Slurptax en FN2
Inbouwen achteraf is eventueel nog een optie.
Even over iets anders, Paul, heb je al eens langs een collega FN2 rijder gestaan op een afgesloten stuk weg? Waarna jullie toevallig beide optrokken? Ben nu best nieuwsgierig wat het verschil is.
Vandaar mijn vraagstelling :wink:
Even over iets anders, Paul, heb je al eens langs een collega FN2 rijder gestaan op een afgesloten stuk weg? Waarna jullie toevallig beide optrokken? Ben nu best nieuwsgierig wat het verschil is.
HONDA wrote:Op het Type-R forum is niet toegestaan:
- Straat race posts
Vandaar mijn vraagstelling :wink:
Ik heb inmiddels een paar van mijn short ram intakes verkocht aan FN2 eigenaren. Omdat ze graag zelf wilden ondervinden wat het verschil zou zijn heb ik ze een proefrit laten maken met mijn wagen. Na afloop verklaarden ze unaniem dat mijn FN2 duidelijk sneller accelereerde.
Daarnaast waren ze erg te spreken over de handling van mijn wagen. Die was beter dan hun eigen. Weliswaar is het onderstel van mijn FN2 aangepast, maar ze konden voelen dat er minder gewicht in mijn wagen zat.
Ik heb een foto gemaakt van een uitdraai die je meekrijgt als je een keer naar de vuilstort gaat om wat rotzooi weg te brengen.
Het omcirkelde getal stelt het gewicht van mijn wagen voor inclusief bestuurder (80kg) en een bijna volle tank (35kg).
Dan blijft er over een leeggewicht van circa 1235 kg.
Ik heb begrepen dat een standaard FN2 met alle luxe accessoires tegen de 1330 weegt. Dat is nogal een verschil vergeleken met die van mij.
Daarnaast waren ze erg te spreken over de handling van mijn wagen. Die was beter dan hun eigen. Weliswaar is het onderstel van mijn FN2 aangepast, maar ze konden voelen dat er minder gewicht in mijn wagen zat.
Ik heb een foto gemaakt van een uitdraai die je meekrijgt als je een keer naar de vuilstort gaat om wat rotzooi weg te brengen.
Het omcirkelde getal stelt het gewicht van mijn wagen voor inclusief bestuurder (80kg) en een bijna volle tank (35kg).
Dan blijft er over een leeggewicht van circa 1235 kg.

Ik heb begrepen dat een standaard FN2 met alle luxe accessoires tegen de 1330 weegt. Dat is nogal een verschil vergeleken met die van mij.
Hmm.. 100 kilo is niet niks. Dat doe je niet 1, 2, 3 door een reservewiel te verwijderen :wink:
Nu ben ik nog benieuwd waar het gewicht ergens bespaard is en of ze rekening hebben gehouden waar die besparing plaats heeft gevonden ivm gewichtsverdeling van de auto.
Je zou een standaard FN2 en een 'race' FN2 eens op 4 van die kleine weegschaaltjes moeten zetten.
Ik heb dat gezien bij de build-off van die RWD DC2 in Amerika.
Nu ben ik nog benieuwd waar het gewicht ergens bespaard is en of ze rekening hebben gehouden waar die besparing plaats heeft gevonden ivm gewichtsverdeling van de auto.
Je zou een standaard FN2 en een 'race' FN2 eens op 4 van die kleine weegschaaltjes moeten zetten.
Ik heb dat gezien bij de build-off van die RWD DC2 in Amerika.
Een FN2 heeft geen reservewiel. Wel een luchtcompressortje en een tube schuimsmurrie of zoiets.
Wat de gewichtsverdeling betreft. Die is niet ideaal. De achterkant is wat aan de lichte kant. Bij hard inremmen van een bocht voel je dat de achterkant een stap opzij wil doen. Het vsa systeem doet bijna ongemerkt zijn werk en remt de auto weer in het goede spoor. Zo gauw je het vsa systeem uitschakelt rijdt de auto weliswaar sneller door bochten, maar voelt ie ook onrustiger aan.
De benzinetank ligt in het midden van de auto, dus er is geen verplaatsing van het zwaartepunt naarmate de tank leger wordt.
Wat het gewicht van de FN2 betreft, heb ik op het net uiteenlopende waarden gezien varieërend van 1235kg tot 1330kg. Geen idee of dit rijklaargewicht is of kentekengewicht.
Wat de gewichtsverdeling betreft. Die is niet ideaal. De achterkant is wat aan de lichte kant. Bij hard inremmen van een bocht voel je dat de achterkant een stap opzij wil doen. Het vsa systeem doet bijna ongemerkt zijn werk en remt de auto weer in het goede spoor. Zo gauw je het vsa systeem uitschakelt rijdt de auto weliswaar sneller door bochten, maar voelt ie ook onrustiger aan.
De benzinetank ligt in het midden van de auto, dus er is geen verplaatsing van het zwaartepunt naarmate de tank leger wordt.
Wat het gewicht van de FN2 betreft, heb ik op het net uiteenlopende waarden gezien varieërend van 1235kg tot 1330kg. Geen idee of dit rijklaargewicht is of kentekengewicht.
Re: Slurptax en FN2
mr. X wrote:Wat ik mij afvroeg:
Is door de slurptax de FN2 duurder geworden?
Vandaag bij een Honda dealer geweest en wat info ingewonnen.
De prijs in het boekje is
35,250 euro voor de 'normale'
32,050 euro voor de 'race'
Ik dacht dat hij voor de slurptax ook 35k kostte?
wat !! 35 , 000 euro voor fn 2 in Nederland ? Das tienduizend meer dan de mijne in B . Vind ik toch wel veel . Of het zou moeten zijn dat er in Nederland veel minder op belast wordt.
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
Re: Slurptax en FN2
residentevil4 wrote:mr. X wrote:Wat ik mij afvroeg:
Is door de slurptax de FN2 duurder geworden?
Vandaag bij een Honda dealer geweest en wat info ingewonnen.
De prijs in het boekje is
35,250 euro voor de 'normale'
32,050 euro voor de 'race'
Ik dacht dat hij voor de slurptax ook 35k kostte?
wat !! 35 , 000 euro voor fn 2 in Nederland ? Das tienduizend meer dan de mijne in B . Vind ik toch wel veel . Of het zou moeten zijn dat er in Nederland veel minder op belast wordt.
de belasting staat hier: :lol:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1967
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact: