouwen met behulp van de R garage.
Deze had dan uiteindelijk wat probleempjes en ben ik een tijdje Concerto gaan rijden en uiteindelijk heb ik de Sneaky tuning Suzuki swift gti met B16a1 gekocht. Dat ding was toch wel het gekste wat ik ooit heb gehad.
Na een misstap met een Peugeot 206 gti die opzich de ideale daily is. Snel genoeg, ruim van binnen en massas opties die Honda pas 5 jaar later in een civic bouwde... Maarja wat een kwaliteit
heb ik mijn toenmalige droom auto gekocht. Een zwarte S2000 met 18inch OZ superleggera velgen.
Na een maand plezier ben ik er dan in geslaagd om mijn motorblok op te blazen en de garage waar ik hem kocht deed wat moeilijk over de garantie dus een hele tijd zonder auto gezeten en is hij uiteindelijk weer tot leven gebracht door de R garage. Toen waren we plots met 3 en hadden we iets groter nodig. Dus de S2000 omgeruild voor een 30th anniversary.
Ondertussen een paar veranderingen gedaan omdat de concurrentie nu eenmaal groter en groter word en een ep3 tegenwoordig eigenlijk niet veel meer voorstelt Dus wat is er aan veranderd... Er steekt nu een geheatwrapte tegiwa header, een 3inch catback, injen Cai, 70mm gasklep en een 70mm rbc intake manifold onder. Dat is allemaal afgesteld door Van Drie met een Doctronic ecu. Eigenlijk ben ik hier heel tevreden over. Gaat als de bliksem voor een atmosferische 2 liter. Maar zoals gezegd, de concurrentie van tegenwoordig... Er rijd hier een gechipte Scirocco R rond met 328pk en damn dat ding is snel. Alsof je met een fiets tegen een rolstoelgebruiker zit te racen. Wat mij ook opvalt aan de Ep3 is zijn topsnelheid. Ik heb al wel eens 245 op de gps gehaald (wat perfect overeenkwam met de 245 op de teller) maar vaak laat hij het al afweten op 240 terwijl mijn vorige bijna stock ep3 vlot door ging tot 250
Maarja, hoevaak rijd je dat uiteindelijk. Het grootste probleem van de Ep3 is dat er helemaal niks, maar dan ook niks is ingevuld in het onderhoudsboekje en behalve de rekeningen van mij zelf is er hier ook niets van aanwezig. Enorme waarde vermindering dus En wie weet, als ik binnen 2 jaar een huis wil kopen zou het goed zijn als ik hem zou verkopen. Maar ja, niet echt de moeite lijkt mij.
Dus, toekomstplannen... Heel veel Maar wat er van in huis gaat komen is een groot raadsel
Clipjes vinden jullie trouwens hier: https://www.youtube.com/channel/UCqjljFBtSb5uuerdwK1i9Mg
Het is al een tijdje geleden dat ik echt actief was op forums maar ik zal mij hier ook eens voorstellen. Ik ben Tim, 29 jaar en woon in het mooie Antwerpen. Ik ben nu 3 jaar getrouwd en heb een dochter van 2,5.
Om even bij het begin te beginnen. Op mijn 18e had ik mijn eerste auto gekocht. Een grijze crx ed9.
Geweldige auto's maar ik had graag iets sneller dus 3 maanden later de crx "verkocht" aan mijn toenmalige ploegbaas die hem nooit betaald heeft... Dan een Prelude Vtec fine art gekocht.
Geweldige auto :-) Maar 3 maanden later dan mijn eerste ep3 gekocht. Hier had ik een paar dinges aan veranderd alvorens ik er helaas met overkop ben gegaan tegen ca 240 km/u
Dan ben ik maar begonnen aan een crx ed9 B16a1 op te bouwen met behulp van de R garage.
Deze had dan uiteindelijk wat probleempjes en ben ik een tijdje Concerto gaan rijden en uiteindelijk heb ik de Sneaky tuning Suzuki swift gti met B16a1 gekocht. Dat ding was toch wel het gekste wat ik ooit heb gehad.
