turbo opbouw
-
turbo opbouw
hallo
ik ben aan het infomeren geweest voor een turbo op mijn itr te laten zetten,maar het wordt mij afgeraden omdat het blok olie ga drinken en kapot gaat.is dat waar?
hoor het graag van jullie.
gr andre
ik ben aan het infomeren geweest voor een turbo op mijn itr te laten zetten,maar het wordt mij afgeraden omdat het blok olie ga drinken en kapot gaat.is dat waar?
hoor het graag van jullie.
gr andre
- Gaskleppie
ligt eraan hoe gek je het maakt. Normaal gesproken moet het best lang mee kunnen gaan. Ik had pas echter een soortgelijk project dat ondanks zn lage druk toch vrij snel de geest gaf.
Misschien was dat blok al niet helemaal gezond, je weet het soms echt niet. De 1 loopt jaren als een klok op hoge druk, de ander geeft de geest na 100km.
Blijft altijd een risico!
Misschien was dat blok al niet helemaal gezond, je weet het soms echt niet. De 1 loopt jaren als een klok op hoge druk, de ander geeft de geest na 100km.
Blijft altijd een risico!
- vtec vince
- vtec vince
Zoals gezegd, stock lijkt het me niet verstandig.
Kan heel lang heel goed gaan, kan ook aan het eind van de straat kapot lopen.
Als je dan gaat kijken prijs/pk verhouden met een lage boost ben je nog duur uit. Vaak wordt voor een turbo gekozen omdat er veel pk's uitkomen voor een relatief weinig geld.
Wat is de reden van je turbo verlangens?
Kan heel lang heel goed gaan, kan ook aan het eind van de straat kapot lopen.
Als je dan gaat kijken prijs/pk verhouden met een lage boost ben je nog duur uit. Vaak wordt voor een turbo gekozen omdat er veel pk's uitkomen voor een relatief weinig geld.
Wat is de reden van je turbo verlangens?
turbo
geloof me doe dan eerst iets aan de ophanging want mn schoonbroer heeft er na 3 weken de turbo afgepakt.
kon standaard de bochten sneller nemen dan met zn turbo!!!! veel te bruut en onstabiel zelfs op rechte stukken.
ding ging volgens mij sneller dan zn evo 7 die hij ervoor had
grtz
kon standaard de bochten sneller nemen dan met zn turbo!!!! veel te bruut en onstabiel zelfs op rechte stukken.
ding ging volgens mij sneller dan zn evo 7 die hij ervoor had
grtz
-
turbo opbouw
wil het dan op een standaard blok plaatsen,maar als ik het zo hoor is het geen goed plan.
en als ik geen turbo neem en alleen andere nokken assen en injectoren en een andere gasklep en hem laat tjippe,isdat dan wel betere optie dan een turbo laten plaatsen?
hoor het van jullie.
gr andrè.
en als ik geen turbo neem en alleen andere nokken assen en injectoren en een andere gasklep en hem laat tjippe,isdat dan wel betere optie dan een turbo laten plaatsen?
hoor het van jullie.
gr andrè.
- vtec vince
-
turbo opbouw
oke.dus een turbo wordt niks.
maar wat is dan een intake-header-exhaust upgrade dan?
is dat het zelfde als tjippe of zo?
en als ik al die dingen veranderd zoals injecktoren en enz,hoeveel vermogen kom er dan bij?
en het schijnd dat als je die itr's laat tjippe dat dat rijdend gebeurd?
werdt me verteld door een ex honda monteur want die man is schijnd heel goed.
gr andre
maar wat is dan een intake-header-exhaust upgrade dan?
is dat het zelfde als tjippe of zo?
en als ik al die dingen veranderd zoals injecktoren en enz,hoeveel vermogen kom er dan bij?
en het schijnd dat als je die itr's laat tjippe dat dat rijdend gebeurd?
werdt me verteld door een ex honda monteur want die man is schijnd heel goed.
gr andre
- Gaskleppie
-
turbo opbouw
ik weet nie,maar daar is dit forum toch voor!
of nie dan!
ik heb er nul verstand van en wil gewoon meer te weten komen.!
zo simpel is da.
andre
of nie dan!
zo simpel is da.
andre
Re: turbo opbouw
drè-integra wrote:ik weet nie,maar daar is dit forum toch voor!
of nie dan!
zo simpel is da.
andre
Het gaat erom dat je ook dmv de zoekfunctie op deze site alles kunt vinden wat je ons nu vraagt te antwoorden....
(pssst, je link doet het niet CyRaX :wink: )
Drè we willen je best helpen maar zelfs de echte basic motor kennis ontbreekt je nog. Je gaat ons dan gelijk vragen hoe alles zit en hoe alles moet. Nogmaals, er zijn er genoeg die advies willen geven maar we moeten wel zien dat je het daadwerkelijk geprobeerd hebt en niet klakkeloos dingen gaat vragen. Het komt nu een beetje over of het je niet interesseert.
Zoek even wat een uitlaat precies en een luchtfilter doet. Er is genoeg informatie te vinden en je bent hier ook aan het juiste adres. Gebruik alleen even de zoek functie om je een klein beetje in te lezen. De bedoeling van een forum is namelijk de opslag van informatie. Ook al is die enkele maanden oud en zijn de vragen niet door jou gesteld, kan je hier heel veel wijzer door worden.
Een eerste link om je op gang te helpen: alsjeblieft
Drè we willen je best helpen maar zelfs de echte basic motor kennis ontbreekt je nog. Je gaat ons dan gelijk vragen hoe alles zit en hoe alles moet. Nogmaals, er zijn er genoeg die advies willen geven maar we moeten wel zien dat je het daadwerkelijk geprobeerd hebt en niet klakkeloos dingen gaat vragen. Het komt nu een beetje over of het je niet interesseert.
Zoek even wat een uitlaat precies en een luchtfilter doet. Er is genoeg informatie te vinden en je bent hier ook aan het juiste adres. Gebruik alleen even de zoek functie om je een klein beetje in te lezen. De bedoeling van een forum is namelijk de opslag van informatie. Ook al is die enkele maanden oud en zijn de vragen niet door jou gesteld, kan je hier heel veel wijzer door worden.
Een eerste link om je op gang te helpen: alsjeblieft