O2 sensor

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

O2 sensor

Post by donkeykong »

Hai guys,

Heb even een vraag over kpro!
Binnenkort heb ik een race header en ik lees dat je met kpro ervoor kan zorgen dat je geen foutcode meer krijgt door het afstellen. en ik neem aan de de sensoren gewoon nog gebruikt moeten worden?

betekend dit dat als ik de kat terug zet hij nog steeds door de apk komt met juiste waarden?? of moet je dan kpro weer aanpassen??

thks
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Met APK hoef je niks te doen. Zolang je kat erop zit kom je erdoor heen, mits er iets anders aan de hand is.
Ik doe ook 1x per jaar "alles" terug bouwen voor de apk.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Heeft ook niks te maken met afstellen, is gewoon een vakje afvinken in kpro dat de melding niet meer zichtbaar is.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

oooh ok, dat heeft dus geen invloed op hoe de auto loopt dus...
dat betekent dus ook dat je zonder de 2 sensoren op je spruitstuk kan? zonder enige invloed?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

De eerste heb je zeker nodig. De tweede kan je eventueel weg laten en daar een wideband aansluiten. Zo heb ik het gedaan. Volgens mij is de tweede ter controle om te kijken of je kat het nog doet.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Gangaran wrote:De eerste heb je zeker nodig. De tweede kan je eventueel weg laten en daar een wideband aansluiten. Zo heb ik het gedaan. Volgens mij is de tweede ter controle om te kijken of je kat het nog doet.


thks dude :)
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Kerel,

Gewoon de sensoren terugplaatsen. De eerste is je wideband sensor, ga hier heel voorzichtig mee om, nieuw kost deze rond de 200 euro. En het komt voor dat deze kapot gaat (rond de 60K km of tijdens verwijderen uit de cat).
De tweede sensor kan je uitschakelen in KPro. Hou er rekening mee dat de DC5 de eerste sensor (wideband) nodig heeft, en alleen een OEM sensor kan hiervoor gebruikt worden. Voor de APK moet je gewoon een adres vinden om zonder cat te keuren ;) . Door het verwisselen vergroot je de kans dat de sensor kapot gaat.

Stuur anders een PM voor meer info :roll:
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Gangaran wrote:De eerste heb je zeker nodig. De tweede kan je eventueel weg laten en daar een wideband aansluiten. Zo heb ik het gedaan. Volgens mij is de tweede ter controle om te kijken of je kat het nog doet.


Idd. Zelfde hier.
Post Reply