Evenv oorstellen: Lucas - Type-R 2015 (FK2)
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
@Everyone: Bedankt voor al jullie positieve reacties! Ik vind het in ieder geval mooi/leuk om (overal) te horen dat deze nieuwe Type-R een stuk enthousiaster ontvangen wordt dan de FN2 acht jaar geleden. Ik heb van de aanschaf van de FN2 nooit een seconde spijt gehad en tot de dag van vandaag stap ik nog steeds in met een grote op mijn face. (nog heel even, want 1 mei wordt die al ingeruild)
Ik heb nog niet eens een initiële levertijd, anders dan eind juli, waarvan Honda Benelux al gezegd heeft dat een 'foutje' is en de eerste in oktober komen dus. Er van uitgaande dat het ergens halverwege of einde oktober is, hoef ik nog maar 185ish nachtjes te slapen...
@Wim: Tegen de tijd dat die zijn eerste echte poetsbeurt nodig heeft, kom ik bij je langs. Weinig kans dat ik de R dan een heel weekend laat staan, maar een stukje rijden kunnen we dan zeker doen!
Ik heb nog niet eens een initiële levertijd, anders dan eind juli, waarvan Honda Benelux al gezegd heeft dat een 'foutje' is en de eerste in oktober komen dus. Er van uitgaande dat het ergens halverwege of einde oktober is, hoef ik nog maar 185ish nachtjes te slapen...
@Wim: Tegen de tijd dat die zijn eerste echte poetsbeurt nodig heeft, kom ik bij je langs. Weinig kans dat ik de R dan een heel weekend laat staan, maar een stukje rijden kunnen we dan zeker doen!
Deus Ex Machina!
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Schitterend! Gefeliciteerd!
Heb je gekozen voor een lichtgewicht uitvoering met het oog op circuitsessies of juist voor een luxe GT optie-pakket?
Heb je gekozen voor een lichtgewicht uitvoering met het oog op circuitsessies of juist voor een luxe GT optie-pakket?
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Gefeliciteerd!Denk dat zwart hem erg goed zal staan, lijkt ie mss ook mnider druk door. Al valt dat in het echt wel mee, heb er gister ingezeten op de RAI. Wat een bak, vind hem echt wel geslaagd (net als de gewone facelift Civic, veel mooier) maar die wangen van de stoelen, damn. Ja, je zit als gegoten maar ben bang dat ze snel slijten met de in en uitstap.
Succes met wachten!
Succes met wachten!
Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Kwestie van de bekende in en uitstap methode gebruiken ;-)
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
ouch, was toch best nog moeilijk om de FN2 voor goed achter te laten. Ziet er leeg uit als ik 's avonds terugkom van kantoor en de rode R staat niet meer voor de deur.
Nu een paar maanden R-loos doorbrengen...
... maar die stip op de horizon, die ziet er zo veelbelovend uit.
Nu een paar maanden R-loos doorbrengen...
... maar die stip op de horizon, die ziet er zo veelbelovend uit.
Deus Ex Machina!
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Jo& wrote:Kwestie van de bekende in en uitstap methode gebruiken ;-)
Kun je deze methode kort uitleggen?
Bedankt!
Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Ik heb het filmpje gezocht maar kan het niet vinden. Sander heeft het eens gefilmd met zn ITR toen denk ik.
Maar even resumé:
Als je in de auto zit, stoel naar achteren schuiven, dan je linkerhand op de dorpel zetten, je billen vd zetel lichten, met je rechter been jezelf opdrukken, linker been buiten boord op de grond zetten en dan door draaien naar buiten. Klinkt moeilijker dan het is. Evt lichte steun met je rechter hand aan je stuur maar niet gaan hangen want das slecht voor je stuurhuis.
Instappen is rechtervoet binnen zetten, stuur vast pakken rechts, linker hand op de dorpel, billen zwevend naar binnen en linker voet bijzetten indraaien en zitten.
Ik kan het wel eens voor doen of iemand zo gek vinden om mij ff te filmen haha
Het punt is dat je niet in je stoel zittend draait en niet op je wang gaat zitten met je bovenbenen om in en uit te stappen.
Maar even resumé:
Als je in de auto zit, stoel naar achteren schuiven, dan je linkerhand op de dorpel zetten, je billen vd zetel lichten, met je rechter been jezelf opdrukken, linker been buiten boord op de grond zetten en dan door draaien naar buiten. Klinkt moeilijker dan het is. Evt lichte steun met je rechter hand aan je stuur maar niet gaan hangen want das slecht voor je stuurhuis.
