Spetrax, JDM 96 DC2 - 93 CRX

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Vtequila

Re: Spetrax, JDM 96 DC2 - 93 CRX

Post by Vtequila »

Vanaf de foto's alleen al gezien is de Crx super netjes geworden, en wat een mooie combinatie qua auto's rij je ;) Veel plezier ermee
- Rise 'n Shine! -
Martin.O

Post by Martin.O »

idd,die crx is schitterend
Robin type-r driver

Post by Robin type-r driver »

Je crx is echt onwijs mooi geworden, zo hoort een auto echt aangepakt te worden. Zo'n aanpak ben ik jaloers op, geweldig. Ook je itr mag er zeker zijn, de wielen en uitlaat liggen mij goed :D :D
Knite Force

Post by Knite Force »

Wat een prachtig resultaat, na erg veel inzet. Petje af, duimen omhoog!
spetrax

Post by spetrax »

zo, is weer een tijdje stil geweest hierzo. Ondertussen is dr wel weer wat gebeurd. Er zit nu een custom Lex creations intake op icm de velocity stack en blox filter. En daarna is de crx eindelijk afgesteld. het resultaat is 183pk en 175nm. Ben er zeer tevreden mee, alleen had er nog meer vermogen uit kunnen komen als ik iets meer toeren kon maken. maar omdat het een b16a1 is hebben we dat maar niet gedaan om de boel veilig te houden. Vooral in het middengebied is het dag en nacht verschil. motor reageert super op het gas. heb variabele vtec vanaf 4200 toeren. Het vtecpunt verlagen van 5500 naar 4200 toeren leverde 18nm extra op in het middengebied! Dit komt mede ook door de edelbrock en grotere gasklep. ook bovenin de toeren is er zeker vermogen gewonnen. de auto trekt vanaf 3500 toeren totaan de begrenzer gewoon keihard door. Al is het wel even wennen dat de vtec zo vroeg inslaat. Al met al ben ik er zeer blij mee. Thanks Leo!

Fototje van de intake
Image

Ook ben ik nog met de ITR bezig geweest. Sommigen zullen de auto vast wel is ergens hebben zien staan. En de lak is neit op alle plekken helemaal netjes meer. Aangezien het toch winter gaat worden en ik dan toch niet met de CRX en ITR rij, heb ik heb ik de ITR uit elkaar getrokken zodat die binnenkort ook naar de spuiter kan, aangezien ik me steeds meer ging ergeren aan de slechte staat van sommige delen.
Dus ben begonnen met het complete interieur op het dashboard na eruit te trekken. zodat de spuiter overal goed bijkan, want heb nog een paar parkeerdeukjes :huilt: Ook de spoiler eraf gehaald omdat die de welbekende blisters heeft doordat ze in de fabriek niet lang genoeg hebben kunnen drogen. Ook de radiateur+fans en airbox eruitgehaald omdat het frontje ook wel een klein opknapbeurtje kon gebruiken.

Interieur leeg
Image

spoiler eraf
Image

even m'n 98 spec bumper gepakt om te passen.
Image

Image

Image

hangt er los op, dus hij komt nog netter te zitten. Ook ga ik de uitlaat nog ietsje naar voren zetten. zodat ie iets mooier onder de bumper komt. steekt nu wel ietsje te ver uit. Van de week nog de voorbumper en koplampen eraf en kan die naar de spuiter voor een fris laagje nh0
Benjdmin

Post by Benjdmin »

nice!
Jordan

Post by Jordan »

Goed bezig hier!
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Robin type-r driver

Wauw je bent al zo veel verder als ik dacht met de itr. Wat gaaf zeg.
spetrax

Post by spetrax »

Ja ik was bezig en dacht F it. Hij gaat nu gewoon helemaal leeg. Is maar goed ook. want bleek dat de auto ooit een lekker koppelingscilinder gehad heeft. dus er was remolie onder het tapijt gelopen waardoor de verflaag die daar zit losgelaten is. Dus dat word ook meteen gefixt, Ook kwam er onder het tapijt 50 meter audiokabel en 2 vage verdeelkastjes vandaan. Dat er dus ook allemaal uitgetrokken en ga alles weer aansluiten zoals het OEM hoort. gelukkig liggen de OEM kabels en stekkers nog in de deuren dus dat scheelt al. Koplampen en voorbumper liggen er nu ook vanaf. Begint al aardig kaal te worden nu. Blok blijft er nu nog wel even inzitten. Volgend jaar moet de Driem en de koppeling is na 140K denk ik ook wel aan vervanging toe, dus haal ik dan mooi het blok eruit en krijgt de bay ook een frisse laag verf. Verder zijn er ook nog fenderwashers en een engine bolt kit onderweg om alle roestige boutjes te kunnen vervangen. Ook nog een aantal beugeltjes (Kvs reservoir, aircorelais en dergelijke) gaan naar de coater zodat het er allemaal weer wat netter uitziet.
Robin type-r driver

Wat een mooie aanpak, prachtig. Dit moet gewoonweg ook met de db8 gebeuren eigenlijk.
spetrax

Post by spetrax »

Vandaag de ITR naar de spuiter gebracht, was wel even krap met de trailer want die is dus niet gemaakt voor autos groter dan een civic ofzo :p achterwiel paste er net op en de kont stak een aardig stuk uit, zag er dus zo uit.

Image

Daarna ingestapt en richting de spuiter gereden en de auto weer van de trailer afgehaald en naar binnen geduwd.

Image

Begonnen met 1 deur kaal te halen.

Image

Ruiten worden helemaal naar beneden gezet met spuiten. Heb bij de crx toen alles eruitgehaald en krijg daar nogsteeds het raam niet helemaal netjes sluitend van. Dus wil dat risico niet nemen bij de itr. Gelukkig kunnen wel de rubbers los zodat de spuiter overal goed bijkan en de ramen afgeplakt.

Greepjes en spiegel er ook af. metalen/rubber strip moet er nog af maar die dingen zijn zo ongelofelijk kwetsbaar dat ik dat nog even op t gemak moet doen.

Image

Toen verdergegaan de achterkant uit elkaar te trekken. Binnenplastic van de achterklep eraf, blijkt alles met een soort kneedgum vast te zitten in plaats van de originele clipjes? Die dus maar nieuw gaan halen bij de dealer samen met nog wat spul. vervolgens de achterlichten er uit proberen te halen, maar die zaten MUURVAST. dus eerst maar de achterbumper en tussenplaat eraf om te kijken waarom ze zo vast zaten. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar last van lekkages ofzo, want er zat genoeg kit op/om/in/achter de lampen om een heel cruiseschip af te kunnen dichten. dus met een mesje de kit weggesneden en daarna de lampen eruit kunnen halen. Rubbers was weinig bruikbaars van over. Dus die gaan ook op het lijstje voor de dealer.

Zo zagen die er dus uit

Image

achterkantje wel kaal nu

Image

Rest van de onderdelen ligt al te wachten om geschuurd te worden

Image

en heb d'r zo achtergelaten toen k weer richting huis ging. Morgen zijschermen,zijskirts,deuren,motorkap en kofferklep eraf en dan schiet het aardig op.
Image

Gister wel de engineboltkit al gemonteerd, stuk beter dan alle niet zo heel nette oem boutjes

Image

In de loop van de week zullen er nog meer updates komen, maar dat zal voornamelijk het schuren van de auto zijn, waar ik al heel veel zin in heb.. NOT! maar het is voor een goed doel :)
remco dc2

Post by remco dc2 »

goed bezig je pak het in 1 keer goed aan !!!! keep up.
Robin type-r driver

Wel ik ben zo donders jaloers. Wat geweldig om te zien dit, maar je j's laat je zitten?
spetrax

Post by spetrax »

De j's gaat er wel onderuit met spuiten hoor. Alleen ga ik liever onder de auto liggen als ie binnen staat, dan op een omhooglopende oprit die gedeeltelijk verzakt is waardoor mn assteuntjes niet heel lekker blijven staan :)
spetrax

Post by spetrax »

zo, had vanochtend een paar vrije uurtjes voordat k zo ga werken dus mooi nog even aan de ITR kunnen sleutelen.

