Slurptax en FN2
Slurptax en FN2
Wat ik mij afvroeg:
Is door de slurptax de FN2 duurder geworden?
Vandaag bij een Honda dealer geweest en wat info ingewonnen.
De prijs in het boekje is
35,250 euro voor de 'normale'
32,050 euro voor de 'race'
Ik dacht dat hij voor de slurptax ook 35k kostte?
Is door de slurptax de FN2 duurder geworden?
Vandaag bij een Honda dealer geweest en wat info ingewonnen.
De prijs in het boekje is
35,250 euro voor de 'normale'
32,050 euro voor de 'race'
Ik dacht dat hij voor de slurptax ook 35k kostte?
mr. X wrote:Wist niet dat je een 'race' had, Culasse! (Heb je echte naam nooit mee gekregen)
Mijn echte naam is Paul
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Vanwaar de keus voor een 'race' versie?
Hij heeft geen xenon, geen electrisch inklapbare buitenspiegels, geen cruise control, geen tweeters voor, geen luidsprekers, geen lichtsensor, geen mistlampen geen regensensor geen stoelverwarming, geen 2 zone regeling met automatische airco, een verlichtte make-up spiegel, geen gekoeld dashbordkastje ( < :?: ), geen multifunctioneel stuur, geen radio cd speler met snelheidsafhankelijke volumeregeling, geen verstelbare laadvloer, geen hoedenplank. Navigatie systeem is niet leverbaar. Dan heb je ook geen kleurenscherm, spraak herkenning of bluetooth.
Hoeveel gewicht bespaar je hier nou mee?
Je koopt namelijk wel in mijn ogen een ongelofelijk kale auto. Mits je vaak op het circuit te vinden bent, vind ik dit een gemis bij dagelijks gebruik.
Hij heeft geen xenon, geen electrisch inklapbare buitenspiegels, geen cruise control, geen tweeters voor, geen luidsprekers, geen lichtsensor, geen mistlampen geen regensensor geen stoelverwarming, geen 2 zone regeling met automatische airco, een verlichtte make-up spiegel, geen gekoeld dashbordkastje ( < :?: ), geen multifunctioneel stuur, geen radio cd speler met snelheidsafhankelijke volumeregeling, geen verstelbare laadvloer, geen hoedenplank. Navigatie systeem is niet leverbaar. Dan heb je ook geen kleurenscherm, spraak herkenning of bluetooth.
Hoeveel gewicht bespaar je hier nou mee?
Je koopt namelijk wel in mijn ogen een ongelofelijk kale auto. Mits je vaak op het circuit te vinden bent, vind ik dit een gemis bij dagelijks gebruik.
De gewichtsbesparing is maar één punt, door het weglaten van al die accessoires kan er ook minder kapot gaan.
Verder zorgt een airco voor een hoog verbruik, terwijl hij maar een beperkt deel van het jaar gebruikt wordt.
Het is niet mijn dagelijkse wagen. Zoals ik al zei rij ik er weinig kilometers in.
Het is voor iemand als ik gewoon de ideale wagen.
Ik moet wel even zeggen dat ik een hele lijst met kandidaten had toen ik op zoek was naar een andere auto.
Volkswagen Golf gti
Renault megane rs r26
Ford focus st
Mini cooper s
opel astra opc
volvo c30
Uit dit rijtje bleef de Golf als enige over. Ik wilde hem al bestellen, maar iemand suggereerde om toch nog even achter de nieuwe civic type r aan te gaan. Na een proefrit ging ik voor de bijl.
Verder zorgt een airco voor een hoog verbruik, terwijl hij maar een beperkt deel van het jaar gebruikt wordt.
Het is niet mijn dagelijkse wagen. Zoals ik al zei rij ik er weinig kilometers in.
Het is voor iemand als ik gewoon de ideale wagen.
Ik moet wel even zeggen dat ik een hele lijst met kandidaten had toen ik op zoek was naar een andere auto.
Volkswagen Golf gti
Renault megane rs r26
Ford focus st
Mini cooper s
opel astra opc
volvo c30
Uit dit rijtje bleef de Golf als enige over. Ik wilde hem al bestellen, maar iemand suggereerde om toch nog even achter de nieuwe civic type r aan te gaan. Na een proefrit ging ik voor de bijl.
