bertjes fn2/eg

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

hey,

weer wat nieuws gekocht, stond niet echt op de planning van dit jaar maar kon de verleiding niet weerstaan :) :)
2de hands gekocht van iemand die ze nooit gemonteerd heeft, nog nieuw dus
Image

Ratios: 1st – 2.313 2nd -1.650 3rd -1.304 4th – 1.080 5th – 0.920 6th – 0.807
geeft de volgend topsnelheden weer in elke versnelling:
Wheel Size: Inch 17
Tyre Height: % 40


Engine Max RPM:8000


Differential Ratio: 4.3
1st Gear Ratio: 2.313
2nd Gear Ratio: 1.650
3rd Gear Ratio: 1.304
4th Gear Ratio: 1.080
5th Gear Ratio: 0.920
6th Gear Ratio: 0.807

Results:
Tyre Diameter = 2046.65 mm
1st Gear = 98.77 km/h
2nd Gear = 138.46 km/h
3rd Gear = 175.2 km/h
4th Gear = 211.54 km/h
5th Gear = 248.33 km/h
6th Gear = 283.1 km/h


verder:
Image
kleurtje mocht net iets meer zijn vond ik
is gespoten met industrielak, goedkoper en krasbestendiger dan autolak
industrielak heeft wel de diepe glans niet maar dat hoeft niet voor mij

groeten
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: bertjes fn2/eg

Post by LCR »

Ik zag hem staan op civicforum......kost wel wat centjes :)
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: bertjes fn2/eg

Post by Lucas79 »

Wat een werk heb je er al inzitten!

en de rapportage met foto's is ook echt super.

Hoop dat die gauw de weg op kan.
Deus Ex Machina!
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

wel nu ik toch even jullie aandacht heb wil ik er graag nog wat bijgooien :)
tijdje geleden was ik aan het nadenken wat te doen met het onderstel want ik wou toch wal afstappen van de energy
suspension rubbers
eerste idee was PCI bronzen lagers , maar ik was toch niet echt overtuigd en ze zijn ook niet voor het gehele onderstel beschikbaar
dan maar op zoek naar spherical lagers en die vond ik bij kingpin machine ,1blik op de prijs en ik had er al genoeg van
niet echt voor mijn budjet
ik vond dan ook de buis draagarmen van NRG tech en FCS race en dacht yep dat word het, maar helaas zijn ze ook totaal overprijst,
wel dan als lasser maar men eigen ding gedaan natuurlijk :)
Image
Image
gemaakt in chroommolybdeen buis 30x2
gewicht per kant zonder lagers 1,750 kg
onderste fuseekogel word vervangen door een gelenklager en een alu gedraaid stuk
ze zijn niet compatibel gemaakt met het stock onderstel er word dus ook een aangepast verlicht onderstel gemaakt
mal is gemaakt en de eerste stukken zijn gefabriceerd
groeten
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Vet!
Image
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

even een tussendoortje:
Image
Image
Image
nog niet af maar het scheelt niet veel, hier en daar nog een versteviging en de achterste motorsteun nog een plaatsje geven
gemaakt in een combinatie van alu buis 35 diameter 5 en 3 dik ,geplooid plaatmatriaal is ook 5 dik
teller staat momenteel op 2.8kg vs oem 15kg
als je vergelijkt met het origineel zal je zien dat het aansluitpunt van de draagarm iets gedraaid staat tegenover oem , er zit namelijk een knik in de originele draagarmen, fcs en nrg lost dit op door ongelijke spacers te gebruiken met hun buis draagarmen zodat ze vrij kunnen bewegen zonder het subframe te raken, bij deze is dit dus niet nodig

groeten
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by Mindstorm »

dat scheelt nog al wat kilo's
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

Mindstorm wrote:dat scheelt nog al wat kilo's


yep, en aan de juiste kant van de wagen
alles bij elkaar zal het een mooie besparing zijn
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: bertjes fn2/eg

Post by Katana »