Begonnen met de skirts eraf te halen, Wist eerst niet hoe het moest maar is dus gewoon doodsimpel :P

Image

Beetje vies maar verder geen roest, Maar worden nog wel voorzien van een beschermende laag voordat de skirts weer terug eropgaan.

Daarna zijschermen eraf gehaald.

Image

Kwam er dus wel achter dat de auto vroeger of heel erg verlaagd is, of er veel te grote wielen onder hebben gezeten. of een combinatie van beiden, De modderkuipen zijn namelijk gedeeltelijk weggesleten en de plastic drukkertjes die erin zaten waren ook half weggeschuurd.

Daarna achterklep eraf gehaald, ging nog best makkelijk in m'n eentje

Image

Kan hier mooi de kit weer netjes gemaakt worden want die is door je jaren gaan scheuren, wat waarschijnlijk ook de reden was dat ik af en toe een paar druppels in de auto had.

Image

Image

motorkap en bumperbalk er ook af
Image

Image

J's demper erafgehaald en ligt veilig op m'n kamer

Image

De spuiter gaat vanavond beginnen met de kleine deukjes eruithalen en het schuren van de body, Morgen maar is aan de gang met alle interieurdelen netjes te poetsen. Heb de deurpanelen al gedaan en die zijn een stuk opgeknapt. Ook gaan de te37's binnenkort naar de coater om weer netjes wit gecoat te worden.
spetrax

Post by spetrax »

zo, aardig grote update ondertussen, de ITR is gespoten 8) maar laat ik maar beginnen bij het begin.

auto geschuurd en in de grondverf gezet
Image

Image

Image

losse delen ook

Image

Image

Daarna de auto op de trailer geladen en naar de spuitcabine gereden, auto van de trailer af. spullen uitgeladen en alles afgeplakt. Loopt er iemand het blik met verf van de werkbank af, ALLES over de grond :doze: Dus auto in de cabine laten staan en nieuwe verf regelen. Gelukkig de dag daarna (vrijdag) nieuwe verf gekregen en de auto kunnen spuiten. Auto gespoten en een nacht laten drogen in de cabine en zaterdagmiddag weer opgehaald, zo ziet ze er dus uit nu 8)

Image

Image

Image

Image

De kleur is op de foto's een stuk minder geel en glanzend dan in het echt. Het gedeelte onder het achterlicht wat nog wit is word in de tectyl gezet. vandaar dat dat niet meegespoten is. Zelfde voor het voorfront, dat komt netjes in de tectyl te staan.

Daarna auto van de trailer afgehaald en begonnen met opbouwen

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Van de week de achterklep erin en de boel afstellen en dan kan ie weer naar huis, om de rest weer op te bouwen. Ben echt superblij met het kleurtje :like:
vtecpower

Post by vtecpower »

sow dan :cool: heel mooie kleur! komen er ook de gele recaro's in met bijpassende achterbank?
spetrax

Post by spetrax »

Daar moet ik nog even naar gaan kijken. ligt er een beetje aan, denk dat een bride vios/recaro pole position/ status ring ook heel mooi staat. als ik het plaatje compleet zou willen hebben zou ik ook nog een geel gestikt stuur moeten hebben, maar dat is een airbagstuur en mijn dc2 heeft geen airbags. Teveel mogenlijkheden, eerst de auto maar is afbouwen.
Lassie-01

Post by Lassie-01 »

ziet er goed uit man, Crx is super strak geworden ben benieuwd naar eind resultaat van de dc2 :-D
remco dc2

Post by remco dc2 »

Nice Geel is echt dik en helemaal op Jdm dc2 vind ik :p
Locked