Voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Rene4u

Voorstellen

Post by Rene4u »

Hallo iedereen,

Na een tijdje lurken dan toch maar besloten om mij eens netjes voor te stellen.

Mijn naam is Rene, 40 jaar en woonachtig in het altijd (op dit moment niet zo) zonnige Hellevoetsluis. :) Samenwonend en vader van 2 mooie dochters.

Mijn autohistorie is zeer divers en ik ben dan ook niet echt merkgebonden. Als een auto mij bevalt maakt het mij niet zoveel uit wat voor merk erop staat.

Om even aan te geven hoe divers, hieronder een aantal foto's.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zoals al een beetje te zien in bovenstaand rijtje, staat er geen Honda tussen maar sinds de introductie van de FN2 Type R, heb ik een zwak voor deze auto.

Tijdens mijn zoektocht naar een sportieve auto in 2009, was mijn keuze verkleind tot de ST of de Type R. Toendertijd was de Type R een stuk duurder dan de ST, vandaar dat deze het toen geworden is.
Maar nu is de ST ingeruild voor een BMW 325 touring ivm uitbreiding gezin en hoewel het een fijne auto is, is het geen gooi en smijt auto zoals de ST.
Aangezien we dit toch wel missen komt nu de Type R weer om de hoek kijken. :cool: Maar goed, ik wil eerst zeker weten of de Type R wel aan mijn verwachting voldoet daar ik zeer
verschillende verhalen lees over de Type R. Qua looks kan deze auto mij zéér bekoren dus daar ligt het niet aan. Het is meer of de Type R qua rijbeleving aan mijn verwachtingen kan voldoen. En om nu bij een dealer binnen te stappen vanwege voorgenoemde reden vind ik ook zo wat....
Vandaar de vraag of er iemand in de buurt van Hellevoetsluis in het bezit is van een FN2 Type R en zo ja, ik een keertje een rondje mee kan rijden. Wie weet kan ik dan binnekort foto's toevoegen van
een rode* Type R. :D

*Voor mij is de kleur voor een Type R rood. :rolleyes:
ITR DC2

Re: Voorstellen

Post by ITR DC2 »

Welkom!

Het zal je zeker niet teleurstellen ;)
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Welkom. Ik kom ook uit hellevoetsluis maar heb helaas een FN1. Zie af en toe wel eens een rode FN2 rijden in hellevoet.
Civic Type S
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Welkom op het forum Rene,

Veel plezier en hopelijk kan je binnenkort je eigen R vinden

Rene4u wrote:
*Voor mij is de kleur voor een Type R rood. :rolleyes:

Voor jou misschien, maar stiekem is deze kleur toch echt "Championship White" ;)
'98 JDM Integra Type-R
vtec vince

Post by vtec vince »

Welkom Rene , je hebt toch wel een leuk auto verleden hoor.
We wachten met smart af hoe de FN2 je gaat bevallen en of je er een gaat kopen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Rene4u

Post by Rene4u »

LaurenZ wrote:Welkom op het forum Rene,

Veel plezier en hopelijk kan je binnenkort je eigen R vinden

Voor jou misschien, maar stiekem is deze kleur toch echt "Championship White" ;)

Dank je wel.

Ja, die is ook mooi maar volgens mij zeer zeldzaam hier in Nederland. :)
johnny1911

Post by johnny1911 »

Ik weet dat de volgende jongen de Milano rode FN2 van mijn broer heeft gekocht en hij woont in omgeving Brielle/Vierpolders..dus wellicht een optie, alhoewel hij niet op dit forum zit:

http://twitter.com/bastiaanType_R
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom Rene... met z'n vieren in een FN2 Type R, gaat nog net... ik doe hetzelfde met mijn ITR :-)
Vtequila

Post by Vtequila »

Welkom hier en succes met het vinden van een genereuse FN2 rijder :) Leuke focus heb je gehad
- Rise 'n Shine! -
civic ep3

Post by civic ep3 »

he welkom.
honda civic ep3 ctr
Jo&

Post by Jo& »

De rijbeleving zal je waarschijnlijk niet tegenvallen... Al weet ik je verwachtings patroon niet, maar gezien je auto historie is de rijbeleving van Vtec je onbekend :)
Jo&

Post by Jo& »

Ohja ik woon aan de andere kant van Rotterdam maar gelukkig voor mij en helaas voor jou een rode EP3 ;-)
Rene4u

Post by Rene4u »

@allemaal, bedankt voor het welkom!

@johnny1911, bedankt! ik heb Bastiaan een berichtje gestuurd. Even afwachten maar.

@JDMTEG, dat is fijn om te horen maar ik heb nog een BMW touring voor de kiddo's. De Type R wordt eigenlijk een speeltje voor pappa en mamma. Maar wel fijn dat het eventueel mogelijk is.

@Vtequila, Dank je. De Focus was ook een fijne auto. Zeker een aanrader om eens een keertje mee te rijden, als je de kans krijgt.

@Jo&, Mijn verwachting is dat de Type R wat meer hardcore is dan de ST, daar zijn we naar op zoek. Plus dat je dan toch wat ruimte hebt voor de kinderen als dat incidenteel nodig is.
Maar ik heb idd geen ervaring met het Vtec systeem. Maar goed, als ik het zo lees hier, moet dat toch fantastisch zijn. ;)
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Ruimte zal die genoeg hebben. Heb met de type s geen probleem met de honda achter op de achterbank en zijn bench achterin plus tassen als we op vakantie gaan. Vind dat honda modellen altijd heel veel ruimte hebben.
Civic Type S
HONDA

Post by HONDA »

Welkom plaatsgenoot.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Robin type-r driver

Post by Robin type-r driver »

Een welkom hier op het forum. Toch is mijn verwachting dat de FN2 niet beter zou zijn dan de Focus ST. Echter moet ik het bij beide auto's het ook maar van verhalen en andere berichten hebben. Probeer inderdaad een proefrit ergens uit en misschien dat mensen hier verder je kunnen informeren. De Champion White type-r heeft ook weer een andere eigenschap mede met het rijgedrag toch? Zijn er dan zoal niet meer dingen wat leuk zal doen in zowel motorisch als het wegliggings gedrag?
johnny1911

Post by johnny1911 »

Robin type-r driver wrote:Een welkom hier op het forum. Toch is mijn verwachting dat de FN2 niet beter zou zijn dan de Focus ST. Echter moet ik het bij beide auto's het ook maar van verhalen en andere berichten hebben. Probeer inderdaad een proefrit ergens uit en misschien dat mensen hier verder je kunnen informeren. De Champion White type-r heeft ook weer een andere eigenschap mede met het rijgedrag toch? Zijn er dan zoal niet meer dingen wat leuk zal doen in zowel motorisch als het wegliggings gedrag?

De Championship White edition stuurt inderdaad strakker door het standaard limited slip differential. Ik heb beide versies gereden en dit maakt wel wat verschil, vooral in het nat uitkomen van bochten. Het zal alleen lastig zijn om een CW edition te vinden, monteren van een LSD op een andere FN2 is natuurlijk altijd mogelijk ;)
Rene4u

Post by Rene4u »

Ik verwacht ook niet dat de FN2 beter is maar anders, meer hardcore en wat meer beleving. De 5 cilinder van de ST is natuurlijk ook niet mis maar qua rijbeleving was het toch een soort van goede lobbes. Ik verwacht van de FN2 meer scherpte.
Sebas

Post by Sebas »

Succes met de zoektocht en een proefrit, een Honda dealer in de buurt heeft niks staan? Voor meer belevenis als in rauwe pouwer zou ook een DC2 wat zijn, zit ook ruimte voor kids & stuf in hoor, mijn kids schreeuwen het uit van plezier als de VTEC inslaat! (uiteraard in Recaro seats... :) )

Image
Jo&

Post by Jo& »

Leuke foto Sebas!
Mijn kiddo zit ook in een Recaro :) zwart rood.
Locked