Even voorstellen:
Ik ben Dimitri woonachtig te Hasselt, 37 jaar en sinds 2 jaar Honda liefhebber.
Momenteel heb ik 2 Honda's in het bezit:
Civic type R EP3 2002
Deze is nog volledig standaard
Vind dat deze hard genoeg gaat + geluid is ook ok voor mij, dus geen behoefte gehad om aanpassingen uit te voeren.


CRX 1.6 ED9 1988 (nog zonder katalysator) 130PK
Hiervan is de carrosserie volledig opgemaakt en verkeert in nieuwstaat.
De motor heeft 210000 km waarvan radiator en join de glace stuk was.

Deze is hersteld en motor loopt terug lekker.

De wagen is ook nog volledig standaard, maar hier zou ik wel enkele aanpassingen willen uitvoeren.
Zelf ben ik geen kenner op dat gebied dus elke raad is welkom.
Momenteel heb ik de aanvoerbuis tpv de radiator naar de luchtfilter verwijderd.
Ik weet niet of het een goed idee is? Het motorgeluid is iets zwaarder en ik heb de indruk dat de motor soepelder is tussen de 3000 en 4500 toeren. Maar daarboven is er geen verschil.
Wat zou ik het best doen met luchtinlaat en uitlaat? Hoeveel pk's kan ik hierbij winnen?
Chippen vind ik geen goed idee. Ik heb eens een toyota corolla laten chippen 1600 16V 116 pk en deze had na het chippen 125 pk maar ik voelde weinig of geen verschil?



Wat ik met de type R ga doen weet ik nog niet?
Momenteel heb ik 3 auto's (waarvan 1 toyota met laag verbruik om kilometers te maken)
De type R staat te koop maar aangezien de 2dehandsmarkt stil ligt denk ik erover om hem te stallen.
Elke tip hierover is welkom, het volgende ben ik reeds achter gekomen:
Nummerplaten afmelden, wagen blijft op mijn naam ingeschreven dus als ik terug wil rijden hoef ik geen inschrijvingstaks meer te betalen.
Wagen op een droge plaats zetten met verluchting
Batterij uithalen
Benzinetank 1/3 vol laten
En wanneer de crx versleten is haal ik hem terug van stal :P
Groeten
Dimitri