Dimitri even voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Dimitri

Dimitri even voorstellen

Post by Dimitri »

Hoi

Even voorstellen:

Ik ben Dimitri woonachtig te Hasselt, 37 jaar en sinds 2 jaar Honda liefhebber.
Momenteel heb ik 2 Honda's in het bezit:

Civic type R EP3 2002
Deze is nog volledig standaard
Vind dat deze hard genoeg gaat + geluid is ook ok voor mij, dus geen behoefte gehad om aanpassingen uit te voeren.
Image
Image

CRX 1.6 ED9 1988 (nog zonder katalysator) 130PK
Hiervan is de carrosserie volledig opgemaakt en verkeert in nieuwstaat.
De motor heeft 210000 km waarvan radiator en join de glace stuk was. :(
Deze is hersteld en motor loopt terug lekker. ;)
De wagen is ook nog volledig standaard, maar hier zou ik wel enkele aanpassingen willen uitvoeren.
Zelf ben ik geen kenner op dat gebied dus elke raad is welkom.
Momenteel heb ik de aanvoerbuis tpv de radiator naar de luchtfilter verwijderd.
Ik weet niet of het een goed idee is? Het motorgeluid is iets zwaarder en ik heb de indruk dat de motor soepelder is tussen de 3000 en 4500 toeren. Maar daarboven is er geen verschil.
Wat zou ik het best doen met luchtinlaat en uitlaat? Hoeveel pk's kan ik hierbij winnen?
Chippen vind ik geen goed idee. Ik heb eens een toyota corolla laten chippen 1600 16V 116 pk en deze had na het chippen 125 pk maar ik voelde weinig of geen verschil?
Image
Image
Image

Wat ik met de type R ga doen weet ik nog niet?
Momenteel heb ik 3 auto's (waarvan 1 toyota met laag verbruik om kilometers te maken)
De type R staat te koop maar aangezien de 2dehandsmarkt stil ligt denk ik erover om hem te stallen.
Elke tip hierover is welkom, het volgende ben ik reeds achter gekomen:
Nummerplaten afmelden, wagen blijft op mijn naam ingeschreven dus als ik terug wil rijden hoef ik geen inschrijvingstaks meer te betalen.
Wagen op een droge plaats zetten met verluchting
Batterij uithalen
Benzinetank 1/3 vol laten
En wanneer de crx versleten is haal ik hem terug van stal :P

Groeten
Dimitri
Lucas79

Re: Dimitri even voorstellen

Post by Lucas79 »

Hoi Dimtri,

Welkom op ons Forum.

Jammer dat je de R wilt stallen... Het is een auto om mee te rijden, maar als je er 3 hebt,.. bekend probleem... De EP3 verliest alleen maar waarde als die gestalt wordt. Misschien toch overwegen om hem nu te verkopen en tegen de tijd dat je er weer een wilt rijden een "nieuwe" kopen, of misscheen FN2 tegen die tijd. Ik ben bang dat er geen betere verhouding tussen leeftijd/km/type auto/prijs komt. Maar goed, ieder zijn ding.

Als je toch gaat stallen, is het geen slecht idee om minstens 1 keer per maand toch een klein stukje (15 minuten) te rijden. Als de auto helemaal stil blijft staan heb je altijd kans op mankementen, die met de tijd alleen maar meer worden. Maar er zijn er vast een aantal hier dit goede tips hebben. :wink:

De ED9 ziet er goed uit! Auto om trots op te zijn. Dat "beter" lopen door het verwijderen van de aanvoerbuis is waarschijnlijk suggestief, omdat die een mooier geluid maakt. Direct tegen je blok aan betekend dat het filter warmere lucht aanzuigt, betekend minder zuurstof, minder explosie en dus minder vermogen. Hoe kouder de lucht, hoe meer vermogen. Het is wel even geleden, maar volgens mij kun je zo'n 20-25 PK winnen door ander luchtfilter inlaat- en uitlaatsysteem op een ED9, zonder de computer te vervangen (of chippen) Zijn hier veel ex-crx rijders, dus ook daar vast wel tips en tricks van anderen.

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
Dimitri

Post by Dimitri »

Dank u Lucas voor verwelkoming.

Om de EP3 te verkopen heb ik slechte ervaringen gehad.
Personen die gewoon een ritje komen maken, belachelijke biedingen, ruilen met andere wagen, willen kopen op afbetaling, ...
Ik heb er mijne buik van vol.
Ge hebt gelijk dat nen EP3 gemaakt is om te rijden en niet om stil te staan...
Maar ik ga misschien later spijt hebben dat ik hem heb weggedaan? (van deze ben ik zeker dat het nen goeie is)
Anderzijds met het extra geld kan ik de ED9 aanpakken. Wordt vervolgd...

Gr
Dimitri
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom stadsgenoot...
Dimitri

Post by Dimitri »

Hoi JDMTEG ferme Integra...
Dimitri

Post by Dimitri »

Heb een moeilijke beslissing genomen.
Het is zonde om een Honda stil te laten staan, dus... :(
Zet ik de CRX ED9 ook te koop. Dus welke het eerst verkocht wordt...gaat

Het liefst had ik de Type R verkocht: waarom?
Type R heeft Vtec: geeft een kick vanaf +/- 5500 toeren
Type R trekt beter algemeen
Type R ligt beter op de weg
Dus waarom de type R dan?
Gebruikskost (verzekering, TAX) speelt mee maar niet de hoofdrede.
Met de ED9 is mijne glimlach groter. Ik start en sta in directe verbinding met de motor, geen isolatie, ik voel hem draaien...
Ik geef gas hij of zij bromt, pruttelt, ratelt (type R is nieuwer of luxueuzer?!? en heeft dit niet, die draait zachter en is beschaafder tot aan het punt van de VTEC).
Ik rij weg en sta in direct contact met de buiten, ik hoor hem rijden, hij voelt super licht aan, en verbazend is de ophanging deze is totaal anders als de type R (beide nog de originele dempers), bij slechte ondergrond verwerkt hij de wegoneffenheden met het grootste gemak, het maakt hem allemaal niet uit. Type R is keihard ligt als een blok op de weg maar als de weg er niet goed bijligt is het niet meer comfortabel (als bestuurder vind ik het niet erg) maar mijn vrouw en kind moeten zich eventjes terug in de plooi leggen na een ritje. :D De CRX ligt laag (als ik naast een andere auto sta moet ik altijd omhoog kijken), klein, precies een tweede jas die ik aanheb. Bij de CRX voel ik ook de limieten beter, (type R heeft precies geen limieten) en ga ik automatisch beschaafder rijden. Daar wil ik geen ongelukken mee beleven!!

wordt vervolgt
Jo&

Post by Jo& »

Ik kan je probleem indenken.
Maar de EP3 is wel echt een machtige wagen...

Succes met je beslissing(en) en we lezen het graag!
Locked