Dempers & Veren voor trackdays
Dempers & Veren voor trackdays
Welke dempers en veren gebruiken jullie voor trackdays?
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
bijna iedereen heeft wel wat anders.
t is puur hoe ver wil je gaan erin en hoe diep wil je in je buidel tasten. t is vaak zo als je een betere set wil als het origineel en je wilt seriues zijn kan je beginnen met minimaal 1000 eurie en das eigenlijk het begin.
ik zou eerder eerst alle rubbers vervangen voor polyurethaan rubbers en dan kijken voor een goede (schokdemper veer) set.
veel gebruikt is tein maar er zijn daar ook verschillende kwaliteiten en prijsklassen in.
t is puur hoe ver wil je gaan erin en hoe diep wil je in je buidel tasten. t is vaak zo als je een betere set wil als het origineel en je wilt seriues zijn kan je beginnen met minimaal 1000 eurie en das eigenlijk het begin.
ik zou eerder eerst alle rubbers vervangen voor polyurethaan rubbers en dan kijken voor een goede (schokdemper veer) set.
veel gebruikt is tein maar er zijn daar ook verschillende kwaliteiten en prijsklassen in.
zijn gewoon vervangings rubbers voor je onderstel, motorsteunen etc
zijn stugger, steviger, ongevoelig voor olie en dat soort vloeistoffen, gaan heeeeel lang mee.
voordelen: betere feeling met het onderstel en in geval van de motor, minder kantelen van motor.
nadelen: vibraties in interieur als je de motorsteunen doet, is een klote klus om hele onderstel te doen, een pers is een must!
zijn stugger, steviger, ongevoelig voor olie en dat soort vloeistoffen, gaan heeeeel lang mee.
voordelen: betere feeling met het onderstel en in geval van de motor, minder kantelen van motor.
nadelen: vibraties in interieur als je de motorsteunen doet, is een klote klus om hele onderstel te doen, een pers is een must!
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...
Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.
Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
BugsM wrote:Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...
Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.
Heb je linkjes naar die set?? Heb nu kw variant 3 maar ik denk nog steeds na over intraxx!
EK20A wrote:BugsM wrote:Mijn voorkeur zou toch eerst gaan naar goede vering. Daarna pas rubbers aanpassen. Als de rubbers cq kogels speling hebben, dan wordt het een ander verhaal...
Op mijn ringcivic heb ik een CST set. 12k voor en 8k achter. Hoogte en "voorspanning" los van elkaar instelbaar. Alleen rebound damping instelbaar. Aankomend weekend voor het eerst mee op de ring.
Heb je linkjes naar die set?? Heb nu kw variant 3 maar ik denk nog steeds na over intraxx!
Nee, is weinig over te vinden. Ik wilde wat anders dan mijn intrax rs set en op korte termijn. Toevallig kwam ik deze set tegen, welke gewoon een kopie lijkt van de tein monoflex. Eigenlijk een gok, we zullen zien... :wink:
Geen kwaad woord over intrax hoor, maar deze set werkte gewoon niet op mijn auto en wat ik wil. Dan had ik voor de duurdere hda sets moeten gaan.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm