Vraagje over Type r's

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Vraagje over Type r's

Post by RedSun »

Luitjes,

Ik weet dat de Civic VTEC EE9 als codering heeft maar hoe zit dat met de

ATR,ITR,CTR?

Jullie weten vast de code's wel :)

Thx alvast
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

DC2 = ITR
EP3 = CTR
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Coderingen verschillen ook weer per generatie.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

DC2 is in amerika ook de GSR, dus pas ermee op als je op de amerikaanse forums rondhangt. Vaak worden ze in Japan aangeduid met DC2R, om het verschil aan te geven.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Wat is die van de ATR eigenlijk? Die weet ik zo ff niet.
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

EP3 is in Amerika ook geleverd maar daar is het de Civic Si met K20A3 motor wat 160pkis dus daar zit ook weer verschil in.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Die code zegt volgens mij niet wat voor motor erin zit maar de carroserie variant dacht ik.
Nightmare
Posts: 89
Joined: Mon May 01, 2006 9:59 pm

Post by Nightmare »

De type aanduiding van de ATR is CH1.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nightmare wrote:De type aanduiding van de ATR is CH1.
:thumbs:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Wat is de DC5 dan? JDM?

Thx voor de reply's guys
Nana korobi ya oki
Nightmare
Posts: 89
Joined: Mon May 01, 2006 9:59 pm

Post by Nightmare »

H22A7 wrote:Wat is de DC5 dan? JDM?

Thx voor de reply's guys


Dit is de DC5, de u.s. Integra Type R:
Image

en JDM is letterlijk vetaald: Japanese Domestic Market, en betekend zoveel als, redelijk standaard, dus geen bodykits enz, maar meer gericht op performance.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ik weet wat JDM betekent, betekent in japan geleverd (of afkomstig uit).

Dacht dat het de Japanse ITR was.

Maar thx iig :)
Nana korobi ya oki
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nightmare wrote:
H22A7 wrote:Wat is de DC5 dan? JDM?

Thx voor de reply's guys


Dit is de DC5, de u.s. Integra Type R:
Image

en JDM is letterlijk vetaald: Japanese Domestic Market, en betekend zoveel als, redelijk standaard, dus geen bodykits enz, maar meer gericht op performance.


Dit is idd een ITR maar niet de u.s versie, die is er niet in de u.s.
Het heet daar Acura rsx of rsx type S.
Die op de foto is alleen geleverd in Japan. Niet te krijgen met stuur links.
Nightmare
Posts: 89
Joined: Mon May 01, 2006 9:59 pm

Post by Nightmare »

had effe gegoogled !! stond toevallig iets van u.s. in de text. dacht effe slim te wezen .......... :o ops: :lol:
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Amerikanen hebben pech die hebben ook geen Civic Type-R.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

FF wat duidelijker
The base RSX has the K20A3 motor with a specific output of 160 hp (119 kW) and is offered with either an automatic or a five-speed manual transmission; and the Type-S has a 200 hp (2002-2004) K20A2 or 210 hp (157 kW) in 2005 K20Z1 motor and a short-throw 6-speed manual transmission. For 2006 model year vehicles Honda has switched to the Rev 8/04 SAE standards for measuring hp. The base RSX for 2006 is rated at 155 hp and the Type-S is rated at 201 hp. In 2005 the RSX Type-S received camshafts, b-pipe and muffler from the exhaust and the intake snorkel duct from the Japanese model Honda Integra Type-R.

The Honda Integra Type R, sold in Japan, Australia, and some other markets, has reduced weight, a 220 PS / 164 kW / 217 hp K20A engine (Japan-only; Oceania models have an engine similar to the Acura RSX-S), as well as a limited slip differential (LSD) and stiffer springs and shocks, Brembo brakes, 17" rims on Bridgestone Potenza tires, Recaro suede seats, body trim, and more. The IIHS did not rate the RSX.

User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

MikeEp3 wrote:Amerikanen hebben pech die hebben ook geen Civic Type-R.


Wij ook, geen DC5 :!:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Nightmare wrote:had effe gegoogled !! stond toevallig iets van u.s. in de text. dacht effe slim te wezen .......... :o ops: :lol:


Geeft niet hoor ik vindt het heel lief dat je me zo snel wil antwoorden :lol: :lol: :lol: :razz:
Nana korobi ya oki
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

slydawg wrote:
MikeEp3 wrote:Amerikanen hebben pech die hebben ook geen Civic Type-R.


Wij ook, geen DC5 :!:


En geen EK9 :(
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

A joh ik had zowieso de CTR gekozen denk ik, of niet haha
Locked