Kn luchtfilter en uitlaat problemen.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
racer
Posts: 71
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Contact:

Kn luchtfilter en uitlaat problemen.

Post by racer »

Ik heb voor mijn civic type R van 2003 een KN typhoon kit 69-100tp gekocht.Volgens Michael de Keersmaeker (rallycrosspiloot) heeft met een R het E.K. gereden levert de wagen geen enkele Pk meer.Hij heeft dit op zijn vermogen bank getest.Ik heb nu een hitteschild gemaakt tussen de motor en de filter nu zou ik een PK of 5 meer hebben.

Chiptuning raden alle piloten(heb er in Belgie 2 gebeld en 2 in Noorwegen me af omdat anders de motor stuk vliegt.

Ik heb nu bij avb-sport een uitlaat collector gekocht.van DC sport 251+1084 deze past niet.De inlaten van de collector zijn veel kleiner en de cat is onmogelijk te monteren.De onderkant van de collector is 3 cm minder groot en de bevestigingsbouten komen niet uit.De CAT moet op de wagen blijven staan omdat hij anders niet meer gaat.Bestaat er nu een collector waarbij ik de CAT wel kan monteren anders monteer ik de originele terug.Volgens een 4 tal rallycross piloten zou de verandering van uitlaat me 2 a 3 pk winst geven.Als achterste pot en buizen heb ik een invidea kit gekocht.

Hoe los ik mijn problemen op en wat vinden jullie van mijn opmerkingen,want ik heb ondervonden dat er veel tuners zijn,maar er niets vanaf weten.Ik denk dat jullie me kunnen helpen
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Dat is een JDM spec collector dwz 2,5 inch of 63 mm das is normaal dat die groter is. De originele cat gaat daar zeker niet op passen. Wat je moet doen is een testpipe kopen en een flens van 63 naar 60 maw ga langs avb langs en laat het daar monteren want ze kunnen u daar zeker verder helpen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Je kan ook een universele kat kopen en daar 2.5inch flenzen op lassen.
Dan heb je toch een kat en heb je gelijk ook een grotere doorstroming van je uitlaat gassen tov OEM.
Zo heb ik het gedaan.
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

AVB verkoopt nochtans een collector van DC sports waar de cat op past,
ze hebben u gewoon een verkeerde meegegeven.
Een race header is natuurlijk ook een optie,....
racer
Posts: 71
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Contact:

Post by racer »

Neen ze weten geen oplossing.Dinsdag komen er nieuwe DC binnen van USA.
Mijn wagen is een Duitse ,zou het daarmee te maken hebben??????
Welk type van uitlaatcollector moeten ze dan meegeven????????
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Sinister wrote:Dat is een JDM spec collector dwz 2,5 inch of 63 mm das is normaal dat die groter is. De originele cat gaat daar zeker niet op passen. Wat je moet doen is een testpipe kopen en een flens van 63 naar 60 maw ga langs avb langs en laat het daar monteren want ze kunnen u daar zeker verder helpen.

Hij zegt dat de inlaten van de collector KLEINER zijn dus het lijkt mij dan dus geen JDM versie.

Weet niet precies hoe het met de CTR is maar volgens mij moet de DC gewoon zonder problemen passen.

Voor de kat heb je diverse opties, Vervangen voor een testpipe of voor een JDM (kortere) kat of de catback inkorten als je een JDM catback hebt.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Op een DC spruit kan je geen kat monteren.
Waar het wel op kan is eentje van Jackson Racing.
Locked