boikel wrote:Zow, die is bijna net zo oud als jij zelf. :wink:
Veel plezier ermee.
Ziet er gelukkig alleen beter uit dan mij. :lol:
Gaskleppie wrote:Haha, geweldig ding!
Maar als je hem als winter auto wilt gaan gebruiken zou ik toch adviseren om hem voor de winter een goed tectyl behandeling te geven incl de chassis kokers en dorpels.
Dit soort auto's zijn in 1 winter weg met de hedendaagse pekel hoeveelheden.
Maare, dus dit is de legendarische CVCC motor? De motor die alle amerikaanse merken voor l*l zette!
Mee eens. Zitten hier en daar wat kleine gaatjes. Die moeten worden dicht gemaakt. De auto zit verder goed in de tectyl.
In die tijd was het heel normaal om onder de motorkap ook alles met een soort beienwas vol te spuiten.
Volgens mij is dit de CVCC motor. Heb het luchtfilter al los gehad en de carburateur is een prachtig stukje techniek met 1 grote en 1 hele kleine gasklep. Het is absoluut geen slak. Rijd erg goed! Ging makkelijk naar de 160 op de snelweg, had nog een hoop over maar durfde niet

ops:
Verbruik zou 1 op 13/15 moeten kunnen dus even testen.
De remmen en de bak waren in het begin iets minder. Had een tijde stil gestaan. De remmen zijn weer schoon en doen het goed. De 5 bak gaat ook steeds beter.
Nu schijnt er in deze bakken gewone 10W-40 motorolie te moeten. Heel appart ivm eventuelle vervuilingen. Wel vaker wisselen. Even navragen aan nog oudere rakkers met snorren :lol: