DC2 is in amerika ook de GSR, dus pas ermee op als je op de amerikaanse forums rondhangt. Vaak worden ze in Japan aangeduid met DC2R, om het verschil aan te geven.
en JDM is letterlijk vetaald: Japanese Domestic Market, en betekend zoveel als, redelijk standaard, dus geen bodykits enz, maar meer gericht op performance.
en JDM is letterlijk vetaald: Japanese Domestic Market, en betekend zoveel als, redelijk standaard, dus geen bodykits enz, maar meer gericht op performance.
Dit is idd een ITR maar niet de u.s versie, die is er niet in de u.s.
Het heet daar Acura rsx of rsx type S.
Die op de foto is alleen geleverd in Japan. Niet te krijgen met stuur links.
The base RSX has the K20A3 motor with a specific output of 160 hp (119 kW) and is offered with either an automatic or a five-speed manual transmission; and the Type-S has a 200 hp (2002-2004) K20A2 or 210 hp (157 kW) in 2005 K20Z1 motor and a short-throw 6-speed manual transmission. For 2006 model year vehicles Honda has switched to the Rev 8/04 SAE standards for measuring hp. The base RSX for 2006 is rated at 155 hp and the Type-S is rated at 201 hp. In 2005 the RSX Type-S received camshafts, b-pipe and muffler from the exhaust and the intake snorkel duct from the Japanese model Honda Integra Type-R.
The Honda Integra Type R, sold in Japan, Australia, and some other markets, has reduced weight, a 220 PS / 164 kW / 217 hp K20A engine (Japan-only; Oceania models have an engine similar to the Acura RSX-S), as well as a limited slip differential (LSD) and stiffer springs and shocks, Brembo brakes, 17" rims on Bridgestone Potenza tires, Recaro suede seats, body trim, and more. The IIHS did not rate the RSX.