Erg mooi als van aluminium zulke zware onderdelen veilig kunt vervangen. Scheelt gia!
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

hey, ik heb weer wat vorderingen gemaakt en het is toch weer een tijdje geleden
ik dacht ik zal even wat foto's maken

ik heb een nieuwe versie moeten maken van de draagarmen
de gelenklager die de fuseekogel verving was te groot van diameter en liep tegen de schijf aan
deze keer heb ik ze nog wat gebruiksvriendelijker gemaakt dat ik ze kan aanpassen gemonteerd op de wagen
Image
nu nog 1 probleem en dat is als ik het stuur volledig omsla dat de binnenkant van het wiel er tegen aan loopt maar het is maar net en ik hoop met de overschakeling naar 17 inch dat het opgelost zal zijn
Image
alu front k member ook gemonteerd
Image
Image
rem een brandstofleidingen zijn 90% klaar
Image
lexan:
Image
Image
Image
lexan in de deuren moet ik nog steeds doen , ik zie er wat tegenop
ik zal ze opspannen in de oem deuren en dan verwarmen denk ik, hopen dat het lukt anders worden het nieuwe
Image
Image
Image
momenteel bezig aan de zijlijsten en de vlakke bodem
Image
groeten
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by Mindstorm »

Damn wat een project, er is nog maar weinig orgineel :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by Jo& »

Wow dat wordt een Hulk van een auto ;-)
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

Hey, het is weer verlof dus we gaan er weer hard tegen aan.
Bodem ligt er in stoel , spoiler gemonteerd.
Image
Deze keer heb ik de spoiler verstelbaar gemaakt.
Originele spoiler komt er niet meer op, de steunen gaan door het achterraam tot op de chassisbalken.
Image
Image
Voorste ramen zitten er ook eindelijk in , ik heb een poging gedaan om ze te verwarmen met een warme luchtblazer.
Eerste poging ligt in de vuilbak,voor de 2de poging nieuw matriaal besteld deze keer 3mm met de hoop dat het wat makkelijker ging gaan maar het is nog niet hoe het moet zijn.
Een warme luchtblazer is te plaatselijk en duurt eindeloos lang met gevolg dat er nu niet genoeg kromming in zit en daardoor sluiten de deuren nog niet goed aan. Ook de bovenste rubber moet opnieuw verlijmd worden.
Image
Ook een voorraam gescoord aan een goede prijs.
Image
Dan maar begonnen met de motor, die ging er vlot in.
Image
Image
Met het aansluiten van de cardans ging het goed mis, ze konden niet passeren met het alu subframe.
Image
De knik die tussen het aansluitpunt van de draagarm en het montagepunt aan het chassis zit daar loopt de cardan tegen aan.
Dat was even een tegenvaller, maar meteen begonnen aan een nieuw subframe.
Deze keer vervaardigt uit chromoly buis 30x2 en inmiddels gemonteerd , liep als een trein nu :) .
Verder is het nog alles aansluiten en wachten op verdere stukken die maar moeilijk binnenkomen.

groeten
jimmy fn2 cw nr 844
Posts: 10
Joined: Wed Nov 25, 2015 6:55 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by jimmy fn2 cw nr 844 »

bertje wrote:yow gasten
ik kom me hier ook even voorstellen
ik ben dus bert woonachtig te belgie,ik rijd met een fn2 nieuw gekocht in 2010 nu ongeveer 25000 kilometer op de teller

specs van de fn2
flashpro
invidea uitlaatlijn
circuit sport collector
act extreme koppeling
rotrex c30 94 stage 1 kit
mishimoto intercooler
recirculerende dumpvalve van forge
custom piping met de gasklep na de charger geplaatst
afgesteld bij bekerom ,resultaat 375 pk of 325 op de wielen,bijna het dubbele van de standaart ctr :thumbs:

enkele foto's
Image
Image
Image
Image

te doen in de toekomst
onderblok
lsd
rotrex beugel om de charger onderaan de blok te monteren
4 bar map sensor
100 of 105mm charger polie
walbro benzine pomp
misschien rrc manifold
waarshijnlijk zal ik terug met het originele intake manifold werken
al heb ik hier nog enkele vragen over
rsp manifod bestaat uit 3 delen ,als ik de trompetten er uit laat wat gaat dit met de flow doen?
was van plan om het manifold te portmatchen met een 74 mm gasklep maar ga ik hier winst mee behalen ook al is mijn piping maar 60mm (buitendiameter)?
Image
Image
Image

Uploaded with ImageShack.us
groeten



Juuuw bert :
Ik ben ok van belgie(leuven)en ook ik heb een fn2 cw uitvoering .ik heb een vraag die invidia uitlaat die je hebt maakt die veel lawaai van binnen of valt da mee?want wat mij stoort aan mijn fn2 is dat hij op autosnelwegen veel motor lawaai geeft.maar kem me laten wijsmaken dat als je een goei uitlaatlijn steekt dat da al een stuk minder is.hoe zit da nu?
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