Na een misstap met een Peugeot 206 gti die opzich de ideale daily is. Snel genoeg, ruim van binnen en massas opties die Honda pas 5 jaar later in een civic bouwde... Maarja wat een kwaliteit
heb ik mijn toenmalige droom auto gekocht. Een zwarte S2000 met 18inch OZ superleggera velgen.
Na een maand plezier ben ik er dan in geslaagd om mijn motorblok op te blazen en de garage waar ik hem kocht deed wat moeilijk over de garantie dus een hele tijd zonder auto gezeten en is hij uiteindelijk weer tot leven gebracht door de R garage. Toen waren we plots met 3 en hadden we iets groter nodig. Dus de S2000 omgeruild voor een 30th anniversary.
Ondertussen een paar veranderingen gedaan omdat de concurrentie nu eenmaal groter en groter word en een ep3 tegenwoordig eigenlijk niet veel meer voorstelt Dus wat is er aan veranderd... Er steekt nu een geheatwrapte tegiwa header, een 3inch catback, injen Cai, 70mm gasklep en een 70mm rbc intake manifold onder. Dat is allemaal afgesteld door Van Drie met een Doctronic ecu. Eigenlijk ben ik hier heel tevreden over. Gaat als de bliksem voor een atmosferische 2 liter. Maar zoals gezegd, de concurrentie van tegenwoordig... Er rijd hier een gechipte Scirocco R rond met 328pk en damn dat ding is snel. Alsof je met een fiets tegen een rolstoelgebruiker zit te racen. Wat mij ook opvalt aan de Ep3 is zijn topsnelheid. Ik heb al wel eens 245 op de gps gehaald (wat perfect overeenkwam met de 245 op de teller) maar vaak laat hij het al afweten op 240 terwijl mijn vorige bijna stock ep3 vlot door ging tot 250
Maarja, hoevaak rijd je dat uiteindelijk. Het grootste probleem van de Ep3 is dat er helemaal niks, maar dan ook niks is ingevuld in het onderhoudsboekje en behalve de rekeningen van mij zelf is er hier ook niets van aanwezig. Enorme waarde vermindering dus En wie weet, als ik binnen 2 jaar een huis wil kopen zou het goed zijn als ik hem zou verkopen. Maar ja, niet echt de moeite lijkt mij.
Dus, toekomstplannen... Heel veel Maar wat er van in huis gaat komen is een groot raadsel
Clipjes vinden jullie trouwens hier: https://www.youtube.com/channel/UCqjljFBtSb5uuerdwK1i9Mg
Re: Who_carez Ep3
Nog een belg, en van in de buurt. ( Woon bij Mechelen. )!
Allereerst.. Holy shit. Rollen aan 240... Jij hebt geluk dat je nog leeft.
Een JDM EP3 of DC5 versnellingsbak gaat wonderen doen aan je EP. Zowel voor het sper als de kortere 4-6 ratio.
Mijne moet toch niet al teveel onderdoen voor verscheidene Megane rs'en die rond de 300 pk zitten en ik heb niet eens een RBC.. .
Voldoende vlot mits goed gemapped en enkele breathing mods.
Allereerst.. Holy shit. Rollen aan 240... Jij hebt geluk dat je nog leeft.
Een JDM EP3 of DC5 versnellingsbak gaat wonderen doen aan je EP. Zowel voor het sper als de kortere 4-6 ratio.
Mijne moet toch niet al teveel onderdoen voor verscheidene Megane rs'en die rond de 300 pk zitten en ik heb niet eens een RBC.. .
Voldoende vlot mits goed gemapped en enkele breathing mods.
Re: Who_carez Ep3
Welkom op ons forum Tim!
Mooie (en soms spannende!) auto geschiedenis heb je achter de rug. Ik hoop dat deze EP3 je meer geluk brengt en dat je deze kunt bouwen tot wat je wilt... maaruh, al die mods, mogen die in België??
Greetz,
Lucas
Mooie (en soms spannende!) auto geschiedenis heb je achter de rug. Ik hoop dat deze EP3 je meer geluk brengt en dat je deze kunt bouwen tot wat je wilt... maaruh, al die mods, mogen die in België??