Instappen is rechtervoet binnen zetten, stuur vast pakken rechts, linker hand op de dorpel, billen zwevend naar binnen en linker voet bijzetten indraaien en zitten.
Ik kan het wel eens voor doen of iemand zo gek vinden om mij ff te filmen haha
Het punt is dat je niet in je stoel zittend draait en niet op je wang gaat zitten met je bovenbenen om in en uit te stappen.
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Type-R baddoek over de stoelen en klaar is Kees :P
Ik deed het ook zo..stuur pakken etc maar dan slijt de stuur ook.
Een motorcrosser en Type R liefhebber: Leuk....same here,alleen rijd ik voor de fun met een KX en ja....ben ook een beetje op leeftijd dus wedstrijd kan ik sws vergeten.
Ik deed het ook zo..stuur pakken etc maar dan slijt de stuur ook.
Een motorcrosser en Type R liefhebber: Leuk....same here,alleen rijd ik voor de fun met een KX en ja....ben ook een beetje op leeftijd dus wedstrijd kan ik sws vergeten.
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Dan zit je nog steeds het schuim uit met handdoek.
Mijn stuur is niet versleten hoor, steun er niet echt op, echt hoofdzakelijk op de dorpel.
Maar misschien scheelt het ook hoe groot je bent?
Mijn stuur is niet versleten hoor, steun er niet echt op, echt hoofdzakelijk op de dorpel.
Maar misschien scheelt het ook hoe groot je bent?
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
... en hoe zwaar, en hoe lomp...
Ik heb hier met de FN2 overigens nauwelijks last van gehad, altijd 'gewoon' mijn been wat hoger opgetild bij in en uitstappen. De bekleding is wel licht versleten. (amper zichtbaar) maar de steun is nog steeds perfect.
Ik heb hier met de FN2 overigens nauwelijks last van gehad, altijd 'gewoon' mijn been wat hoger opgetild bij in en uitstappen. De bekleding is wel licht versleten. (amper zichtbaar) maar de steun is nog steeds perfect.
Deus Ex Machina!
Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Haha precies jouw woorden haha
Als je (onder) benen lang genoeg zijn kan ik me voorstellen dat je idd niet op je wang drukt met uitstappen. Wellicht ben jij lang genoeg.
Ik red dat niet, ik zou altijd mn stoel wang indrukken om met mn voeten de grond te raken.
Als je (onder) benen lang genoeg zijn kan ik me voorstellen dat je idd niet op je wang drukt met uitstappen. Wellicht ben jij lang genoeg.
Ik red dat niet, ik zou altijd mn stoel wang indrukken om met mn voeten de grond te raken.
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Jo& wrote:Haha precies jouw woorden haha
Als je (onder) benen lang genoeg zijn kan ik me voorstellen dat je idd niet op je wang drukt met uitstappen. Wellicht ben jij lang genoeg.
Ik red dat niet, ik zou altijd mn stoel wang indrukken om met mn voeten de grond te raken.
Met me 1,97 gaat jouw manier echt niet lukken kan ik je zeggen
Moet me rechter been eerst voorbij me stuur naar binne steken en dat de rest erin vouwen....
Maar raak dat niet de wang met instappen
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Andere manier zelfde resultaat!
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Ik ben rug patiënt 1.74 "groot" en krijg het in de ITR toch echt voor elkaar om niet op de stoel te hangen oid.
wil wel keertje voordoen... zoals Jo& zegt, Hand op dorpel, hand op mijn (handrem kap) dan til ik mezelf los van de stoel en duw mij richting de deur, dan kan ik mijn been vrij op de grond zetten om zo te gaan staan.
wil wel keertje voordoen... zoals Jo& zegt, Hand op dorpel, hand op mijn (handrem kap) dan til ik mezelf los van de stoel en duw mij richting de deur, dan kan ik mijn been vrij op de grond zetten om zo te gaan staan.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Eigenlijk zijn we allemaal hartstikke gek!
Deus Ex Machina!
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Bedankt Jo, ik ga het proberen.
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
LCR wrote:Type-R baddoek over de stoelen en klaar is Kees :P
Ik deed het ook zo..stuur pakken etc maar dan slijt de stuur ook.
Een motorcrosser en Type R liefhebber: Leuk....same here,alleen rijd ik voor de fun met een KX en ja....ben ook een beetje op leeftijd dus wedstrijd kan ik sws vergeten.
Nou ja...ex crosser (off-road) jaaaren geleden. Daarna supermoto en nu (omdat ik ook op leeftijd ben ) aan de trial. Heb wel een "straat KTM".
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Zo, ff wat stof afblazen...
Ondertussen heb ik de FK2 alweer ruim 7 maanden heb er 15.000km mee gereden en de eerste set Continental Sport Contact 6 banden zijn op. Er zijn al 100den (semi) professionele reviews geweest en de meeste daarvan kloppen wel aardig en ga ik dus ook niet herhalen. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze Type-R echt helemaal fantastisch is! De auto is als daily in NL prima te gebruiken en verreweg de meeste wegen kun je ook gewoon gebruik maken van de +R stand voor die extra fun-factor. Wat zeker ook bijdraagt aan de fun-factor is dat overal waar je komt, de hoofden toch even omdraaien en ik regelmatig "thumbs up" krijg, zelfs van niet Honda rijders.
Ook op het circuit kan de Type-R prima mee. In december heb ik met de Sport Contact 6 een paar rondjes gereden en dat ging beter dan verwacht met een 'gewone' straatband. Vorige week een hele dag op Zandvoort gereden met Semi's en dat is gewoon heerlijk, ondanks dat ik iets meer onderstuur had dan ik zou verwachten op Toyo R888 banden. Ik zit op Zandvoort momenteel ongeveer 5 seconden onder mijn record met de FN2 en dat vind ik een mooie start.
Qua mods is er ondertussen het volgende uitgevoerd:
Toekomstig geplande upgrades:
Zijn er dan helemaal geen minpunten? Jawel, EEN en dat is voor mij voor dagelijks gebruik wel een redelijk irritante. Ondanks dat er al twee volledige software updates zijn uitgevoerd, is de carkit nog steeds een drama.Bij ongeveer de helft van de gesprekken kan de andere kant me gewoon niet horen, omdat elke halve seconde het geluid een halve seconde wegvalt, hetgeen voor mij wel vervelend is, aangezien ik de FK2 ook gewoon als daily gebruik. Wat er verder een beetje jammer is, is dat Honda Connect in de EU een flauw aftreksel is van wat je er in de VS mee kan. Er zijn in de EU (in ieder geval NL en BE) nagenoeg geen apps te downloaden en Honda Assist werkt gewoon niet in de EU.
Zo, dat was het weer even, bij dezen nog een paar foto's:
Dyno uitdraai na ECU upgrade van BR Performance:
Ondertussen heb ik de FK2 alweer ruim 7 maanden heb er 15.000km mee gereden en de eerste set Continental Sport Contact 6 banden zijn op. Er zijn al 100den (semi) professionele reviews geweest en de meeste daarvan kloppen wel aardig en ga ik dus ook niet herhalen. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze Type-R echt helemaal fantastisch is! De auto is als daily in NL prima te gebruiken en verreweg de meeste wegen kun je ook gewoon gebruik maken van de +R stand voor die extra fun-factor. Wat zeker ook bijdraagt aan de fun-factor is dat overal waar je komt, de hoofden toch even omdraaien en ik regelmatig "thumbs up" krijg, zelfs van niet Honda rijders.
Ook op het circuit kan de Type-R prima mee. In december heb ik met de Sport Contact 6 een paar rondjes gereden en dat ging beter dan verwacht met een 'gewone' straatband. Vorige week een hele dag op Zandvoort gereden met Semi's en dat is gewoon heerlijk, ondanks dat ik iets meer onderstuur had dan ik zou verwachten op Toyo R888 banden. Ik zit op Zandvoort momenteel ongeveer 5 seconden onder mijn record met de FN2 en dat vind ik een mooie start.
Qua mods is er ondertussen het volgende uitgevoerd:
- ProTech lakbehandeling. (redelijk tevreden, de glas en kleur blijft schitterend, maar het wassen kost meer moeite dan wat ze beloven tot nu toe)
- Sparco 4 punts gordel die ik ook in de FN2 had over gezet. (alleen bestuurderskant)
- Pipercross luchtfilter (in OEM behuizing)
- CPU tuning door BR Performance. (zie dyno grafiek)
Toekomstig geplande upgrades:
- OZ Legerra 19×8,5J ET 48 velgen voor de Semi slicks. (als het goed is komen die deze week nog binnen)
- 'iets' doen aan het onderstuur. (Ik moet de mogelijkheden onderzoeken)
- Downpipe vervangen. (heb ik erg positieve reacties over gelezen)
- Diverse slangen vervangen voor Forge slangen.
- Mogelijk ander luchtfilter
Zijn er dan helemaal geen minpunten? Jawel, EEN en dat is voor mij voor dagelijks gebruik wel een redelijk irritante. Ondanks dat er al twee volledige software updates zijn uitgevoerd, is de carkit nog steeds een drama.Bij ongeveer de helft van de gesprekken kan de andere kant me gewoon niet horen, omdat elke halve seconde het geluid een halve seconde wegvalt, hetgeen voor mij wel vervelend is, aangezien ik de FK2 ook gewoon als daily gebruik. Wat er verder een beetje jammer is, is dat Honda Connect in de EU een flauw aftreksel is van wat je er in de VS mee kan. Er zijn in de EU (in ieder geval NL en BE) nagenoeg geen apps te downloaden en Honda Assist werkt gewoon niet in de EU.
Zo, dat was het weer even, bij dezen nog een paar foto's:
Dyno uitdraai na ECU upgrade van BR Performance:
Deus Ex Machina!
Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)
Lucas79 wrote:Zo, ff wat stof afblazen...
Ondertussen heb ik de FK2 alweer ruim 7 maanden heb er 15.000km mee gereden en de eerste set Continental Sport Contact 6 banden zijn op. Er zijn al 100den (semi) professionele reviews geweest en de meeste daarvan kloppen wel aardig en ga ik dus ook niet herhalen. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze Type-R echt helemaal fantastisch is! De auto is als daily in NL prima te gebruiken en verreweg de meeste wegen kun je ook gewoon gebruik maken van de +R stand voor die extra fun-factor. Wat zeker ook bijdraagt aan de fun-factor is dat overal waar je komt, de hoofden toch even omdraaien en ik regelmatig "thumbs up" krijg, zelfs van niet Honda rijders.
Ook op het circuit kan de Type-R prima mee. In december heb ik met de Sport Contact 6 een paar rondjes gereden en dat ging beter dan verwacht met een 'gewone' straatband. Vorige week een hele dag op Zandvoort gereden met Semi's en dat is gewoon heerlijk, ondanks dat ik iets meer onderstuur had dan ik zou verwachten op Toyo R888 banden. Ik zit op Zandvoort momenteel ongeveer 5 seconden onder mijn record met de FN2 en dat vind ik een mooie start.
Qua mods is er ondertussen het volgende uitgevoerd:
- ProTech lakbehandeling. (redelijk tevreden, de glas en kleur blijft schitterend, maar het wassen kost meer moeite dan wat ze beloven tot nu toe)
- Sparco 4 punts gordel die ik ook in de FN2 had over gezet. (alleen bestuurderskant)
- Pipercross luchtfilter (in OEM behuizing)
- CPU tuning door BR Performance. (zie dyno grafiek)
Toekomstig geplande upgrades:
- OZ Legerra 19×8,5J ET 48 velgen voor de Semi slicks. (als het goed is komen die deze week nog binnen)
- 'iets' doen aan het onderstuur. (Ik moet de mogelijkheden onderzoeken)
- Downpipe vervangen. (heb ik erg positieve reacties over gelezen)
- Diverse slangen vervangen voor Forge slangen.
- Mogelijk ander luchtfilter
Zijn er dan helemaal geen minpunten? Jawel, EEN en dat is voor mij voor dagelijks gebruik wel een redelijk irritante. Ondanks dat er al twee volledige software updates zijn uitgevoerd, is de carkit nog steeds een drama.Bij ongeveer de helft van de gesprekken kan de andere kant me gewoon niet horen, omdat elke halve seconde het geluid een halve seconde wegvalt, hetgeen voor mij wel vervelend is, aangezien ik de FK2 ook gewoon als daily gebruik. Wat er verder een beetje jammer is, is dat Honda Connect in de EU een flauw aftreksel is van wat je er in de VS mee kan. Er zijn in de EU (in ieder geval NL en BE) nagenoeg geen apps te downloaden en Honda Assist werkt gewoon niet in de EU.
Zo, dat was het weer even, bij dezen nog een paar foto's:
Dyno uitdraai na ECU upgrade van BR Performance:
Hoe bevalt de remap u?
Is de auto nu merkbaar sneller?
Kan hij het vermogen nog kwijt?
Enkel in R+??
Thanks