De invidea op zichzelf valt goed mee (vind ik), het is pas als je een ander spruitstuk steekt en dan ook de catalysator verwijdert dat hij wat meer kabaal maakt.
Ik denk als je je nu al stoort aan (motor) lawaai dat je best geen uitlaat gaat monteren, het hoort er nu eenmaal bij aftermarket uitlaat = lawaai
Ben je er zeker van dat het motor lawaai is?, kan ook rolgeluid zijn van de banden te zien wat er op ligt natuurlijk.
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

Er zijn weer wat stukken binnen gesijpeld, echt heerlijk als je een tijdje mag wachten(not).
Image
race technologie dash2 pro
Ik ben voor deze gegaan omdat ik deze nog kan upgraden met een datalogger bv
ik had ook prijzen binnen van AIM voor het mxl dash maar deze kan niet als een stand alone werken en had ik er meteen een datalogger moeten bijkopen en dat kwam nog al prijzig uit, het g dash van AIM vond ik op zich maar niets.

Image
schakelpaneel

Image
Ook de velgen binnengekregen
Ik wou bij 4x100 blijven omdat ik anders weer heel de boel moest aanpassen (wiellagers/bouten/remschijven/harten)
wat me uiteindelijk een pak meer ging kosten.
Daarom gezocht en gevonden bij Braid, deze zijn op maat gemaakt
Maten zijn 17x9.5 et 15 voor vooraan, ik heb deze berekend met een et calculator en ze komen ongeveer gelijk met de binnenkant van de huidige 949 velgen zodat ik zeker niet tegen de wielkasten aanloop, ze komen dan wel weer 4cm meer naar buiten.
Dat zal ik niet halen met de fender flares die er nu opzitten.
Voor een 9.5 breed gegaan omdat ik hier ook een 275 band op krijg, 9 breed is max 265 een daarin is niets beschikbaar.
Image
achteraan 17x8 et 25
Naar 17 inch gegaan omdat het meer band op de baan brengt , geeft me ook wat meer bodemvrijheid terwijl de wielkasten gevult blijven
Banden worden achteraan 225 toyo r888
vooraan 255 toyo r888 r (als ik ze vind)
Nadeel is dan weer het gewicht van de velg, ik had gezocht wat ze ongeveer zouden wegen( full race a)http://www.braidusa.com/comp_flowcast.htm
Dit leek mij ongeveer even zwaar dan een team dynamics van dezelfde maat tot ik ze op de weegschaal zette
8 breed 10kg
9.5 breed 11.2 kg
wel wat teleurgesteld in dit
Nu ja er komt ook wel een regenset dus op zoek naar iets lichters.

Verder zit de motor er weer in en is alles aangesloten wat ik heb.
Onlangs heb ik wel nog de manuele stuurkolom ingewisselt en de boel aangepast naar een corsa c servo stuurkolom.
Deze zal bedient worden met een knop en niet aan de computer aangesloten worden zodat ik deze volledig kan afsluiten als ik de baan op ben.
nog een paar kleine zaken en de wagen kan weer weg naar Duxe voor wat elektriciteit.
Hopelijk tegen maart de baan op :)
groeten
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

Image
Image
corsa c servo stuur
Image
Image
Image
17 inch eg
De 17x8 al even gepast voor en achteraan, passen achteraan netjes met de fender flares zonder camber.(gemeten met de waterpas)
Vooraan passen de 17x8 ook met minimale camber, de band kon net passeren aan de wielkast als ik afdraai met zowat 1mm speling, ik heb wel voor de zekerheid de naden van de wielkasten wat omgeklopt
Even met een grote moker en het probleem was opgelost.
Ik zal waarschijnlijk de voorkant uit 1 stuk maken in de toekomst om de 17x9.5 een huisje te kunnen geven.

groeten
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: bertjes fn2/eg

Post by LaurenZ »

Heel erg gaaf. waarom perse 17 inch ?
'98 JDM Integra Type-R
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: bertjes fn2/eg

Post by bertje »

LaurenZ wrote:Heel erg gaaf. waarom perse 17 inch ?


Het lijkt wel bijna standaart een eg met 15 inch :)
Wel vooral meer band op de baan bij dezelfde band breette.
Meer keuze in banden/meer maten beschikbaar.(aan deze kant van het water)
Ik denk zowat het grootste dat je kan op een eg zonder dat je echt de wielkasten moet gaan aanpakken.
Ik kon ook bij 15 inch blijven en wat setjes Hooisiers laten overkomen waar ik dan ook weer taksen op mag betalen.
Niet dat 15 inch het niet goed doet op een eg maar wel met minder vermogen dan.
Locked