Greetz,
Lucas
Deus Ex Machina!
Re: Who_carez Ep3
aydhayeth : Mechelen is inderdaad niet ver En dat had toen echt wel anders kunnen aflopen ja.
Ik was al eens aan het denken om gewoon een jdm k20 swap te doen maar ik heb geen idee waar ik zo iets vandaan kan halen. Zelfde met een jdm versnellingsbak. Zou echt wel fijn zijn :-) Waar is de uwe afgesteld?
Lucas79 : Ja, ik heb altijd wel een grote auto passie gehad en heb niet eens alles opgenoemd dat ik ooit had Eigenlijk hoop ik dat de ep3 gewoon kan blijven en dat er nog wat extra vermogen in kan komen. Het probleem bij mij is dat er zo veel leuke auto's zijn. Een 400pk zafira opc zou bvb ook wel eens leuk zijn ;-) Maar dus... 100% legaal zijn die mods niet nee. Gewoon origineel spruitstuk en uitlaat er onder en dan zou ik wel door de keuring moeten geraken.
Zo, nu eens zien dat ik er wat foto's kan tussen zetten...
Ik was al eens aan het denken om gewoon een jdm k20 swap te doen maar ik heb geen idee waar ik zo iets vandaan kan halen. Zelfde met een jdm versnellingsbak. Zou echt wel fijn zijn :-) Waar is de uwe afgesteld?
Lucas79 : Ja, ik heb altijd wel een grote auto passie gehad en heb niet eens alles opgenoemd dat ik ooit had Eigenlijk hoop ik dat de ep3 gewoon kan blijven en dat er nog wat extra vermogen in kan komen. Het probleem bij mij is dat er zo veel leuke auto's zijn. Een 400pk zafira opc zou bvb ook wel eens leuk zijn ;-) Maar dus... 100% legaal zijn die mods niet nee. Gewoon origineel spruitstuk en uitlaat er onder en dan zou ik wel door de keuring moeten geraken.
Zo, nu eens zien dat ik er wat foto's kan tussen zetten...
Re: Who_carez Ep3
who_carez wrote:aydhayeth : Mechelen is inderdaad niet ver En dat had toen echt wel anders kunnen aflopen ja.
Ik was al eens aan het denken om gewoon een jdm k20 swap te doen maar ik heb geen idee waar ik zo iets vandaan kan halen. Zelfde met een jdm versnellingsbak. Zou echt wel fijn zijn :-) Waar is de uwe afgesteld?
Lucas79 : Ja, ik heb altijd wel een grote auto passie gehad en heb niet eens alles opgenoemd dat ik ooit had Eigenlijk hoop ik dat de ep3 gewoon kan blijven en dat er nog wat extra vermogen in kan komen. Het probleem bij mij is dat er zo veel leuke auto's zijn. Een 400pk zafira opc zou bvb ook wel eens leuk zijn ;-) Maar dus... 100% legaal zijn die mods niet nee. Gewoon origineel spruitstuk en uitlaat er onder en dan zou ik wel door de keuring moeten geraken.
Zo, nu eens zien dat ik er wat foto's kan tussen zetten...
Heb mijne gekocht met de K100 reeds op, maar ik ga nu bij iemand die echt heel goed is. Kan je zijn gegevens doorspelen als je dat graag hebt.
Ivm die bak, die komen regelmatig wel eens op Ebay of op de UK Type R fora's.. Goed in het oog houden en van tijd kan je eentje op de kop tikken. Heb geluk gehad en mijne in Belgie gekocht.. Stond 7 minuten online toen ik belde .
Re: Who_carez Ep3
Goed zoeken en geluk hebben dus En die gegevens mag je gerust even door geven ja.
Re: Who_carez Ep3
Welkom.
Als ik het zo lees, lijkt het mij een wonder om er levend uit te komen bij een rolpartij met 240.
Zelf heb ik niet zo'n drang om te meten aan andere auto's maar houd er toch genoeg bij.
Ook ben ik niet echt een hardrijder, eerder korte sprintjes waar ik de kick van krijg en waar de ep3 zich heerlijk voor uitleeft.
