Hondata

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Hondata

Post by Katana »

Ik hoor van verschillende mensen dat men een Hondata wil laten afstellen in de UK (K-Pro, S300).

Als er genoeg gegadigde zijn kunnen we ook deze Hondata Guru van CPL uit de UK laten overkomen en naar Rica gaan.

Wie heeft er interesse?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Ik heb wel interesse, alleen er is nog geen k-pro voor de fd2 :(
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

wat houdt de hondata precies in?
en wat ben ik er nog extra voor nodig?
een meeting naar de uk lijkt mij ook wel een keer leuk!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

itr assen wrote:wat houdt de hondata precies in?
en wat ben ik er nog extra voor nodig?
een meeting naar de uk lijkt mij ook wel een keer leuk!


Hondata kan je gebruiken als je een/je ECU wil afstellen.

Voor de K20A is de meest uitgebreide de Hondata K-Pro.

Voor de ITR en ATR is een P28 ECU nodig met Hondata S300.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Helaas is er niks voor de pre-2006 s2000 ECU
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Dan moet je hem ombouwen naar een pre2006
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Re: Hondata

Post by ee8 »

Katana wrote:Ik hoor van verschillende mensen dat men een Hondata wil laten afstellen in de UK (K-Pro, S300).

Als er genoeg gegadigde zijn kunnen we ook deze Hondata Guru van CPL uit de UK laten overkomen en naar Rica gaan.

Wie heeft er interesse?


hoeveel dagen laat je hem komen dan? hij is wel ff bezig met een ecu tunen. laatste keer dat ik bij hem was was het tunen een dagvulling.....
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

I would seriously be interested in a pro map!

Was actually thinking about planning a trip with some people to DTi North...

I still need to wait on parts and money so the car is 100% when the time comes to K-pro!
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Al het een en ander over gelezen op UK forums en 100% is er razend enthousiast over. Voorlopig nog is iets voor de toekomst voor mij.

Offtopic: Ze hebben het daar ook over Fast Road setup, iemand die uit kan leggen wat precies anders is aan die afstelling ?
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

1× kpro +1× afstellen voor mij!

ter info;
de kpro kost: 738 pond dat is omgerekend €935,88
afstellen kost: 350 pond dat is omgerekend €443,88
(CTR)

(afhankelijk van de wisselkoers)

misschien dat de kosten anders worden als die meneer naar nl komt..

:-)
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Sincx wrote:Al het een en ander over gelezen op UK forums en 100% is er razend enthousiast over. Voorlopig nog is iets voor de toekomst voor mij.

Offtopic: Ze hebben het daar ook over Fast Road setup, iemand die uit kan leggen wat precies anders is aan die afstelling ?


Fast Road setup is een bepaalde uitlijning van je auto voor veel gebruikers, die geregeld op een track-day zijn te vinden. Een schroefset met topmounts met camber verstelling, zowel aan de voor- als achterzijde, is wel een must hiervoor.

Heb nog ergens een afbeelding van uitlijngegevens van iemand met een Fast Road setup.

Overigens heb ik ook serieus oren naar een K-Pro afstelling, maar zal me dan eerst moeten verdiepen hoe ik eraan gaan komen.

Groeten.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?


Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.

Is eigenlijk geen echte launch control.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ToyZ wrote:
Sincx wrote:Al het een en ander over gelezen op UK forums en 100% is er razend enthousiast over. Voorlopig nog is iets voor de toekomst voor mij.

Offtopic: Ze hebben het daar ook over Fast Road setup, iemand die uit kan leggen wat precies anders is aan die afstelling ?


Fast Road setup is een bepaalde uitlijning van je auto voor veel gebruikers, die geregeld op een track-day zijn te vinden. Een schroefset met topmounts met camber verstelling, zowel aan de voor- als achterzijde, is wel een must hiervoor.

Heb nog ergens een afbeelding van uitlijngegevens van iemand met een Fast Road setup.

Overigens heb ik ook serieus oren naar een K-Pro afstelling, maar zal me dan eerst moeten verdiepen hoe ik eraan gaan komen.

Groeten.


Hele schroef set is geen must.
Camber bolts voor voor is al voldoende en camber arms voor achter zijn meestal niet eens nodig.
De mijne was toender tijd al binnen de fast road set up kwa camber.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

slydawg wrote:
frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?


Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.

Is eigenlijk geen echte launch control.


dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

frederik wrote:
slydawg wrote:
frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?


Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.

Is eigenlijk geen echte launch control.


dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?


jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ee8 wrote:
frederik wrote:
slydawg wrote:
frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?


Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.

Is eigenlijk geen echte launch control.


dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?


jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......


hebben jullie sugesties op welk toerental ik hem best kan instellen ? en op welke snelheid hij hem weer moet vrijgeven?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

frederik wrote:
ee8 wrote:
frederik wrote:
slydawg wrote:
frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?


Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.

Is eigenlijk geen echte launch control.


dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?


jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......


Denk dat dat een kwestie is van trial and error.
Toerental dat bv voor mij zou werken zou voor jouw heel anders kunnen zijn.
hebben jullie sugesties op welk toerental ik hem best kan instellen ? en op welke snelheid hij hem weer moet vrijgeven?
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

frederik wrote:
ee8 wrote:
frederik wrote:
slydawg wrote:
frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?


Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.

Is eigenlijk geen echte launch control.


dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?


jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......


hebben jullie sugesties op welk toerental ik hem best kan instellen ? en op welke snelheid hij hem weer moet vrijgeven?

Ik heb een suggestie ja, zelf leren hoe je deftig moet vertrekken, ik ken gasten die met launch control nog trager zijn dan stock ITR's met deftige chauffeurs. Persoonlijk vind ik launch control dus voor luie mensen :razz:
Post Reply