Bouli -ATR 42/50

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Zo net even een hele lijst onderdeelnummers gemaild naar de Honda Dealer :)

a.s. zaterdag vervang ik de complete remmerij (remleidingen vervang ik met HEL RVS exemplaren)
Meteen bougies erin en als ik het red met de tijd ook meteen laten uitlijnen. Alleen even een afspraak maken met de Dealer om de kleppen te stellen.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by donkeykong »

Mooi, ik hoop alleen dat je hel leidingen goed zijn, ik wil je niet bang maken maar lees dit even en dit was van een ATR
Ik heb ze zelf op mijn dc5 tot nu toe geen problemen, maar hou het in de gaten ok! :)

The fault seems to stem from the design. namely the support bracket which bolts to the suspension.
the OEM brake line has a bracket which is at a fixed point on the brake line, whereas the HEL brake line has bracket which slides up and down the length of the brake line.
When the HEL brake line is fitted, and the bracket bolted onto the suspension, the problem occurs when you turn the steering wheel. as you turn into the brake line, the brake line does not slide in the bracket, but as you turn away from the brake line, the brake line is pulled tight as it slides in the bracket to stretch as the caliper moves further away from the chassis.
but as you turn back into the brake line, the tension isn't released, the brake line isn't fed back through the bracket and over time, it seems this is what is causing the cracking/splitting, which leads to it eventually bursting.

I have sent an email to HEL to see what they have to say on the problem.

but in the meantime, PLEASE PLEASE PLEASE CHECK YOUR BRAKE LINES!!!!!!!

i'm relieved that the ATR brake line burst on the MOT rollers and not on the road when braking hard with his baby daughter in the back seat.
but quite suprised that HEL lines would fail after such short duration of usage.
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Ik hou de auto sowieso wel in de gaten, dus dat zit wel snor :)
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Zo kachel werkt weer, nieuw kachelpaneel/console ingebouwd. Zo'n ATR klust ook lekker makkelijk, gelukkig ben ik weer terug bij Honda ipv BMW...brrrr... :lol:

Kleppen stellen ga ik van het weekend zelf wel doen, dealer is mij te duur. Dan maar even in de kou staan 8)

Meteen nieuwe sloffen besteld voor de ATR:


Image
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by donkeykong »

goeie comfortabele band :)
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Voor:
Image

Na:
Image

Image
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by vtec vince »

Welke schijven en remblokken heb je erop gezet?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Van EBC
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by vtec vince »

:thumbs:
Ik ben benieuwd hoe je ze vind remmen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Remt wel lekker, grijpt wat beter aan als de oem remmen (ondanks dat ik ze nog niet goed heb ontlucht)
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

1 HEL remleiding nu al lek :lol: Mooi spul ! kom je natuurlijk weer achter wanneer de accord net voor de APK bij de dealert staat, zucht :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Jo& »

Zuur!
Kwam het door de remtest misschien?
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:

Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Jo& »

Bouli wrote:Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:

Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...

uhm 1200 voor apk en een reparatie?
Ok...
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by LCR »

Jo& wrote:
Bouli wrote:Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:

Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...

uhm 1200 voor apk en een reparatie?
Ok...


Makkelijk bij de dealer met een ATR...I can tell :silly:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Jo& »

LCR wrote:
Jo& wrote:
Bouli wrote:Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:

Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...

uhm 1200 voor apk en een reparatie?
Ok...


Makkelijk bij de dealer met een ATR...I can tell :silly:

Then tell...
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

Was niet alleen die reparatie...

Airbags werkte niet...
Verlichting werkte niet...
Draagarm kapot....
Fusee's kapot...
Gordels kapot....
Claxon kapot...


And so on... + €90 per uur aan loon...


Ik weet niet wat er met deze ATR is gebeurd.......maar van een liefhebber kwam deze zeker niet af.


Gelukkig is die nu in goede handen :toost:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Jo& »

Bouli wrote:Was niet alleen die reparatie...

Airbags werkte niet...
Verlichting werkte niet...
Draagarm kapot....
Fusee's kapot...
Gordels kapot....
Claxon kapot...


And so on... + €90 per uur aan loon...


Ik weet niet wat er met deze ATR is gebeurd.......maar van een liefhebber kwam deze zeker niet af.


Gelukkig is die nu in goede handen :toost:

Wow... :dontspeak:
Jippie.K
Posts: 69
Joined: Tue Apr 14, 2009 6:39 pm

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Jippie.K »

Nondeju bouliwouli, daar wordt je nog eens ijskoud van!
Bouli
Posts: 246
Joined: Wed Nov 07, 2007 3:09 pm
Contact:

Re: Bouli -ATR 42/50

Post by Bouli »

idd :bday:
Locked