Robbert EJ6 Turbo build.. not a bad way to spend 20.000?

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
R-tech
Posts: 13
Joined: Mon Mar 24, 2008 4:35 pm

Robbert EJ6 Turbo build.. not a bad way to spend 20.000?

Post by R-tech »

Voorstellend:

Helaas geen ITR.. zover rijkt mijn bankrekening niet. Mede door de keuze van een turbo setup heb ik gekozen voor een civic icm met een b16a2 motor. Ik ben momenteel druk bezig alle onderdelen bij mekander te kopen.

Aangezien dit een klein fortuin kost ben ik al enige tijd bezig.. maargoed er zit shot in de zaak, ik zal wat fotos proberen te plaatsen en verder wat meer info over het project verschaffen.. eerst even voorstellen:::: :D

Naam: Robbert
Bouwjaar: 1982
Kmstand: 580 dkm
Merk: Honda Civic EJ6
Type: swap B16 Turbo y21
Bouwput: Schiedam
Motto: No show only GO

Image

Image




Done/not done

Momenteel ben ik nagenoeg klaar met het onderstel afkomstig van een civic eg6 bj 93 (deze wagen had ik eerst maar is stuk gereden op het circuit park zandvoort door een BMW 325 E30/po*pwagens! Deze bmw klapte eerst achterop, vervolgens werd mijn honda gelanceerd op een oude Toystoryota!)


Image

Image

Image


Onderstel:

Ik heb dus het onderstel bijna klaar, vervaardigd met energy suspension hyper flex bushings, trailing arm bushings!
Koni 1150 schroefset in hoogte en hardheid verstelbaar, zal als schokdemperset gemonteerd worden!
Verder standaard vti remmery(brembo max, ferodo ds2500), echter ben ik van plan ITR remmery te monteren.. voor iets meer remkracht, wat wel wenselijk is wanneer de wagen af is, als iemand nog zoiets heeft liggen hoor ik het maar al te graag!
Verder monteer ik de standaard sway bars v/d VTI

Image

Image

Motor:
Ik heb 1 extra b16a2 blok gekocht om volledig opnieuw op te bouwen.
De oude b16a2 fkomstig uit de VTI was namelijk in te goede staat om te slopen en opnieuw te laten boren! Zou gekkewerk zijn..
Blok zal voorzien worden van
- CP-zuigers comp 9.0 boring 81,5
- Eagle H-beam drijfstangen
- Krukas slijpen/balanceren
- ARP head & Main bouten
- F1 racing lichtgewicht vliegwiel
- 6 puck race koppeling met uiteraard andere drukgroep
- Brian Crower Stage 2 turbo nokkenassen
- Brian Crower high flow kleppen flat std 28/33mm
- Brian Crower klepveren, titanium retainers
- Skunk 2 camgears
- Victor X inlaat manifold
- Hondata b16/b18c5
- 68mm gasklep
- Turbo t3-t04e .57 hot .60 cold
- Stealthmode olie leidingen
- XS power Ramhorn spruitstuk, en stuk gaat ie vast! :razz:
- Xs IC incl. piping
- Hasport motorsteunen 70a urethane
- Innovate O2 wideband lamba 8)
- en natuurlijk nog veel kleine onderdelen!

Versnellingsbak blijft standaard, wel is deze gedemonteerd geweest ivm een steun die uit de bak was gebroken..met dank aan opnieuw de bmw!


PS: LM velgen zullen plaatsmaken voor een buddyclub setje!

Image

Verder is er dus ontzettend veel werk aan de winkel! Het is wel de bedoeling dat de wagen niet te opzichtig word! Geen spiolers en andere tuppeware dus!
Verder ben ik van plan over 1 jaar na afbouw de XS turbo incl. spruitstuk/wastegate te vervangen door garrett/fullrace en tail! Eerst maar is de motor goed inrijden en zorgen dat ie heel blijft!

Ik zal proberen nog wat fotos te blijven plaatsen

mvg Ro
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nice!

Ben benieuwd naar het resultaat, welkom.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Welkom, zonde van die eg6!
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Re: Even voorstellen... Robbert-b16 Turbo

Post by S.J. »

R-tech wrote:Voorstellend:
PS: LM velgen zullen plaatsmaken voor een buddyclub setje!

Kijk das pas lichtmetaal! Ik was er ook die dag dat je EG6 werd getrasht vond het erg zonde. Alsnog welkom
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum Robbert, ook namens mij!

Doe je zelf de motoropbouw? Of laat je dat uitbesteden?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Robbert.
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Welkom en zuk6 met je project 8)
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Serieus bezig! welkom op het forum.

Wat betreft BMW's ben ik het helemaal met je eens! :evil:
Zo zag mijn Circuit CRX er uit na contact met een BMW 535.

Image

Enige troost was wel dat de BMW helemaal niet meer reed,
en die van mij kon ik zelf nog naar de stort "rijden".

