Stotteren / Inhouden.....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Stotteren / Inhouden.....

Post by wilco »

Betrapte mijn ITR gisteren op dat hij stotterde....
Ik had dit laatst ook al een keertje.

Dit gebeurde net toen ik de auto had gestart en wou wegrijden en heel rustig gas gaf, stotterde hij in hield in .Daarna gas losgelaten en toen weer gasgegeven en niks aan het handje....bij de andere keer gaf ik iets meer gas en toen stotterde hij nog iets harder maar binnen 1 á 2 seconden was het over en niks aan handje meer.....raar.

Wat kan het zijn?

Injectoren zijn al schoongemaakt , nieuwe bougies zitten er net een paar duizend KM in.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Kleppen stellen? Versnellingsbak? Misschien zijn een paar injectoren wel versleten.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Kleppen zijn gesteld .Versnellingsbak kraakvrij.

En het gebeurde alleen bij starten en bij de eerste paar seconden van het wegrijden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik weet wel dat bij heel rustig gas bijgeven de acceleratie verrijking nog niet werkt, maar dan zou hij nog niet mogen stotteren.
Welke boegies heb je erin??
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

ik heb juist het zelfde probleem identiek!?
maar hij doet het niet altijd,bij jou wel?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

NGK IFR7G-11KS en deze zitten er nu 5000KM erin.

@jimmy , het is me nu 2X overkomen.

@Frank, het lijkt zowat hetzelfde als bij de Toyota Starlet waar Helga in rijdt, dat ding heeft geen auto-choke en laat je de choke er te lang op staan dan stottert die .En haal je de choke er direct af na ht starten dan stottert die en houdt hij in.

Is niet niet een bepaalde klep die misschien vuil is ?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Teveel en te weinig benzine dus...

Benzinedrukregelaar?
gerb
Posts: 30
Joined: Fri Dec 01, 2006 9:05 pm

Post by gerb »

Mijn VTi deed dat ook.
Ik heb mijn brandstoffilter vervangen en sinds dan niks meer.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Ontsteking aan het overlijden... ???
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

@VTECRob;Ik heb er een benzinedrukregelaar op zitten deze staat heel iets hoger als standaard druk en met heel iets bedoel ik hooguit 0,2 bar.

Teveel of te weinig ..tja je hebt een auto-choke op de ITR en de rest moet de ECU regelen , of een sensor geeft iets niet goed door tijdens het starten of ....?

@gerb; Alles wat vervangen kon worden met reguliere onderhoud is vervangen , ook het brandstof filter.

@BugsM; Hoe controleer ik dat en waarom alleen net na het starten en met wegrijden en verder nooit geen last van gehad.....sinds 3 weken is dit me overkomen, toen het wat kouder werdt.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

[quote="wilco"]@BugsM]
En natter. Het water wat onder de motorkap neerslaat na een koude, vochtige nacht verdampt mischien niet zo snel meer. Misschien dat de bougiekapbels zodanig nat zijn dat de vonkoverdracht in de kabels een beetje wordt tegengehouden. Vonk is dan minder krachtig. Misschien is de verdelerkap ook niet helemaal waterdicht meer.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Alles kan , maar wat ik raar vind is dat het me nu 2X is overkomen en het gebeurdealleen net na het starten en met erg weinig gas wegrijden ....daarna ook niet met volgas/halfgas problemen gehad.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

was het toen toevallig erg vochtig weer?
Dan kunnen je bougiekabels nog slecht zijn.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

ik heb bougiekabels te koop :D :mrgreen:
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Als iets sporadisch voorkomt is het moeilijk zoeken naar een oorzaak maarrr...

Ik denk dat het verstandig is om een nieuwe verdeelkap en rotor te monteren, samen met een set nieuwe bougiekabels. Natuurlijk wel oem honda. Je kan de kabels wel doormeten, maar zekerheid geeft je dat niet.
Op deze manier weet je zeker dat dat in elk geval goed voor elkaar is. Vaak zijn klachten in de trant van stotteren etc, te herleiden naar ontstekingscircuit...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

@Frank; De eerste keer was het wel erg vochtig en afgelopen Zaterdag volgens mij ook , maar het regende niet toen het gebeurde want dan word er niet gereden.

@Martin; Hmmm komt dan toch goed van pas.. :wink:

@BugsM; Moet ik alleen een nieuwe verdelerkap & rotor plaatsen of een compleet nieuwe OEM ontsteking??

Algemeen vraagje;Kan het niet iets van een sensor zijn die met koud weer net te weinig benzine geeft of..? :roll:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

nope,
Haal eerst je rotorkap eens los en kijk hoe de contacten er uit zien. Bij twijfel vervangen samen met de rotor. Heel de ontsteking is niet nodig.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Rotorkap toevallig van een vriend zijn del sol vervangen vorige week. Samen met de Rotor. Was +- 30 euro voor de kap en +- 15 euro voor de rotor, dus geen geld als dat je problemen verhelpen.

Zijn auto had last van af en toe afslaan en niet meer starten. Je had moeten zien hoe het eruit zag...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Omdat ik s'avonds met donker thuis ben en nu toch rotweer is , heb ik ven geen tijd en licht om het na te kijken , daarom kun ik nog verder speculeren;

*Map sensor???
*Lambda ??
*Benzinedruk??
*etc :wink:
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

[quote="wilco"]Omdat ik s'avonds met donker thuis ben en nu toch rotweer is , heb ik ven geen tijd en licht om het na te kijken , daarom kun ik nog verder speculeren]

Volgens mij gaat MAP bijna nooit kapot, maar zeg nooit nooit. Lambda en MAP zijn gewoon te testen, maar dit doe je niet ff in een handomdraai. Je lambda moet pendelen tussen 0,1 en 0,9 als ie warm is bij stationair op signaal draad.
Benzinedruk lijkt me niet. Als hij tijdig een nieuw benzinefilter heeft gehad, zou ik hier niet verder naar gaan kijken...
Een nieuwe map sensor is trouwens ook nieuw erg duur. Gelukkig zit jouw MAP op meerdere type honda's, dus uitwisselen is wel te doen...
Locked