Slurptax en FN2

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
culasse

Post by culasse »

nee.
eteuben

Post by eteuben »

Kort maar krachtig...
RedSun

Post by RedSun »

Voor een R is dat een bijzaak. Is het een standaard Civic dan maakt het de inruil moeilijker.

@Culasse

Zijn je "vrienden" inmiddels overtuigd na een rondje mee te hebben gereden?
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Inbouwen achteraf is eventueel nog een optie.

Even over iets anders, Paul, heb je al eens langs een collega FN2 rijder gestaan op een afgesloten stuk weg? Waarna jullie toevallig beide optrokken? Ben nu best nieuwsgierig wat het verschil is.

HONDA wrote:Op het Type-R forum is niet toegestaan:

- Straat race posts

Vandaar mijn vraagstelling :wink:
Nick

Post by Nick »

volgens mij is het gewichtsbesparing niet meer als 30 kilo.

Denk dat het niet veel/niks uitmaakt op een rechtstuk.

De race versie heeft ook geen isolatie toch?
culasse

Post by culasse »

Ik heb inmiddels een paar van mijn short ram intakes verkocht aan FN2 eigenaren. Omdat ze graag zelf wilden ondervinden wat het verschil zou zijn heb ik ze een proefrit laten maken met mijn wagen. Na afloop verklaarden ze unaniem dat mijn FN2 duidelijk sneller accelereerde.

Daarnaast waren ze erg te spreken over de handling van mijn wagen. Die was beter dan hun eigen. Weliswaar is het onderstel van mijn FN2 aangepast, maar ze konden voelen dat er minder gewicht in mijn wagen zat.

Ik heb een foto gemaakt van een uitdraai die je meekrijgt als je een keer naar de vuilstort gaat om wat rotzooi weg te brengen.
Het omcirkelde getal stelt het gewicht van mijn wagen voor inclusief bestuurder (80kg) en een bijna volle tank (35kg).
Dan blijft er over een leeggewicht van circa 1235 kg.

Image

Ik heb begrepen dat een standaard FN2 met alle luxe accessoires tegen de 1330 weegt. Dat is nogal een verschil vergeleken met die van mij.
mr. X

Post by mr. X »

Hmm.. 100 kilo is niet niks. Dat doe je niet 1, 2, 3 door een reservewiel te verwijderen :wink:

Nu ben ik nog benieuwd waar het gewicht ergens bespaard is en of ze rekening hebben gehouden waar die besparing plaats heeft gevonden ivm gewichtsverdeling van de auto.

Je zou een standaard FN2 en een 'race' FN2 eens op 4 van die kleine weegschaaltjes moeten zetten.
Ik heb dat gezien bij de build-off van die RWD DC2 in Amerika.
culasse

Post by culasse »

Een FN2 heeft geen reservewiel. Wel een luchtcompressortje en een tube schuimsmurrie of zoiets.
Wat de gewichtsverdeling betreft. Die is niet ideaal. De achterkant is wat aan de lichte kant. Bij hard inremmen van een bocht voel je dat de achterkant een stap opzij wil doen. Het vsa systeem doet bijna ongemerkt zijn werk en remt de auto weer in het goede spoor. Zo gauw je het vsa systeem uitschakelt rijdt de auto weliswaar sneller door bochten, maar voelt ie ook onrustiger aan.
De benzinetank ligt in het midden van de auto, dus er is geen verplaatsing van het zwaartepunt naarmate de tank leger wordt.
Wat het gewicht van de FN2 betreft, heb ik op het net uiteenlopende waarden gezien varieërend van 1235kg tot 1330kg. Geen idee of dit rijklaargewicht is of kentekengewicht.
mr. X

Post by mr. X »

Wil er binnenkort toch eens weer in het echt zien. De eerste en enige keer dat ik erin gezeten heb was bij de introductie toen ik toevallig in Waalwijk was bij de Honda dealer.
Guest

Re: Slurptax en FN2

Post by Guest »

mr. X wrote:Wat ik mij afvroeg:

Is door de slurptax de FN2 duurder geworden?
Vandaag bij een Honda dealer geweest en wat info ingewonnen.

De prijs in het boekje is
35,250 euro voor de 'normale'
32,050 euro voor de 'race'

Ik dacht dat hij voor de slurptax ook 35k kostte?

wat !! 35 , 000 euro voor fn 2 in Nederland ? Das tienduizend meer dan de mijne in B . Vind ik toch wel veel . Of het zou moeten zijn dat er in Nederland veel minder op belast wordt.
accordR alias AccordS

Re: Slurptax en FN2

Post by accordR alias AccordS »

residentevil4 wrote:
mr. X wrote:Wat ik mij afvroeg:

Is door de slurptax de FN2 duurder geworden?
Vandaag bij een Honda dealer geweest en wat info ingewonnen.

De prijs in het boekje is
35,250 euro voor de 'normale'
32,050 euro voor de 'race'

Ik dacht dat hij voor de slurptax ook 35k kostte?

wat !! 35 , 000 euro voor fn 2 in Nederland ? Das tienduizend meer dan de mijne in B . Vind ik toch wel veel . Of het zou moeten zijn dat er in Nederland veel minder op belast wordt.

de belasting staat hier: :lol:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1967
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

7kilo is nog steeds gelijk aan 1pk, de race versie haalt dus wel degelijk veel voordeel uit gewichtsbesparing. dit is dus een echte R, goede keus hoor! :wink:
Locked