Ford spreekt me sowieso totaal niet aan. (Heb je dat interieur gezien?!)
Renault schijnt een hele goede en snelle auto te zijn en toch zou ik hem nooit kopen.
Mini Cooper S 'John Cooper Works' is wel een bommetje. Rijdt ook érg fijn, service ligt wat hoger bij de BMW dealer dan bij de Honda dealers waar ik ben geweest. Heb je toevallig al eens in de JCW stoelen gezeten? Dare I say dat ze beter zijn dan die van een FN2?
Volkswagen is inderdaad een mooie auto. De keuze voor een GTI met ABT pakket is erg aantrekkelijk en hands down sneller dan een FN2 rechtdoor. De GTI is dan zelfs sneller dan de R32.
Het blijft wel een Volkswagen en ze zitten tegen het nieuwe model aan te hikken. Leuk, een net nieuwe auto kopen als een half jaar daarna het nieuwe model verschijnt.
Een nieuwe auto kopen blijft moeilijk vind ik.
Renault schijnt een hele goede en snelle auto te zijn en toch zou ik hem nooit kopen.
Mini Cooper S 'John Cooper Works' is wel een bommetje. Rijdt ook érg fijn, service ligt wat hoger bij de BMW dealer dan bij de Honda dealers waar ik ben geweest. Heb je toevallig al eens in de JCW stoelen gezeten? Dare I say dat ze beter zijn dan die van een FN2?
Volkswagen is inderdaad een mooie auto. De keuze voor een GTI met ABT pakket is erg aantrekkelijk en hands down sneller dan een FN2 rechtdoor. De GTI is dan zelfs sneller dan de R32.
Het blijft wel een Volkswagen en ze zitten tegen het nieuwe model aan te hikken. Leuk, een net nieuwe auto kopen als een half jaar daarna het nieuwe model verschijnt.
Een nieuwe auto kopen blijft moeilijk vind ik.
Wat je zegt. Ik heb in al die wagens proefgereden. De R gaf me als enige de indruk dat je in een complete wagen reed. Alles functioneerde zoals het moest. Dat je deze wagen ook als "race" kon kopen gaf voor helemaal de doorslag.
Mijn kameraden (een stel doorgeslagen VW adepten) konden mijn autokeuze maar matig waarderen. Weliswaar tolereerden ze mijn keus voor Franse hot hatches (in opgevoerde uitvoering was ik een stuk sneller dan elke gti) maar toen ik op de proppen kwam met de R was het hek van de dam. Vanaf dat moment was het tijd voor een regelrechte "ricer"hetze.
Er ging geen dag voorbij of ik ontving weer een pm met een smakelijke foto.
Je moet wat overhebben voor je overtuiging dat je de juiste auto hebt gekozen.
Mijn kameraden (een stel doorgeslagen VW adepten) konden mijn autokeuze maar matig waarderen. Weliswaar tolereerden ze mijn keus voor Franse hot hatches (in opgevoerde uitvoering was ik een stuk sneller dan elke gti) maar toen ik op de proppen kwam met de R was het hek van de dam. Vanaf dat moment was het tijd voor een regelrechte "ricer"hetze.
Er ging geen dag voorbij of ik ontving weer een pm met een smakelijke foto.

Je moet wat overhebben voor je overtuiging dat je de juiste auto hebt gekozen.
-
Johan wrote:mr. X wrote:Heb je nog iets van de prijs af weten te halen?
Mag eventueel via PM.
Wist niet dat je een 'race' had, Culasse! (Heb je echte naam nooit mee gekregen)
gemiddeld kun je ongeveer 8 á 9% korting krijgen (zonder inruil). Bij mijn CTR had ik ook 9%.
dat tellen ze alleen over het ex BPm bedrag.
-
We wijken een beetje af van thema, maar aangezien ik ook in de autoverkoop gezeten heb, weet ik uit ervaring dat je sterker staat als de aangeboden inruiler wat meer op de toekomst gericht is. Daar bedoel ik mee, dat je over stel 4 jaar de auto inruilt zonder airco je dit al eigenlijk niet meer kan maken. Dit is voor de verkoper ook minder goed te verkopen in de showroom.
Ben je je er niet bewust van dat je misschien later zwakker staat ivm evt inruilprijs?
Ben je je er niet bewust van dat je misschien later zwakker staat ivm evt inruilprijs?