Bouli -ATR 42/50
Re: Bouli -ATR 42/50
Zo net even een hele lijst onderdeelnummers gemaild naar de Honda Dealer
a.s. zaterdag vervang ik de complete remmerij (remleidingen vervang ik met HEL RVS exemplaren)
Meteen bougies erin en als ik het red met de tijd ook meteen laten uitlijnen. Alleen even een afspraak maken met de Dealer om de kleppen te stellen.
a.s. zaterdag vervang ik de complete remmerij (remleidingen vervang ik met HEL RVS exemplaren)
Meteen bougies erin en als ik het red met de tijd ook meteen laten uitlijnen. Alleen even een afspraak maken met de Dealer om de kleppen te stellen.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Bouli -ATR 42/50
Mooi, ik hoop alleen dat je hel leidingen goed zijn, ik wil je niet bang maken maar lees dit even en dit was van een ATR
Ik heb ze zelf op mijn dc5 tot nu toe geen problemen, maar hou het in de gaten ok!
The fault seems to stem from the design. namely the support bracket which bolts to the suspension.
the OEM brake line has a bracket which is at a fixed point on the brake line, whereas the HEL brake line has bracket which slides up and down the length of the brake line.
When the HEL brake line is fitted, and the bracket bolted onto the suspension, the problem occurs when you turn the steering wheel. as you turn into the brake line, the brake line does not slide in the bracket, but as you turn away from the brake line, the brake line is pulled tight as it slides in the bracket to stretch as the caliper moves further away from the chassis.
but as you turn back into the brake line, the tension isn't released, the brake line isn't fed back through the bracket and over time, it seems this is what is causing the cracking/splitting, which leads to it eventually bursting.
I have sent an email to HEL to see what they have to say on the problem.
but in the meantime, PLEASE PLEASE PLEASE CHECK YOUR BRAKE LINES!!!!!!!
i'm relieved that the ATR brake line burst on the MOT rollers and not on the road when braking hard with his baby daughter in the back seat.
but quite suprised that HEL lines would fail after such short duration of usage.
Ik heb ze zelf op mijn dc5 tot nu toe geen problemen, maar hou het in de gaten ok!
The fault seems to stem from the design. namely the support bracket which bolts to the suspension.
the OEM brake line has a bracket which is at a fixed point on the brake line, whereas the HEL brake line has bracket which slides up and down the length of the brake line.
When the HEL brake line is fitted, and the bracket bolted onto the suspension, the problem occurs when you turn the steering wheel. as you turn into the brake line, the brake line does not slide in the bracket, but as you turn away from the brake line, the brake line is pulled tight as it slides in the bracket to stretch as the caliper moves further away from the chassis.
but as you turn back into the brake line, the tension isn't released, the brake line isn't fed back through the bracket and over time, it seems this is what is causing the cracking/splitting, which leads to it eventually bursting.
I have sent an email to HEL to see what they have to say on the problem.
but in the meantime, PLEASE PLEASE PLEASE CHECK YOUR BRAKE LINES!!!!!!!
i'm relieved that the ATR brake line burst on the MOT rollers and not on the road when braking hard with his baby daughter in the back seat.
but quite suprised that HEL lines would fail after such short duration of usage.
Re: Bouli -ATR 42/50
Ik hou de auto sowieso wel in de gaten, dus dat zit wel snor
Re: Bouli -ATR 42/50
Zo kachel werkt weer, nieuw kachelpaneel/console ingebouwd. Zo'n ATR klust ook lekker makkelijk, gelukkig ben ik weer terug bij Honda ipv BMW...brrrr... :lol:
Kleppen stellen ga ik van het weekend zelf wel doen, dealer is mij te duur. Dan maar even in de kou staan 8)
Meteen nieuwe sloffen besteld voor de ATR:
Kleppen stellen ga ik van het weekend zelf wel doen, dealer is mij te duur. Dan maar even in de kou staan 8)
Meteen nieuwe sloffen besteld voor de ATR:
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Re: Bouli -ATR 42/50
goeie comfortabele band
Re: Bouli -ATR 42/50
Voor:
Na:
Na:
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Bouli -ATR 42/50
Welke schijven en remblokken heb je erop gezet?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: Bouli -ATR 42/50
Van EBC
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Bouli -ATR 42/50
:thumbs:
Ik ben benieuwd hoe je ze vind remmen.
Ik ben benieuwd hoe je ze vind remmen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: Bouli -ATR 42/50
Remt wel lekker, grijpt wat beter aan als de oem remmen (ondanks dat ik ze nog niet goed heb ontlucht)
Re: Bouli -ATR 42/50
1 HEL remleiding nu al lek :lol: Mooi spul ! kom je natuurlijk weer achter wanneer de accord net voor de APK bij de dealert staat, zucht :wink:
Re: Bouli -ATR 42/50
Zuur!
Kwam het door de remtest misschien?
Kwam het door de remtest misschien?
Re: Bouli -ATR 42/50
Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:
Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...
Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...
Re: Bouli -ATR 42/50
Bouli wrote:Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:
Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...
uhm 1200 voor apk en een reparatie?
Ok...
Re: Bouli -ATR 42/50
Jo& wrote:Bouli wrote:Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:
Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...
uhm 1200 voor apk en een reparatie?
Ok...
Makkelijk bij de dealer met een ATR...I can tell :silly:
Re: Bouli -ATR 42/50
LCR wrote:Jo& wrote:Bouli wrote:Ze deden druk zetten op het systeem en leiding linksvoor begon te lekken, maar das niet goed :razz: :lol:
Maar goed, ruim €1200 euro lichter en de auto heeft APK. Wordt weer tijd voor een eigen huis met een oprit of garage...
uhm 1200 voor apk en een reparatie?
Ok...
Makkelijk bij de dealer met een ATR...I can tell :silly:
Then tell...
Re: Bouli -ATR 42/50
Was niet alleen die reparatie...
Airbags werkte niet...
Verlichting werkte niet...
Draagarm kapot....
Fusee's kapot...
Gordels kapot....
Claxon kapot...
And so on... + €90 per uur aan loon...
Ik weet niet wat er met deze ATR is gebeurd.......maar van een liefhebber kwam deze zeker niet af.
Gelukkig is die nu in goede handen :toost:
Airbags werkte niet...
Verlichting werkte niet...
Draagarm kapot....
Fusee's kapot...
Gordels kapot....
Claxon kapot...
And so on... + €90 per uur aan loon...
Ik weet niet wat er met deze ATR is gebeurd.......maar van een liefhebber kwam deze zeker niet af.
Gelukkig is die nu in goede handen :toost:
Re: Bouli -ATR 42/50
Bouli wrote:Was niet alleen die reparatie...
Airbags werkte niet...
Verlichting werkte niet...
Draagarm kapot....
Fusee's kapot...
Gordels kapot....
Claxon kapot...
And so on... + €90 per uur aan loon...
Ik weet niet wat er met deze ATR is gebeurd.......maar van een liefhebber kwam deze zeker niet af.
Gelukkig is die nu in goede handen :toost:
Wow... :dontspeak:
Re: Bouli -ATR 42/50
Nondeju bouliwouli, daar wordt je nog eens ijskoud van!
Re: Bouli -ATR 42/50
idd :bday: