turbo opbouw

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
drè-integra
Posts: 91
Joined: Mon Jun 01, 2009 5:08 pm

turbo opbouw

Post by drè-integra »

hallo

ik ben aan het infomeren geweest voor een turbo op mijn itr te laten zetten,maar het wordt mij afgeraden omdat het blok olie ga drinken en kapot gaat.is dat waar?

hoor het graag van jullie.

gr andre
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ligt eraan hoe gek je het maakt. Normaal gesproken moet het best lang mee kunnen gaan. Ik had pas echter een soortgelijk project dat ondanks zn lage druk toch vrij snel de geest gaf.
Misschien was dat blok al niet helemaal gezond, je weet het soms echt niet. De 1 loopt jaren als een klok op hoge druk, de ander geeft de geest na 100km.
Blijft altijd een risico!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Ik vind dat een b18c-R geen motor is om drukvulling in welke vorm dan ook op toe te passen....onder andere door de relatief dunne drijfstangen.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Alles is toch aan te passen?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Volgens mij wil hij het op een stock block zetten.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Dat lijkt me niet verstandig
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Zoals gezegd, stock lijkt het me niet verstandig.

Kan heel lang heel goed gaan, kan ook aan het eind van de straat kapot lopen.
Als je dan gaat kijken prijs/pk verhouden met een lage boost ben je nog duur uit. Vaak wordt voor een turbo gekozen omdat er veel pk's uitkomen voor een relatief weinig geld.

Wat is de reden van je turbo verlangens?
VTEClover
Posts: 203
Joined: Tue Apr 04, 2006 5:39 pm

turbo

Post by VTEClover »

geloof me doe dan eerst iets aan de ophanging want mn schoonbroer heeft er na 3 weken de turbo afgepakt.
kon standaard de bochten sneller nemen dan met zn turbo!!!! veel te bruut en onstabiel zelfs op rechte stukken.
ding ging volgens mij sneller dan zn evo 7 die hij ervoor had

grtz
drè-integra
Posts: 91
Joined: Mon Jun 01, 2009 5:08 pm

turbo opbouw

Post by drè-integra »

wil het dan op een standaard blok plaatsen,maar als ik het zo hoor is het geen goed plan.
en als ik geen turbo neem en alleen andere nokken assen en injectoren en een andere gasklep en hem laat tjippe,isdat dan wel betere optie dan een turbo laten plaatsen?


hoor het van jullie.

gr andrè.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Je kunt ook de vaker toegepaste intake-header-exhaust upgrade doen.

Op een goede ITR kom je dan rond de 215~220 pk uit.
Uiteraard is dit niet te vergelijken met de winst die je met een turbo kan halen, maar het blijft wel langer......heeeeeel veel langer heel!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

NA optimaliseer je eigenlijk een proces.

Met turbo duw je het erin ook al 'wil-ie-nie'.

Zoals gezegd, met hetzelfde geld wat je kwijt zou zijn voor een 'bolt-on' turbo kan je een fatsoenlijke uitlaatlijn kopen met een intake en wellicht nokkenassen waarmee je wel richting de 215+ pk gaat
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Anders nitro of water injectie erbij....
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als je blok mechanisch in orde is en het goed wordt afgesteld, heel belangrijk, kan er weinig mis gaan hoor.
drè-integra
Posts: 91
Joined: Mon Jun 01, 2009 5:08 pm

turbo opbouw

Post by drè-integra »

oke.dus een turbo wordt niks.
maar wat is dan een intake-header-exhaust upgrade dan?
is dat het zelfde als tjippe of zo?
en als ik al die dingen veranderd zoals injecktoren en enz,hoeveel vermogen kom er dan bij?
en het schijnd dat als je die itr's laat tjippe dat dat rijdend gebeurd?
werdt me verteld door een ex honda monteur want die man is schijnd heel goed.

gr andre
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik stel voor dat je eerst eens lekker het internet gaat doorspitten naar informatie. De vragen die je nu stelt gaan nergens over......
ALLES is te vinden, als je maar even de moeite neemt om te zoeken. Je zou dit forum niet eens af hoeven om heel veel te leren over het tunen der ITR's
drè-integra
Posts: 91
Joined: Mon Jun 01, 2009 5:08 pm

turbo opbouw

Post by drè-integra »

ik weet nie,maar daar is dit forum toch voor!
of nie dan!
ik heb er nul verstand van en wil gewoon meer te weten komen.!
zo simpel is da.

andre
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

als je toch al al dat geld wilt besteden aan chiptunning, injectoren, nokkenassen, enz.

Kan je ook overwegen een extra blok te kopen en die maar Opblazen.
Eehh, ik bedoel daarop de turbo laten blazen. :D
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Re: turbo opbouw

Post by CyRaX »

drè-integra wrote:ik weet nie,maar daar is dit forum toch voor!
of nie dan!
ik heb er nul verstand van en wil gewoon meer te weten komen.!
zo simpel is da.

andre


Het gaat erom dat je ook dmv de zoekfunctie op deze site alles kunt vinden wat je ons nu vraagt te antwoorden....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

(pssst, je link doet het niet CyRaX :wink: )

Drè we willen je best helpen maar zelfs de echte basic motor kennis ontbreekt je nog. Je gaat ons dan gelijk vragen hoe alles zit en hoe alles moet. Nogmaals, er zijn er genoeg die advies willen geven maar we moeten wel zien dat je het daadwerkelijk geprobeerd hebt en niet klakkeloos dingen gaat vragen. Het komt nu een beetje over of het je niet interesseert.

Zoek even wat een uitlaat precies en een luchtfilter doet. Er is genoeg informatie te vinden en je bent hier ook aan het juiste adres. Gebruik alleen even de zoek functie om je een klein beetje in te lezen. De bedoeling van een forum is namelijk de opslag van informatie. Ook al is die enkele maanden oud en zijn de vragen niet door jou gesteld, kan je hier heel veel wijzer door worden.

Een eerste link om je op gang te helpen: alsjeblieft
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Was niet bedoelt/gemaakt als link, maar het was onderstreept om nogmaals te benadrukken dat het op DEZE site allemaal te vinden is 8)
Locked