Zo, ff wat stof afblazen...
Ondertussen heb ik de FK2 alweer ruim 7 maanden heb er 15.000km mee gereden en de eerste set Continental Sport Contact 6 banden zijn op. Er zijn al 100den (semi) professionele reviews geweest en de meeste daarvan kloppen wel aardig en ga ik dus ook niet herhalen. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze Type-R echt helemaal fantastisch is! De auto is als daily in NL prima te gebruiken en verreweg de meeste wegen kun je ook gewoon gebruik maken van de +R stand voor die extra fun-factor. Wat zeker ook bijdraagt aan de fun-factor is dat overal waar je komt, de hoofden toch even omdraaien en ik regelmatig "thumbs up" krijg, zelfs van niet Honda rijders.
Ook op het circuit kan de Type-R prima mee. In december heb ik met de Sport Contact 6 een paar rondjes gereden en dat ging beter dan verwacht met een 'gewone' straatband. Vorige week een hele dag op Zandvoort gereden met Semi's en dat is gewoon heerlijk, ondanks dat ik iets meer onderstuur had dan ik zou verwachten op Toyo R888 banden. Ik zit op Zandvoort momenteel ongeveer 5 seconden onder mijn record met de FN2 en dat vind ik een mooie start.
Qua mods is er ondertussen het volgende uitgevoerd:
- ProTech lakbehandeling. (redelijk tevreden, de glas en kleur blijft schitterend, maar het wassen kost meer moeite dan wat ze beloven tot nu toe)
- Sparco 4 punts gordel die ik ook in de FN2 had over gezet. (alleen bestuurderskant)
- Pipercross luchtfilter (in OEM behuizing)
- CPU tuning door BR Performance. (zie dyno grafiek)
Toekomstig geplande upgrades:
- OZ Legerra 19×8,5J ET 48 velgen voor de Semi slicks. (als het goed is komen die deze week nog binnen)
- 'iets' doen aan het onderstuur. (Ik moet de mogelijkheden onderzoeken)
- Downpipe vervangen. (heb ik erg positieve reacties over gelezen)
- Diverse slangen vervangen voor Forge slangen.
- Mogelijk ander luchtfilter
Zijn er dan helemaal geen minpunten? Jawel, EEN en dat is voor mij voor dagelijks gebruik wel een redelijk irritante. Ondanks dat er al twee volledige software updates zijn uitgevoerd, is de carkit nog steeds een drama.Bij ongeveer de helft van de gesprekken kan de andere kant me gewoon niet horen, omdat elke halve seconde het geluid een halve seconde wegvalt, hetgeen voor mij wel vervelend is, aangezien ik de FK2 ook gewoon als daily gebruik. Wat er verder een beetje jammer is, is dat Honda Connect in de EU een flauw aftreksel is van wat je er in de VS mee kan. Er zijn in de EU (in ieder geval NL en BE) nagenoeg geen apps te downloaden en Honda Assist werkt gewoon niet in de EU.
Zo, dat was het weer even, bij dezen nog een paar foto's:
Dyno uitdraai na ECU upgrade van BR Performance: