Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Ja daarom :s
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Resan had ook maar 160 wielpk met zijn s2000, en 232 op de krukas. Lijkt mij een beetje erg veel verlies. Vermogen op de krukas zou wel redelijk kunnen kloppen omdat vanaf 7000 toeren de AFR wel heel rijk werd ineens (1:10) . En ook geen fans aan tijdens de run.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Op youtube staat ook nog een filmpje van alle dynoruns. Gemaakt door BrokenFresh.
http://www.youtube.com/watch?v=5x4bjEr5k78
http://www.youtube.com/watch?v=5x4bjEr5k78
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Nice video. Voor de volgende keer edit wel de kentekens even weg. Zeker die op de snelweg.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
@ Wesjes,
Kijk maar naar de snelheid, deze run is in een hogere versnelling gemaakt tov de vorige run, vandaar dat je wielvermogen lager uitvalt, en de verliezen hoger. Deze bank MEET de verliezen echt tov van een hoop andere banken die voor het gemak maar 15% verlies voor elke voorwielaangedreven auto nemen.
Deze verliezen worden netjes bij het gemeten wielvermogen opgeteld en hou je een realistisch vermogen over.
En je hebt niet het zelfde vermogen als eerst, je hebt 4pk meer. Je moet naar het corrected vermogen kijken. Die geeft aan wat je auto zou hebben bij 20graden buitentemperatuur. Elke auto geeft meer vermogen bij een lagere temperatuur dus zou een meting in de winter en in de zomer nooit vergeleken kunnen worden. Deze bank rekent de gemeten waarde om naar een corrected vermogen en die zijn het hele jaar door wel te vergelijken. De EnginePower waarde die je ziet is wat de auto op dit moment maakte, ongeacht de temperatuur of andere invloeden.
En voor de rest:
Deze bank ken ik vrij goed en tot nu toe heeft hij altijd realistische vermogens laten zien. In voorgaande jaren was het ook vaak een discussie. Toch waren er dan vaak (veelal standaard) auto's die gewoon de vermogens haalde die ze ongeveer hoorde te halen. Dat een auto met mod's minder vermogen haalt dan wat men denkt te hebben wordt gek genoeg nooit geaccepteerd, al is het niet meer dan logisch dat het gewoon wel kan.
Ik heb het zelf ook meegemaakt, een spruitstuk van 1300euro (ja, dat koste de top spruitstukken destijds nog!) en ik had in bepaalde toerengebieden zelfs minder vermogen dan daarvoor. Leer ervan en ga niet zitten miepen.
Hoevaak hebben we geen tegenvallers gehad waar achteraf pas van duidelijk werd dat het aan de auto zelf lag en niet aan de bank? Of dat gevalletje van die S2000 die ook veel te weinig vermogen had, maar na een snelle onderhoudsbeurt en luchtfilterwissel ineens er wel ff 245PK uit schopte?
Je ziet het nu met die benzine, er hoeft maar 1 ding niet te kloppen en je haalt je vermogen niet. Je kan dan natuurlijk de bank de schuld geven maar het zou wijzer zijn om op zoek te gaan naar wat er mis is met je auto. Hoelang zit je aftermarket luchtfilter al daar laag bij de grond bakken met vuil te happen? Je dealer maakt hem nooit schoon hoor, die blijft daar lekker vanaf! Hoe lang geleden zijn de kleppen gesteld door een echte tuner en niet door een dealer die alles liever een tikkie te los zet ipv lekker strak voor maximaal vermogen?
Legio dingen kunnen je afgegeven vermogen beinvloeden!
En ook deze bank kan hoge vermogens geven hoor. Je moet er alleen wel een echt goede motor opzetten die het ook echt levert
Die pluimende DC5's moeten al helemaal niet zeuren dat ze geen vermogen maken!
Kijk maar naar de snelheid, deze run is in een hogere versnelling gemaakt tov de vorige run, vandaar dat je wielvermogen lager uitvalt, en de verliezen hoger. Deze bank MEET de verliezen echt tov van een hoop andere banken die voor het gemak maar 15% verlies voor elke voorwielaangedreven auto nemen.
Deze verliezen worden netjes bij het gemeten wielvermogen opgeteld en hou je een realistisch vermogen over.
En je hebt niet het zelfde vermogen als eerst, je hebt 4pk meer. Je moet naar het corrected vermogen kijken. Die geeft aan wat je auto zou hebben bij 20graden buitentemperatuur. Elke auto geeft meer vermogen bij een lagere temperatuur dus zou een meting in de winter en in de zomer nooit vergeleken kunnen worden. Deze bank rekent de gemeten waarde om naar een corrected vermogen en die zijn het hele jaar door wel te vergelijken. De EnginePower waarde die je ziet is wat de auto op dit moment maakte, ongeacht de temperatuur of andere invloeden.
En voor de rest:
Deze bank ken ik vrij goed en tot nu toe heeft hij altijd realistische vermogens laten zien. In voorgaande jaren was het ook vaak een discussie. Toch waren er dan vaak (veelal standaard) auto's die gewoon de vermogens haalde die ze ongeveer hoorde te halen. Dat een auto met mod's minder vermogen haalt dan wat men denkt te hebben wordt gek genoeg nooit geaccepteerd, al is het niet meer dan logisch dat het gewoon wel kan.
Ik heb het zelf ook meegemaakt, een spruitstuk van 1300euro (ja, dat koste de top spruitstukken destijds nog!) en ik had in bepaalde toerengebieden zelfs minder vermogen dan daarvoor. Leer ervan en ga niet zitten miepen.
Hoevaak hebben we geen tegenvallers gehad waar achteraf pas van duidelijk werd dat het aan de auto zelf lag en niet aan de bank? Of dat gevalletje van die S2000 die ook veel te weinig vermogen had, maar na een snelle onderhoudsbeurt en luchtfilterwissel ineens er wel ff 245PK uit schopte?
Je ziet het nu met die benzine, er hoeft maar 1 ding niet te kloppen en je haalt je vermogen niet. Je kan dan natuurlijk de bank de schuld geven maar het zou wijzer zijn om op zoek te gaan naar wat er mis is met je auto. Hoelang zit je aftermarket luchtfilter al daar laag bij de grond bakken met vuil te happen? Je dealer maakt hem nooit schoon hoor, die blijft daar lekker vanaf! Hoe lang geleden zijn de kleppen gesteld door een echte tuner en niet door een dealer die alles liever een tikkie te los zet ipv lekker strak voor maximaal vermogen?
Legio dingen kunnen je afgegeven vermogen beinvloeden!
En ook deze bank kan hoge vermogens geven hoor. Je moet er alleen wel een echt goede motor opzetten die het ook echt levert

