testpipe: jdm of usdm

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
DC2

testpipe: jdm of usdm

Post by DC2 »

Wat bepaalt welk type testpipe je neemt - usdm of jdm? Het verschil zit 'm in de lengte, maar hangt verder af van de header of het catback systeem? Ik heb nu dus een T1R catback (US) en stel ik neem een Mugen header....hier past dan tussen, een ........ testpipe?
wilco

Post by wilco »

USDM is 2,25" Inch en heeft de lengte van onze kat, de JDM heeft een 2,5" Inch kat.

Maar het beste een deelbare JDM size kat nemen , daar kun je een tussenstuk uithalen , cq afzagen en weer in de flens monteren...deze deelbare buizen zijn zo gemaakt dat ze gewoon flow-dicht zijn.
roblom

Post by roblom »

Erg verwarrend is het kan ik je vertellen, ik weet in inmiddels hoe het zit.

Je hebt dus een USDM diameter EN een USDM lengte en dus ook een JDM lengte en diameter.

Je kunt bijvoorbeeld een testpipe van Omnipower nemen. Deze is er in 2 versies (JDM en USDM DIAMETERS dus) en kunnen door passtukken beide lengten aan (dus JDM en USDM LENGTE)

Ik heb dus sinds gisteren de mugen twinloop eronder zitten met een omnipower testpipe. Probleem is alleen dat de diameter van de testpipe groter is dan de diameter van het begin van de Mugen catback. Flowtechnisch dus niet optimaal, en ga ik dus nog aanpassen.

Feitelijk bepaald je spruitstuk dus welke testpipe je nodig hebt. De JDM testpipe past niet op het standaard spruitstuk maar past meestal wel op een grotere catback (meestal tot 60 mm.)
DC2

Post by DC2 »

Dat is iig wat meer duidelijkheid. Ik denk dat ik dan een JDM testpipe moet nemen, die een deelbare lengte heeft. M'n catback heeft een 2,5" diameter dus aan die kant moet de aansluiting goed zijn. De performance headers van bijv. Toda hebben 2,5" collectors, dus ook die zijde moet goed passen. Dan is het alleen de lengte die hopelijk goed komt.
mr. X

Re: testpipe: jdm of usdm

Post by mr. X »

DC2 wrote:en stel ik neem een Mugen header....

Plannen? :D :stampen:
DC2

Re: testpipe: jdm of usdm

Post by DC2 »

mr. X wrote:
DC2 wrote:en stel ik neem een Mugen header....

Plannen? :D :stampen:

Zeker! 8)
Locked