Ik heb dit eergisteren ook meegemaakt :-?
Auto smorgens gestart en ik wil net achteruit van de oprit afrijden tot hij ineens op +-250 toeren begint te draaien en heel erg in te houden. Ik heb dan onmiddelijk wat gas gegeven zodat de toeren omhoog gingen en hierbij was het probleem opgelost :dunno:
Het was wel een vochtig weertje toen....
Stotteren / Inhouden.....
Eigen Honda dealer vandaag aan de lijn gehad , en volgens hem moest ik ook eerst de verdelerkap en rotor goed controleren omdat deze nog wel eens willen doorslaan.
Of het wil nog wel eens voorkomen dat de bobine kapot gaat en dat is met vochtig weer goed te merken.
Daarbij ook de prijzen opgevraagd >>OEM Honda (incl. BTW)
*Rotor €31,88
*Verdeelkap €43,13
*Bobine €106,99
*Ontstekingsmodule €136,06
*Ontsteking compleet €587.81
Hmmm daar gaan mijn RE55s banden , wou ze net bestellen

Of het wil nog wel eens voorkomen dat de bobine kapot gaat en dat is met vochtig weer goed te merken.
Daarbij ook de prijzen opgevraagd >>OEM Honda (incl. BTW)
*Rotor €31,88
*Verdeelkap €43,13
*Bobine €106,99
*Ontstekingsmodule €136,06
*Ontsteking compleet €587.81
Hmmm daar gaan mijn RE55s banden , wou ze net bestellen

- Gaskleppie
okee, same troubles hier... enkelen weten al dat in augustus mijn auto opeens na een weekje stilstaan niet lekker meer wilde starten...
hij leek op minder cilinders te lopen.
dat probleem ging weg, maar kwam later deels terug (week stilstaan, ik rij er doordeweeks nauwelijks mee namelijk): starten, bagger lopen, maar weer goed tegen de tijd dat ik de kap open had (2 seconden dus)
Afgelopen vrijdag was het echter weer compleet raak, hij bleef slecht lopen. Vanwege de vorige keer had ik de volgende mogelijke oorzaken:
- een vervuilde injector (cil #1)
- kabelbreuk bij een injector (cil #2)
echter, toen ik de bougiedoppen los begon te trekken maakte zowel cilinder 1, als cilinder 2 geen verschil. Ik MOEST weg, dus heb 3 en 4 niet meer getest (stom natuurlijk, was handig geweest om te weten of het probleem zich daar ook voordoet)
Maar goed, hoe verder? Verdelerkap en rotor waren het niet EN die heb ik eind augustus al vervangen toen het probleem zich voor het eerst voordeed.
Ik loop te denken dat het wellicht toch iets met het extra vocht te maken heeft, want in augustus hebben we ook ff wat regen gehad...
Maar goed, geen idee dus...
iemand een setje bougiekabels die ik mag lenen ter test? Of zouden de kabels van mijn EK3 genoeg zijn om het ff te testen (of te dun/te zwak?)
thanks...
hij leek op minder cilinders te lopen.
dat probleem ging weg, maar kwam later deels terug (week stilstaan, ik rij er doordeweeks nauwelijks mee namelijk): starten, bagger lopen, maar weer goed tegen de tijd dat ik de kap open had (2 seconden dus)
Afgelopen vrijdag was het echter weer compleet raak, hij bleef slecht lopen. Vanwege de vorige keer had ik de volgende mogelijke oorzaken:
- een vervuilde injector (cil #1)
- kabelbreuk bij een injector (cil #2)
echter, toen ik de bougiedoppen los begon te trekken maakte zowel cilinder 1, als cilinder 2 geen verschil. Ik MOEST weg, dus heb 3 en 4 niet meer getest (stom natuurlijk, was handig geweest om te weten of het probleem zich daar ook voordoet)
Maar goed, hoe verder? Verdelerkap en rotor waren het niet EN die heb ik eind augustus al vervangen toen het probleem zich voor het eerst voordeed.
Ik loop te denken dat het wellicht toch iets met het extra vocht te maken heeft, want in augustus hebben we ook ff wat regen gehad...
Maar goed, geen idee dus...
iemand een setje bougiekabels die ik mag lenen ter test? Of zouden de kabels van mijn EK3 genoeg zijn om het ff te testen (of te dun/te zwak?)
thanks...
- Gaskleppie