Dempers & Veren voor trackdays

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Dempers & Veren voor trackdays

Post by Progger »

Welke dempers en veren gebruiken jullie voor trackdays?
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

bijna iedereen heeft wel wat anders.
t is puur hoe ver wil je gaan erin en hoe diep wil je in je buidel tasten. t is vaak zo als je een betere set wil als het origineel en je wilt seriues zijn kan je beginnen met minimaal 1000 eurie en das eigenlijk het begin.
ik zou eerder eerst alle rubbers vervangen voor polyurethaan rubbers en dan kijken voor een goede (schokdemper veer) set.
veel gebruikt is tein maar er zijn daar ook verschillende kwaliteiten en prijsklassen in.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Let wel...! 1000 eurootjes excl. montage en uitlijnen. Die kosten samen ook wat centjes mits je het zelf doet..gezien je voorstel geen probleem 8)

Ik heb zelf KW variant 1 op de ATR,maar voor circuit mag ie ietsie harder.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Kun je wat meer info geven over polyurethaan rubbers?
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Volgens mij heeft redlude94 of zoiets er ervaring mee. Zijn Lude heeft ie van nieuwe bushinf voorzien en hij rijdt beter dan de mijne.. :o ops: :!:

na de KW's niet meer...heheheh
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

zijn gewoon vervangings rubbers voor je onderstel, motorsteunen etc
zijn stugger, steviger, ongevoelig voor olie en dat soort vloeistoffen, gaan heeeeel lang mee.
voordelen: betere feeling met het onderstel en in geval van de motor, minder kantelen van motor.
nadelen: vibraties in interieur als je de motorsteunen doet, is een klote klus om hele onderstel te doen, een pers is een must!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Thanks for the info!
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

je heb verschillende varianten zoals de street en de race/circuit variant
in zijn geval zou ik de circuit nemen die zijn goed hard en maken de boel echt een stuk stugger en zoals slydawg al zei je krijgt veel meer feeling in je auto. hij geeft alles een stuk beter door.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...

Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik rij met Tein RE. 160 kilo voor 120kilo achter. Balans is goed en dempers goed in te stellen met mn EDFC erop.
Andere rubbers is ook aan te bevelen.
Kijk anders een op Hardrace.com Heel leuk spul daar!
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

BugsM wrote:Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...

Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.


Heb je linkjes naar die set?? Heb nu kw variant 3 maar ik denk nog steeds na over intraxx!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

EK20A wrote:
BugsM wrote:Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...

Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.


Heb je linkjes naar die set?? Heb nu kw variant 3 maar ik denk nog steeds na over intraxx!


Nee, is weinig over te vinden. Ik wilde wat anders dan mijn intrax rs set en op korte termijn. Toevallig kwam ik deze set tegen, welke gewoon een kopie lijkt van de tein monoflex. Eigenlijk een gok, we zullen zien... :wink:
Geen kwaad woord over intrax hoor, maar deze set werkte gewoon niet op mijn auto en wat ik wil. Dan had ik voor de duurdere hda sets moeten gaan.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Stock rocks! 8)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Stock rocks!
Voor de beginner absoluut waar! Maar volgens mij is hij al iets verder.....
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

160 kilo voor 120kilo achter => Is dit voor een DC2?
Post Reply