Helaas geen ITR.. zover rijkt mijn bankrekening niet. Mede door de keuze van een turbo setup heb ik gekozen voor een civic icm met een b16a2 motor. Ik ben momenteel druk bezig alle onderdelen bij mekander te kopen.
Aangezien dit een klein fortuin kost ben ik al enige tijd bezig.. maargoed er zit shot in de zaak, ik zal wat fotos proberen te plaatsen en verder wat meer info over het project verschaffen.. eerst even voorstellen::::

Naam: Robbert
Bouwjaar: 1982
Kmstand: 580 dkm
Merk: Honda Civic EJ6
Type: swap B16 Turbo y21
Bouwput: Schiedam
Motto: No show only GO

Done/not done
Momenteel ben ik nagenoeg klaar met het onderstel afkomstig van een civic eg6 bj 93 (deze wagen had ik eerst maar is stuk gereden op het circuit park zandvoort door een BMW 325 E30/po*pwagens! Deze bmw klapte eerst achterop, vervolgens werd mijn honda gelanceerd op een oude Toystoryota!)

Onderstel:
Ik heb dus het onderstel bijna klaar, vervaardigd met energy suspension hyper flex bushings, trailing arm bushings!
Koni 1150 schroefset in hoogte en hardheid verstelbaar, zal als schokdemperset gemonteerd worden!
Verder standaard vti remmery(brembo max, ferodo ds2500), echter ben ik van plan ITR remmery te monteren.. voor iets meer remkracht, wat wel wenselijk is wanneer de wagen af is, als iemand nog zoiets heeft liggen hoor ik het maar al te graag!
Verder monteer ik de standaard sway bars v/d VTI

Motor:
Ik heb 1 extra b16a2 blok gekocht om volledig opnieuw op te bouwen.
De oude b16a2 fkomstig uit de VTI was namelijk in te goede staat om te slopen en opnieuw te laten boren! Zou gekkewerk zijn..
Blok zal voorzien worden van
- CP-zuigers comp 9.0 boring 81,5
- Eagle H-beam drijfstangen
- Krukas slijpen/balanceren
- ARP head & Main bouten
- F1 racing lichtgewicht vliegwiel
- 6 puck race koppeling met uiteraard andere drukgroep
- Brian Crower Stage 2 turbo nokkenassen
- Brian Crower high flow kleppen flat std 28/33mm
- Brian Crower klepveren, titanium retainers
- Skunk 2 camgears
- Victor X inlaat manifold
- Hondata b16/b18c5
- 68mm gasklep
- Turbo t3-t04e .57 hot .60 cold
- Stealthmode olie leidingen
- XS power Ramhorn spruitstuk, en stuk gaat ie vast! :razz:
- Xs IC incl. piping
- Hasport motorsteunen 70a urethane
- Innovate O2 wideband lamba 8)
- en natuurlijk nog veel kleine onderdelen!
Versnellingsbak blijft standaard, wel is deze gedemonteerd geweest ivm een steun die uit de bak was gebroken..met dank aan opnieuw de bmw!
PS: LM velgen zullen plaatsmaken voor een buddyclub setje!

Verder is er dus ontzettend veel werk aan de winkel! Het is wel de bedoeling dat de wagen niet te opzichtig word! Geen spiolers en andere tuppeware dus!
Verder ben ik van plan over 1 jaar na afbouw de XS turbo incl. spruitstuk/wastegate te vervangen door garrett/fullrace en tail! Eerst maar is de motor goed inrijden en zorgen dat ie heel blijft!
Ik zal proberen nog wat fotos te blijven plaatsen
mvg Ro