Ga je met je EJ6 ook weer het circuit op?
Deus Ex Machina!
R-tech
Posts: 13
Joined: Mon Mar 24, 2008 4:35 pm

Re: Even voorstellen... Robbert-b16 Turbo

Post by R-tech »

S.J. wrote:
"R-tech":wr7t3e1u wrote:Voorstellend:
PS: LM velgen zullen plaatsmaken voor een buddyclub setje!

Kijk das pas lichtmetaal! Ik was er ook die dag dat je EG6 werd getrasht vond het erg zonde. Alsnog welkom[/quote:wr7t3e1u]

Ja echt een schande gewoon! Ik hoor die kerel nog zeggen "ja das kut man" :schieten: Beter niet meer vrijrijden met 80 autos! :-)
R-tech
Posts: 13
Joined: Mon Mar 24, 2008 4:35 pm

Post by R-tech »

unicorn wrote:Serieus bezig! welkom op het forum.

Wat betreft BMW's ben ik het helemaal met je eens! :evil:
Zo zag mijn Circuit CRX er uit na contact met een BMW 535.

Image

Enige troost was wel dat de BMW helemaal niet meer reed,
en die van mij kon ik zelf nog naar de stort "rijden".

Ga je met je EJ6 ook weer het circuit op?


Denk het niet! Wil wel sprints gaan rijden, minder kans op ongelukjes... als ie dan stuk gaat doe ik het temminste zelf 8)
Tja en die bmw's... this het net niet!
R-tech
Posts: 13
Joined: Mon Mar 24, 2008 4:35 pm

Post by R-tech »

eteuben wrote:Uiteraard welkom op dit forum Robbert, ook namens mij!

Doe je zelf de motoropbouw? Of laat je dat uitbesteden?


Ja bedankt,

Ik laat ze motor opbouwen, zo wie zo omdat ik zelf niet de cilinders kan boren, en de motor word volledig geblueprint!
Verder laat ik ook de kop reviseren. Verder bouw ik wel alles zelf.. me pa heeft een eigen autobedrijf dus dat komt zowiezo buitengewoon goed van pas
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Re: Even voorstellen... Robbert-b16 Turbo

Post by RedSun »

R-tech wrote:
vervolgens werd mijn honda gelanceerd op een oude Toystoryota!)




Beetje respect graag voor de grootste autofabrikant ter wereld!

En welkom...
Nana korobi ya oki
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Even voorstellen... Robbert-b16 Turbo

Post by JDMTEG »

RedSun wrote:
R-tech wrote:
vervolgens werd mijn honda gelanceerd op een oude Toystoryota!)




Beetje respect graag voor de grootste autofabrikant ter wereld!

En welkom...


"Toystoryota" Vind het anders best grappig. :lol:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Re: Even voorstellen... Robbert-b16 Turbo

Post by RedSun »

ITR897 wrote:
RedSun wrote:
R-tech wrote:
vervolgens werd mijn honda gelanceerd op een oude Toystoryota!)




Beetje respect graag voor de grootste autofabrikant ter wereld!

En welkom...


"Toystoryota" Vind het anders best grappig. :lol:


:slaan:
Nana korobi ya oki
R-tech
Posts: 13
Joined: Mon Mar 24, 2008 4:35 pm

Re: Even voorstellen... Robbert-b16 Turbo

Post by R-tech »

RedSun wrote:
ITR897 wrote:
RedSun wrote:
R-tech wrote:
vervolgens werd mijn honda gelanceerd op een oude Toystoryota!)




Beetje respect graag voor de grootste autofabrikant ter wereld!

En welkom...


"Toystoryota" Vind het anders best grappig. :lol:


:slaan:


:D nou aangezien ik nieuw ben een bescheiden excuus! Het is tenslotte een prima merk! :lol:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Helaas geen ITR.. zover rijkt mijn bankrekening niet. Mede door de keuze van een turbo setup heb ik gekozen voor een civic icm met een b16a2 motor. Ik ben momenteel druk bezig alle onderdelen bij mekander te kopen


Ik zat nog eens naar jou lijst met upgrades te kijken, maar kom je dan (samen met de auto zelf) niet al aardig in de buurt van een ITR? :roll:
Deus Ex Machina!
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

daar dacht ik ook al aan, ITR kost tegenwoordig niet zo heel veel meer...
R-tech
Posts: 13
Joined: Mon Mar 24, 2008 4:35 pm

Post by R-tech »

vtecmoon wrote:daar dacht ik ook al aan, ITR kost tegenwoordig niet zo heel veel meer...


Ja klopt helemaal!

Maar het punt is die NA motor naar Turbo ombouwen.. daar zit gewoon ruim 10.000 euro aan kosten in!
Koop je een ITR (10.000 aanschaf) en ga je deze modificeren naar turbo ben je dus 20.000+ verder.. en b18 wil je liever NA houden.. vind ik dan 8)

Vandaag wel hasport motormount binnen gekregen.. mooi spul, en jaaa weer 450 euro verder! :idea:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Wordt een leuk autootje zo! :)
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

he Rob, toch maar weer opnieuw voorgesteld...
Wordt een mooi karretjes dit, wel een beetje doorwerken eraan he :wink:
Locked