Hondata
itr assen wrote:wat houdt de hondata precies in?
en wat ben ik er nog extra voor nodig?
een meeting naar de uk lijkt mij ook wel een keer leuk!
Hondata kan je gebruiken als je een/je ECU wil afstellen.
Voor de K20A is de meest uitgebreide de Hondata K-Pro.
Voor de ITR en ATR is een P28 ECU nodig met Hondata S300.
Re: Hondata
Katana wrote:Ik hoor van verschillende mensen dat men een Hondata wil laten afstellen in de UK (K-Pro, S300).
Als er genoeg gegadigde zijn kunnen we ook deze Hondata Guru van CPL uit de UK laten overkomen en naar Rica gaan.
Wie heeft er interesse?
hoeveel dagen laat je hem komen dan? hij is wel ff bezig met een ecu tunen. laatste keer dat ik bij hem was was het tunen een dagvulling.....
Sincx wrote:Al het een en ander over gelezen op UK forums en 100% is er razend enthousiast over. Voorlopig nog is iets voor de toekomst voor mij.
Offtopic: Ze hebben het daar ook over Fast Road setup, iemand die uit kan leggen wat precies anders is aan die afstelling ?
Fast Road setup is een bepaalde uitlijning van je auto voor veel gebruikers, die geregeld op een track-day zijn te vinden. Een schroefset met topmounts met camber verstelling, zowel aan de voor- als achterzijde, is wel een must hiervoor.
Heb nog ergens een afbeelding van uitlijngegevens van iemand met een Fast Road setup.
Overigens heb ik ook serieus oren naar een K-Pro afstelling, maar zal me dan eerst moeten verdiepen hoe ik eraan gaan komen.
Groeten.
ToyZ wrote:Sincx wrote:Al het een en ander over gelezen op UK forums en 100% is er razend enthousiast over. Voorlopig nog is iets voor de toekomst voor mij.
Offtopic: Ze hebben het daar ook over Fast Road setup, iemand die uit kan leggen wat precies anders is aan die afstelling ?
Fast Road setup is een bepaalde uitlijning van je auto voor veel gebruikers, die geregeld op een track-day zijn te vinden. Een schroefset met topmounts met camber verstelling, zowel aan de voor- als achterzijde, is wel een must hiervoor.
Heb nog ergens een afbeelding van uitlijngegevens van iemand met een Fast Road setup.
Overigens heb ik ook serieus oren naar een K-Pro afstelling, maar zal me dan eerst moeten verdiepen hoe ik eraan gaan komen.
Groeten.
Hele schroef set is geen must.
Camber bolts voor voor is al voldoende en camber arms voor achter zijn meestal niet eens nodig.
De mijne was toender tijd al binnen de fast road set up kwa camber.
slydawg wrote:frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?
Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.
Is eigenlijk geen echte launch control.
dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?
frederik wrote:slydawg wrote:frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?
Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.
Is eigenlijk geen echte launch control.
dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?
jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......
ee8 wrote:frederik wrote:slydawg wrote:frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?
Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.
Is eigenlijk geen echte launch control.
dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?
jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......
hebben jullie sugesties op welk toerental ik hem best kan instellen ? en op welke snelheid hij hem weer moet vrijgeven?
frederik wrote:ee8 wrote:frederik wrote:slydawg wrote:frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?
Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.
Is eigenlijk geen echte launch control.
dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?
jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......
Denk dat dat een kwestie is van trial and error.
Toerental dat bv voor mij zou werken zou voor jouw heel anders kunnen zijn.
hebben jullie sugesties op welk toerental ik hem best kan instellen ? en op welke snelheid hij hem weer moet vrijgeven?
frederik wrote:ee8 wrote:frederik wrote:slydawg wrote:frederik wrote:heeft er iemand ervaring met de launche control functie van de k-pro ?
Is gewoon je fuel cut die instelbaar is als je niet beweegt, zodra je rijdt neemt de 'gewone'begrenzer het weer over.
Is eigenlijk geen echte launch control.
dus helpt het niet echt om sneller weg te komen ? ofwel ?
jawel. je kunt toerental instellen op welke die dan begrensd en je kunt instellen vanaf welke snelheid ie em weer vrijgeeft. je moet er even mee spelen om het goed in te stellen maar het werkt wel goed......
hebben jullie sugesties op welk toerental ik hem best kan instellen ? en op welke snelheid hij hem weer moet vrijgeven?
Ik heb een suggestie ja, zelf leren hoe je deftig moet vertrekken, ik ken gasten die met launch control nog trager zijn dan stock ITR's met deftige chauffeurs. Persoonlijk vind ik launch control dus voor luie mensen :razz: