Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Ray »

Ja daarom :s
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
spetrax
Posts: 29
Joined: Tue Jul 03, 2012 5:01 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by spetrax »

Resan had ook maar 160 wielpk met zijn s2000, en 232 op de krukas. Lijkt mij een beetje erg veel verlies. Vermogen op de krukas zou wel redelijk kunnen kloppen omdat vanaf 7000 toeren de AFR wel heel rijk werd ineens (1:10) . En ook geen fans aan tijdens de run.
spetrax
Posts: 29
Joined: Tue Jul 03, 2012 5:01 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by spetrax »

Op youtube staat ook nog een filmpje van alle dynoruns. Gemaakt door BrokenFresh.

http://www.youtube.com/watch?v=5x4bjEr5k78
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gangaran »

Nice video. Voor de volgende keer edit wel de kentekens even weg. Zeker die op de snelweg.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gaskleppie »

@ Wesjes,

Kijk maar naar de snelheid, deze run is in een hogere versnelling gemaakt tov de vorige run, vandaar dat je wielvermogen lager uitvalt, en de verliezen hoger. Deze bank MEET de verliezen echt tov van een hoop andere banken die voor het gemak maar 15% verlies voor elke voorwielaangedreven auto nemen.
Deze verliezen worden netjes bij het gemeten wielvermogen opgeteld en hou je een realistisch vermogen over.
En je hebt niet het zelfde vermogen als eerst, je hebt 4pk meer. Je moet naar het corrected vermogen kijken. Die geeft aan wat je auto zou hebben bij 20graden buitentemperatuur. Elke auto geeft meer vermogen bij een lagere temperatuur dus zou een meting in de winter en in de zomer nooit vergeleken kunnen worden. Deze bank rekent de gemeten waarde om naar een corrected vermogen en die zijn het hele jaar door wel te vergelijken. De EnginePower waarde die je ziet is wat de auto op dit moment maakte, ongeacht de temperatuur of andere invloeden.

En voor de rest:
Deze bank ken ik vrij goed en tot nu toe heeft hij altijd realistische vermogens laten zien. In voorgaande jaren was het ook vaak een discussie. Toch waren er dan vaak (veelal standaard) auto's die gewoon de vermogens haalde die ze ongeveer hoorde te halen. Dat een auto met mod's minder vermogen haalt dan wat men denkt te hebben wordt gek genoeg nooit geaccepteerd, al is het niet meer dan logisch dat het gewoon wel kan.
Ik heb het zelf ook meegemaakt, een spruitstuk van 1300euro (ja, dat koste de top spruitstukken destijds nog!) en ik had in bepaalde toerengebieden zelfs minder vermogen dan daarvoor. Leer ervan en ga niet zitten miepen.

Hoevaak hebben we geen tegenvallers gehad waar achteraf pas van duidelijk werd dat het aan de auto zelf lag en niet aan de bank? Of dat gevalletje van die S2000 die ook veel te weinig vermogen had, maar na een snelle onderhoudsbeurt en luchtfilterwissel ineens er wel ff 245PK uit schopte?
Je ziet het nu met die benzine, er hoeft maar 1 ding niet te kloppen en je haalt je vermogen niet. Je kan dan natuurlijk de bank de schuld geven maar het zou wijzer zijn om op zoek te gaan naar wat er mis is met je auto. Hoelang zit je aftermarket luchtfilter al daar laag bij de grond bakken met vuil te happen? Je dealer maakt hem nooit schoon hoor, die blijft daar lekker vanaf! Hoe lang geleden zijn de kleppen gesteld door een echte tuner en niet door een dealer die alles liever een tikkie te los zet ipv lekker strak voor maximaal vermogen?

Legio dingen kunnen je afgegeven vermogen beinvloeden!
En ook deze bank kan hoge vermogens geven hoor. Je moet er alleen wel een echt goede motor opzetten die het ook echt levert ;)

Die pluimende DC5's moeten al helemaal niet zeuren dat ze geen vermogen maken!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Martin.O »

ALS de kleppen al gesteld worden, ik kan verhalen dat monteurs gewisseld worden bij dealers en dan tegen de hoofdmonteur zeggen dat ze dat nog nooit gedaan hebben.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by donkeykong »

Klopt mijn vtc loopt kut, toch nog ok qua vermogen. 8 pk verschil met wes is prima.
Afr kan ook beter of course. Je mag het voor me goed maken dan doe je nog eens wat nuttigs ipv van lopen zeiken over anderen.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by integra »

Ik denk ook dat de bank bij Rica prima is. Gewoon nette waardes.
En je kan wel allerlei dingen bij Rica gaan zoeken, maar vaak ligt het probleem onder je eigen kap.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by CTR-Asch »

Ahaa het lag dus aan alle auto's die dag. Bedankt voor de verklaring.
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

Gaat zeker goed als type R met kpro, inlaatspruitstukken, uitlaatspruitstukken en cai doet 200pk lol
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by donkeykong »

integra wrote:Ik denk ook dat de bank bij Rica prima is. Gewoon nette waardes.
En je kan wel allerlei dingen bij Rica gaan zoeken, maar vaak ligt het probleem onder je eigen kap.


Denk je het of weet je het? Deel je argumenten of lul je gewoon mee?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by donkeykong »

Type200R wrote:Gaat zeker goed als type R met kpro, inlaatspruitstukken, uitlaatspruitstukken en cai doet 200pk lol


Deze man heeft gewoon bewijzen, scan die uitdraaien maar ff en leg ze naast elkaar?
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

donkeykong wrote:Deze man heeft gewoon bewijzen, scan die uitdraaien maar ff en leg ze naast elkaar?


Ik doet morgen want een ligt nog in de R😉
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by integra »

Ik zeg VAAK. Dus niet altijd.

Want ik zie best wel wat waardes voorbij komen, die wel realistische kunnen zijn.

Maar ik weet het onderhoud enz. niet van deze auto. En wat was de laatste run. Of de run waarmee word vergeleken.
Als er een een run van 2002 met 220pk. Word vergeleken met een run van nu (11 jaar later met 50k waarvan 10k @8500rpm) meer kilometer en weinig onderhoud.
Ik oordeel alleen naar eigen ervaring of naar mensen extreem veel ervaring. En ik loop al lang genoeg mee om hier mijn eigen oordeel uit te trekken
Langzamerhand al heel wat dyno's mee gemaakt en voorbij zien komen maar er is altijd wel iets.

En als je iets wil vergelijken, blijf dan bij dezelfde bank en ga niet van de een naar de andere bank.

Ik had zelf bij Rica een stock run op 189 pk en een op 201 pk.
Met een Mugen airbox - 65mm Catback en Ectune. ????
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Gangaran »

De fan stond toch uit? Of heeft dit geen imvloed op de meting?
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

Gangaran wrote:De fan stond toch uit? Of heeft dit geen imvloed op de meting?


De fan was uit en jazeker dat dit invloed voor alles de wagen dat cai heeft
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

Eerst ( mijn R was 2 maand in mijn bezet mijn nieuw service)Image
Tweede ( ook met vers service)Image
Deerde voor de modImage
Vierde met de modImage
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by donkeykong »

Volgens mij staat de volgorde niet helemaal goed bro.
Klopt dat? Data zijn mixed up denk ik
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

Nee, 1 en 2 zijn van Rica ; 3 en 4 bij cedoisracing dyno
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !

Post by Type200R »

Kijk de datum
Locked