Veel plezier met de nieuwe ep3, hoop op wat meer geluk en plezier ervan!
Als ik het zo lees, lijkt het mij een wonder om er levend uit te komen bij een rolpartij met 240.
Zelf heb ik niet zo'n drang om te meten aan andere auto's maar houd er toch genoeg bij.
Ook ben ik niet echt een hardrijder, eerder korte sprintjes waar ik de kick van krijg en waar de ep3 zich heerlijk voor uitleeft.
Veel plezier met de nieuwe ep3, hoop op wat meer geluk en plezier ervan!
Re: Who_carez Ep3
Vandaag de kans gehad om met de ep3 op een weegbrug te gaan staan. Resultaat is 1175 kilo met 1/4e tank en een 10 kilo kinder stoeltje op de achterbank. Wel zonder reservewiel en op 17" OZ velgjes. Toch ben ik wel verrast
Re: Who_carez Ep3
Niet verkeerd inderdaad. Zie veel ep3's die in de praktijk relatief licht uitpakken.
Re: Who_carez Ep3
Alle spulletjes zijn binnen gekomen (op 1 pakking na die nog van All4Honda onderweg is)
Spypic...
Spypic...
Re: Who_carez Ep3
deze accu wil ik ook... netjes man, keep up!
Re: Who_carez Ep3
Zo zie je op 1 foto maar weer dat de kleine speelgoed heeft, en pappa ook haha.
Re: Who_carez Ep3
Ziet er goed uit, moet zelf ook nog wat pakkingen bestellen voor men uitlaat.
Re: Who_carez Ep3
Uiteindelijk blijven we allemaal kind he. Alleen het speelgoed veranderd, en de prijs er van :-o Ik kijk al uit naar eind maart als het allemaal er onder kan...
Re: Who_carez Ep3
Lekker bezig zo te zien!
Re: Who_carez Ep3
Ik heb eens vraagje. Binnen 10 dagen heb ik 2 weken vakantie om aan de auto te sleutelen. Er komt een nieuwe koppeling en vliegwiel in de ep3, een nieuwe distributie ketting en nieuwe motorsteun rubbers,... Nu is de vraag hoe zouden jullie het aanpakken? Zouden jullie de hele motor er uithalen om hier deftig aan te kunnen werken of zouden jullie de motor er in laten en er gewoon zo aan werken?
Re: Who_carez Ep3
Is ook een beetje afhankelijk van wat je werkomgeving is. Op een brug kun je er wel aardig bij als het subframe eronder uit gehaald wordt. En anders zou ik de motor er met bak uit halen. Is veeel makkelijker om de ketting te vervangen en ook een stuk makkelijker om de bak eronder uit te halen.
Re: Who_carez Ep3
Er is geen brug aanwezig dus vermits het hier ook nog bevestigd word zal ik de motor er wel helemaal uithalen. Zeker ook omdat de header er ook vanonder moet voor de keuring... Ik ben nog niet begonnen en kijk er al naar uit dat het er op zit :-D
Re: Who_carez Ep3
Hoi,
Weet niet waar in België je juist zit maar ik heb wel een brug staan.
Als je in de buurt bent mag je hem eventueel wel lenen voor je werk. Gaat een stuk makkelijker gaan.
PM maar bij interesse.
Grtz
Weet niet waar in België je juist zit maar ik heb wel een brug staan.
Als je in de buurt bent mag je hem eventueel wel lenen voor je werk. Gaat een stuk makkelijker gaan.
PM maar bij interesse.
Grtz
Re: Who_carez Ep3
ik heb mijn koppeling zelf vervangen in een kleine garagebox met minimale ruimte.
Subframe eronderuit halen motor ondersteunen en je bak kan je er zo afhalen.
wel veel vloeken zonder brug.. maar het lukt wel. een 2e persoon is wel handig maar ik deed het in mn eentje.
Subframe eronderuit halen motor ondersteunen en je bak kan je er zo afhalen.
wel veel vloeken zonder brug.. maar het lukt wel. een 2e persoon is wel handig maar ik deed het in mn eentje.