Die pluimende DC5's moeten al helemaal niet zeuren dat ze geen vermogen maken!
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
ALS de kleppen al gesteld worden, ik kan verhalen dat monteurs gewisseld worden bij dealers en dan tegen de hoofdmonteur zeggen dat ze dat nog nooit gedaan hebben.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Klopt mijn vtc loopt kut, toch nog ok qua vermogen. 8 pk verschil met wes is prima.
Afr kan ook beter of course. Je mag het voor me goed maken dan doe je nog eens wat nuttigs ipv van lopen zeiken over anderen.
Afr kan ook beter of course. Je mag het voor me goed maken dan doe je nog eens wat nuttigs ipv van lopen zeiken over anderen.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Ik denk ook dat de bank bij Rica prima is. Gewoon nette waardes.
En je kan wel allerlei dingen bij Rica gaan zoeken, maar vaak ligt het probleem onder je eigen kap.
En je kan wel allerlei dingen bij Rica gaan zoeken, maar vaak ligt het probleem onder je eigen kap.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Ahaa het lag dus aan alle auto's die dag. Bedankt voor de verklaring.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Gaat zeker goed als type R met kpro, inlaatspruitstukken, uitlaatspruitstukken en cai doet 200pk lol
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
integra wrote:Ik denk ook dat de bank bij Rica prima is. Gewoon nette waardes.
En je kan wel allerlei dingen bij Rica gaan zoeken, maar vaak ligt het probleem onder je eigen kap.
Denk je het of weet je het? Deel je argumenten of lul je gewoon mee?
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Type200R wrote:Gaat zeker goed als type R met kpro, inlaatspruitstukken, uitlaatspruitstukken en cai doet 200pk lol
Deze man heeft gewoon bewijzen, scan die uitdraaien maar ff en leg ze naast elkaar?
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
donkeykong wrote:Deze man heeft gewoon bewijzen, scan die uitdraaien maar ff en leg ze naast elkaar?
Ik doet morgen want een ligt nog in de R😉
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Ik zeg VAAK. Dus niet altijd.
Want ik zie best wel wat waardes voorbij komen, die wel realistische kunnen zijn.
Maar ik weet het onderhoud enz. niet van deze auto. En wat was de laatste run. Of de run waarmee word vergeleken.
Als er een een run van 2002 met 220pk. Word vergeleken met een run van nu (11 jaar later met 50k waarvan 10k @8500rpm) meer kilometer en weinig onderhoud.
Ik oordeel alleen naar eigen ervaring of naar mensen extreem veel ervaring. En ik loop al lang genoeg mee om hier mijn eigen oordeel uit te trekken
Langzamerhand al heel wat dyno's mee gemaakt en voorbij zien komen maar er is altijd wel iets.
En als je iets wil vergelijken, blijf dan bij dezelfde bank en ga niet van de een naar de andere bank.
Ik had zelf bij Rica een stock run op 189 pk en een op 201 pk.
Met een Mugen airbox - 65mm Catback en Ectune. ????
Want ik zie best wel wat waardes voorbij komen, die wel realistische kunnen zijn.
Maar ik weet het onderhoud enz. niet van deze auto. En wat was de laatste run. Of de run waarmee word vergeleken.
Als er een een run van 2002 met 220pk. Word vergeleken met een run van nu (11 jaar later met 50k waarvan 10k @8500rpm) meer kilometer en weinig onderhoud.
Ik oordeel alleen naar eigen ervaring of naar mensen extreem veel ervaring. En ik loop al lang genoeg mee om hier mijn eigen oordeel uit te trekken
Langzamerhand al heel wat dyno's mee gemaakt en voorbij zien komen maar er is altijd wel iets.
En als je iets wil vergelijken, blijf dan bij dezelfde bank en ga niet van de een naar de andere bank.
Ik had zelf bij Rica een stock run op 189 pk en een op 201 pk.
Met een Mugen airbox - 65mm Catback en Ectune. ????
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
De fan stond toch uit? Of heeft dit geen imvloed op de meting?
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Gangaran wrote:De fan stond toch uit? Of heeft dit geen imvloed op de meting?
De fan was uit en jazeker dat dit invloed voor alles de wagen dat cai heeft
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Eerst ( mijn R was 2 maand in mijn bezet mijn nieuw service)
Tweede ( ook met vers service)
Deerde voor de mod
Vierde met de mod

Tweede ( ook met vers service)

Deerde voor de mod

Vierde met de mod

-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Volgens mij staat de volgorde niet helemaal goed bro.
Klopt dat? Data zijn mixed up denk ik
Klopt dat? Data zijn mixed up denk ik
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Nee, 1 en 2 zijn van Rica ; 3 en 4 bij cedoisracing dyno