Stotteren / Inhouden.....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Ik heb dit eergisteren ook meegemaakt :-?
Auto smorgens gestart en ik wil net achteruit van de oprit afrijden tot hij ineens op +-250 toeren begint te draaien en heel erg in te houden. Ik heb dan onmiddelijk wat gas gegeven zodat de toeren omhoog gingen en hierbij was het probleem opgelost :dunno:
Het was wel een vochtig weertje toen....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat had ik dus een tijd geleden ook. Toen dacht ik de lambda sensor en heb deze vervangen. Is echter nog altijd niet over. Hij slaat niet meer af, maar zakt, onder de 70 graden olie temp, nog steeds weg bij het intrappen van de koppeling.

Warm doet hij het nooit.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Eigen Honda dealer vandaag aan de lijn gehad , en volgens hem moest ik ook eerst de verdelerkap en rotor goed controleren omdat deze nog wel eens willen doorslaan.
Of het wil nog wel eens voorkomen dat de bobine kapot gaat en dat is met vochtig weer goed te merken.
Daarbij ook de prijzen opgevraagd >>OEM Honda (incl. BTW)

*Rotor €31,88
*Verdeelkap €43,13
*Bobine €106,99
*Ontstekingsmodule €136,06
*Ontsteking compleet €587.81

Hmmm daar gaan mijn RE55s banden , wou ze net bestellen :( :(
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Begin maar eens bij het goedkoopste.....

En bij bv TCC kan je die spullen voor veel minder krijgen. Ook nieuw!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

OEM?

Ik begin bij de rotor en verdelerkap.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

jep
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

okee, same troubles hier... enkelen weten al dat in augustus mijn auto opeens na een weekje stilstaan niet lekker meer wilde starten...

hij leek op minder cilinders te lopen.

dat probleem ging weg, maar kwam later deels terug (week stilstaan, ik rij er doordeweeks nauwelijks mee namelijk): starten, bagger lopen, maar weer goed tegen de tijd dat ik de kap open had (2 seconden dus)

Afgelopen vrijdag was het echter weer compleet raak, hij bleef slecht lopen. Vanwege de vorige keer had ik de volgende mogelijke oorzaken:
- een vervuilde injector (cil #1)
- kabelbreuk bij een injector (cil #2)

echter, toen ik de bougiedoppen los begon te trekken maakte zowel cilinder 1, als cilinder 2 geen verschil. Ik MOEST weg, dus heb 3 en 4 niet meer getest (stom natuurlijk, was handig geweest om te weten of het probleem zich daar ook voordoet)

Maar goed, hoe verder? Verdelerkap en rotor waren het niet EN die heb ik eind augustus al vervangen toen het probleem zich voor het eerst voordeed.
Ik loop te denken dat het wellicht toch iets met het extra vocht te maken heeft, want in augustus hebben we ook ff wat regen gehad...
Maar goed, geen idee dus...

iemand een setje bougiekabels die ik mag lenen ter test? Of zouden de kabels van mijn EK3 genoeg zijn om het ff te testen (of te dun/te zwak?)

thanks...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

EK3 kabels zijn best zat.

Draai anders je boegies er eens uit en kijk hoe die er uit zien.
Misschien zijn die wel beschadigd na het gedetoneer van de vervuilde inectoren.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb zelf vandaag een verdelerkap/rotor & bobine nieuw OEM besteld, mede omdat de bobine nu ook 8 jaar oud is en eigenlijk dezelfde problemen kan geven als een kapotte rotor/verdeelkap.

Moelijk starten of zelf niet aanslaan kan volgens de dealer te maken hebben met de onstekingsmodule.
Locked