Check out my new ride!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Check out my new ride!

Post by Katana »

Een aantal weten het al, maar natuurlijk ook voor iedereen hier.

Ik heb een nieuwe auto!

The father of all the Accords

1980 Honda Accord
1.6 ltr CVCC 80 BHP motor
146.538 km
APK augustus 2010

Image

Image

Image

Image

Image

Dit is mijn winter auto. De ATR blijft lekker binnen.
Met de Oldtimer ga ik de winter door :D
De motor en electronica zijn in erg goede staat. Het interieur is voor een auto van 30 jaar oud erg goed en netjes.
Zaterdag opgehaald en gisteren de trekhaak eraf gehaald met de slijptol.
Het bodywork heeft wat TLC/Hamerite nodig.

Ik ga mijn winter banden/velgen maar weer verkopen :lol:
Het is echt grote lol om in dit stukje Honda geschiedenis te rijden.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Op naar de volgende 30 jaar zou ik zeggen.
Succes ermee.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

De father? De bed-over-groot-opa :mrgreen:

Super gaaf Frans!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Honda nostalgie...mooi hoor Frans, als je langs de weg staat dan bel je me maar op :lol:
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

gefeliciteerd frans.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

8)
Nice ride,helaas geen vtec he
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Zow, die is bijna net zo oud als jij zelf. :wink:

Veel plezier ermee. :D
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Haha, tof man!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Haha, geweldig ding!
Maar als je hem als winter auto wilt gaan gebruiken zou ik toch adviseren om hem voor de winter een goed tectyl behandeling te geven incl de chassis kokers en dorpels.
Dit soort auto's zijn in 1 winter weg met de hedendaagse pekel hoeveelheden.

Maare, dus dit is de legendarische CVCC motor? De motor die alle amerikaanse merken voor l*l zette!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Welkom to the club Frans.
We moeten een keertje een oldtimer meeting houden, hahaha.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

boikel wrote:Zow, die is bijna net zo oud als jij zelf. :wink:

Veel plezier ermee. :D


Ziet er gelukkig alleen beter uit dan mij. :lol:


Gaskleppie wrote:Haha, geweldig ding!
Maar als je hem als winter auto wilt gaan gebruiken zou ik toch adviseren om hem voor de winter een goed tectyl behandeling te geven incl de chassis kokers en dorpels.
Dit soort auto's zijn in 1 winter weg met de hedendaagse pekel hoeveelheden.

Maare, dus dit is de legendarische CVCC motor? De motor die alle amerikaanse merken voor l*l zette!


Mee eens. Zitten hier en daar wat kleine gaatjes. Die moeten worden dicht gemaakt. De auto zit verder goed in de tectyl.
In die tijd was het heel normaal om onder de motorkap ook alles met een soort beienwas vol te spuiten.

Volgens mij is dit de CVCC motor. Heb het luchtfilter al los gehad en de carburateur is een prachtig stukje techniek met 1 grote en 1 hele kleine gasklep. Het is absoluut geen slak. Rijd erg goed! Ging makkelijk naar de 160 op de snelweg, had nog een hoop over maar durfde niet :o ops:
Verbruik zou 1 op 13/15 moeten kunnen dus even testen.

De remmen en de bak waren in het begin iets minder. Had een tijde stil gestaan. De remmen zijn weer schoon en doen het goed. De 5 bak gaat ook steeds beter.

Nu schijnt er in deze bakken gewone 10W-40 motorolie te moeten. Heel appart ivm eventuelle vervuilingen. Wel vaker wisselen. Even navragen aan nog oudere rakkers met snorren :lol:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gangaran wrote:Welkom to the club Frans.
We moeten een keertje een oldtimer meeting houden, hahaha.


Ha,ha, zeker :lol:

Onderdelen is de grootste uitdaging zei u al.

Nu heeft Maarschalk in Hillegom een appart hoekje in het magazijn uit een ander tijdperk. Voorheen was dit Honda Koot (met snor) en er zijn hier nog wat zaken die stof happen. Er liggen hier uitlaten met een dikkere laklaag dan die op de motor steun van mijn ATR :lol:

Een van de eerste digitale klokken boven de mono speaker van de radio is ook cool. In het begin heb je het niet door en hoor je constant een raar geluid in de auto??? Blijkt de digitale klok te zijn! Eentje met electrische flipoverblaadjes :lol:
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Wat een super mooi ding!

Heel veel plezier ermee.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Heel erg cool!!!!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Is idd de CVCC blok, deze heb ik ook.
Mijn auto rijd 1 op 13, dus 1 op 14/15 moet kunnen.
Topsnelheid is 135km/h hahahaha.
Ik heb ook wat last van roest, maar auto start ALTIJD, zelf
vorig jaar met -15 graden.
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Very nice,

zo'n leeftijd en nog zo'n staat ...

Dat ie je goed door de winter mag helpen. :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Congrats!
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

Gaaf ding Frans! Hoop dat de winter niet al te koud gaat worden, anders heb je een dikke warme winterjas nodig, denk dat de warmte-isolatie in deze oldtimer niet denderend zal zijn.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Frans, op www.hondavriendenkring.nl kan je ook kijken. Daar kan je op de forum voor info, als je deze nodig hebt.
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

hebben wij ook ooit nog gehad zo eentje.. zelfde kleur ook! zal s ff kijken of ik daar nog het kenteken van kan achterhalen :D
Locked