Ik heb voor mijn civic type R van 2003 een KN typhoon kit 69-100tp gekocht.Volgens Michael de Keersmaeker (rallycrosspiloot) heeft met een R het E.K. gereden levert de wagen geen enkele Pk meer.Hij heeft dit op zijn vermogen bank getest.Ik heb nu een hitteschild gemaakt tussen de motor en de filter nu zou ik een PK of 5 meer hebben.
Chiptuning raden alle piloten(heb er in Belgie 2 gebeld en 2 in Noorwegen me af omdat anders de motor stuk vliegt.
Ik heb nu bij avb-sport een uitlaat collector gekocht.van DC sport 251+1084 deze past niet.De inlaten van de collector zijn veel kleiner en de cat is onmogelijk te monteren.De onderkant van de collector is 3 cm minder groot en de bevestigingsbouten komen niet uit.De CAT moet op de wagen blijven staan omdat hij anders niet meer gaat.Bestaat er nu een collector waarbij ik de CAT wel kan monteren anders monteer ik de originele terug.Volgens een 4 tal rallycross piloten zou de verandering van uitlaat me 2 a 3 pk winst geven.Als achterste pot en buizen heb ik een invidea kit gekocht.
Hoe los ik mijn problemen op en wat vinden jullie van mijn opmerkingen,want ik heb ondervonden dat er veel tuners zijn,maar er niets vanaf weten.Ik denk dat jullie me kunnen helpen
Kn luchtfilter en uitlaat problemen.
Sinister wrote:Dat is een JDM spec collector dwz 2,5 inch of 63 mm das is normaal dat die groter is. De originele cat gaat daar zeker niet op passen. Wat je moet doen is een testpipe kopen en een flens van 63 naar 60 maw ga langs avb langs en laat het daar monteren want ze kunnen u daar zeker verder helpen.
Hij zegt dat de inlaten van de collector KLEINER zijn dus het lijkt mij dan dus geen JDM versie.
Weet niet precies hoe het met de CTR is maar volgens mij moet de DC gewoon zonder problemen passen.
Voor de kat heb je diverse opties, Vervangen voor een testpipe of voor een JDM (kortere) kat of de catback inkorten als je een JDM catback hebt.