Er zijn weer wat stukken binnen gesijpeld, echt heerlijk als je een tijdje mag wachten(not).
race technologie dash2 pro
Ik ben voor deze gegaan omdat ik deze nog kan upgraden met een datalogger bv
ik had ook prijzen binnen van AIM voor het mxl dash maar deze kan niet als een stand alone werken en had ik er meteen een datalogger moeten bijkopen en dat kwam nog al prijzig uit, het g dash van AIM vond ik op zich maar niets.
schakelpaneel
Ook de velgen binnengekregen
Ik wou bij 4x100 blijven omdat ik anders weer heel de boel moest aanpassen (wiellagers/bouten/remschijven/harten)
wat me uiteindelijk een pak meer ging kosten.
Daarom gezocht en gevonden bij Braid, deze zijn op maat gemaakt
Maten zijn 17x9.5 et 15 voor vooraan, ik heb deze berekend met een et calculator en ze komen ongeveer gelijk met de binnenkant van de huidige 949 velgen zodat ik zeker niet tegen de wielkasten aanloop, ze komen dan wel weer 4cm meer naar buiten.
Dat zal ik niet halen met de fender flares die er nu opzitten.
Voor een 9.5 breed gegaan omdat ik hier ook een 275 band op krijg, 9 breed is max 265 een daarin is niets beschikbaar.
achteraan 17x8 et 25
Naar 17 inch gegaan omdat het meer band op de baan brengt , geeft me ook wat meer bodemvrijheid terwijl de wielkasten gevult blijven
Banden worden achteraan 225 toyo r888
vooraan 255 toyo r888 r (als ik ze vind)
Nadeel is dan weer het gewicht van de velg, ik had gezocht wat ze ongeveer zouden wegen( full race a)
http://www.braidusa.com/comp_flowcast.htm
Dit leek mij ongeveer even zwaar dan een team dynamics van dezelfde maat tot ik ze op de weegschaal zette
8 breed 10kg
9.5 breed 11.2 kg
wel wat teleurgesteld in dit
Nu ja er komt ook wel een regenset dus op zoek naar iets lichters.
Verder zit de motor er weer in en is alles aangesloten wat ik heb.
Onlangs heb ik wel nog de manuele stuurkolom ingewisselt en de boel aangepast naar een corsa c servo stuurkolom.
Deze zal bedient worden met een knop en niet aan de computer aangesloten worden zodat ik deze volledig kan afsluiten als ik de baan op ben.
nog een paar kleine zaken en de wagen kan weer weg naar Duxe voor wat elektriciteit.
Hopelijk tegen maart de baan op
groeten