Rickkk, geen type r, wel een jap.

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Rickkk

Rickkk, geen type r, wel een jap.

Post by Rickkk »

Goedenavond allemaal!

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Rick Beckers, 21 jaar, woon in arnhem en studeer autotechniek aan de HTS. Momenteel heb ik nog een nissan 200sx s13 maar deze staat helaas in onderdelen in mijn garage. Heel veel mee gelachen (echt heel veel), een geweldige auto, maar helaas net zoveel mee gehuild. Nadat een maand of twee geleden de lagers eruit zijn gelopen heb ik besloten om hem te verkopen. Het vertrouwen is weg en ik zou niet willen dat, wanneer ik het blok zou maken, ik een keer op vakantie met mijn meisje langs de snelweg sta met weer een ander probleem. Ik sleutel met veel liefde aan de auto maar er is een limiet :wink:
Dit is dr:
Image

Nu ben ik een beetje verliefd geworden op de jdm integra dc2. Maar dit brengt direct een vraag/verzoek met zich mee.. Ik ben namelijk 2 meter lang en, je voelt hem al aankomen, ik zit niet in iedere auto even lekker :wink: Dus voordat ik straks misschien in Engeland een dc2 ga halen en daar erachter kom dat ik er toch net niet lekker in zit, is er misschien iemand in omgeving arnhem waarbij ik even in zijn dc2 mag passen? Het gaat puur om even zitten, dus ik hoef er niet mee te rijden :thumbs:

Groetjes!
JDMTEG

Re: Rickkk, geen type r, wel een jap.

Post by JDMTEG »

Welkom Rick...

Misschien in de OEM zetelopstelling dat het wat krap kan worden voor je alhoewel de DC2 heel veel hoofdruimte biedt.
Ik ben zelf 1m90 en heb in mijn DC2 de stuurnaaf met enkele cm verlengd en ik heb er lagere seat rails (-4cm) in gestoken
waardoor ik nu een perfecte zitpositie kan aan nemen. Mijn zetel staat zelfs niet volledig naar achter.
Dus met je 2m00 moet het op één of andere manier zeker lukken.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Hoi Rick,

Ik weet even niet of er in de buurt een DC2 rondrijdt die hier ook op het forum zit. Diegene die ik ken wonen allemaal in uithoeken van het land. Ik kan je wel aanbieden om een keer langs te komen op een meeting. Ik kan je dan komen ophalen. (ben zelf woonachtig in Arnhem)

PM me maar even als je interesse hebt.

Groetjes,

Lucas
Deus Ex Machina!
Vtequila

Post by Vtequila »

Welkom Rick, Type-R is heerlijk ;) !
- Rise 'n Shine! -
Sebas

Post by Sebas »

DC2 gaat prima passen, ben 1.95m en zit met een verlengde stuurnaaf heerlijk in de ITR! Mocht je 1 April op Streetpower Assen aanwezig zijn mag je zitten in mijn ITR, just let me know!
Rickkk

Post by Rickkk »

Ah, bedankt guys!
Zo'n lagere rails is idd ook nog een idee. Is dat van recaro of honda?
En als er niemand in de buurt woont, ga ik graag mee naar een meeting, thx!

Kan iemand me misschien vertellen wat de meest voorkomende mechanische problemen zijn bij een dc2?
Rikky

Post by Rikky »

Welkom!

Geen idee wat er veel kapot gaat aan de auto... Nooit echt klachten gehoord of gelezen... kwestie van goed onderhouden doet veel!

Enigste min puntjes die ik me kan bedenken.
-Ron 98 tanken
-Negatief velt creëren met tanken waardoor de pomp afslaat (iets schuin houden en het probleem is opgelost)
-Banden die op een of andere manier hard slijten :mrgreen:
-Blaasjes op de OEM achtervleugel.
-Top lager dat wil bezwijken, kan geen kwaad maakt alleen geluid.
-Kont die erg licht is, waardoor je nooit op de rem moet gaan staan in een bocht.

ik woon 15 min achter Nijmegen en je bent altijd welkom om even te proef zitten in een EDM ITR (wel zonder verlengde stuurnaaf want ik ben 1.75 :roll: )

Machiel heeft een hele goede JDM ITR te-koop!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
genesis

Post by genesis »

Elke Vtec motor: afgebroken kleppen

Genesis
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Rickkk wrote:Ah, bedankt guys!
Zo'n lagere rails is idd ook nog een idee. Is dat van recaro of honda?
En als er niemand in de buurt woont, ga ik graag mee naar een meeting, thx!

Kan iemand me misschien vertellen wat de meest voorkomende mechanische problemen zijn bij een dc2?

Lagere rails zijn van 'Vision'.
supers

Post by supers »

Oe een S13, oude liefde :D oooooit komt er weer 1 met een mooie LS1 GRRRRRR

Maar als bekende "ook de overstap gemaakt van s13 naar dc2" kan ik je vertellen dat je er niet op achteruit gaat.
Het enige min punt is geen achterwiel aandrijving, maar dit wendt vast ook wel.

Succes met de zoektoch :D
Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.
Rickkk

Post by Rickkk »

JDMTEG wrote:Lagere rails zijn van 'Vision'.

Nice, thanks!

supers wrote:Oe een S13, oude liefde :D oooooit komt er weer 1 met een mooie LS1 GRRRRRR

Maar als bekende "ook de overstap gemaakt van s13 naar dc2" kan ik je vertellen dat je er niet op achteruit gaat.
Het enige min punt is geen achterwiel aandrijving, maar dit wendt vast ook wel.

Succes met de zoektoch :D

Haha, dat is goed om te weten! Want daar was ik ook wel een beetje bang voor, dat ik dat zou gaan missen :wink:

Rikky wrote: ik woon 15 min achter Nijmegen en je bent altijd welkom om even te proef zitten in een EDM ITR (wel zonder verlengde stuurnaaf want ik ben 1.75 :roll: )

Thx! Ik PM wel even als het zover is :-)
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Waarom noemt niemand het plus punt, dat je altijd met een grijns op je gezicht rondrijdt. Ik wel iig.

Welkom, hoop dat je de antwoorden kan vinden op je vragen.
Imho is de DC2 ( EDM of JDM ) een pracht auto.

Het enige nadeel van een japanse is, dat je het instructie boekje met moeite kan lezen en dat je, mits vers geimporteerd.
De geschiedenis niet echt weet.

Goed onderhoudt doet wonderen.
Olie en bak olie ook met enige regelmaat verversen. Doe zelf de motor rond de 7500 km en de bak olie rond de 20.000 km
Verder is het een kwestie van eerst goed warm rijden alvorens je in het hoge toeren gebied komt, anders maak je dingen stuk ;) ( Op den lange duur )
'98 JDM Integra Type-R
Rickkk

Post by Rickkk »

[quote="L4urenZ"]Waarom noemt niemand het plus punt, dat je altijd met een grijns op je gezicht rondrijdt. Ik wel iig.

Welkom, hoop dat je de antwoorden kan vinden op je vragen.
Imho is de DC2 ( EDM of JDM ) een pracht auto.

Het enige nadeel van een japanse is, dat je het instructie boekje met moeite kan lezen en dat je, mits vers geimporteerd.
De geschiedenis niet echt weet.

Goed onderhoudt doet wonderen.
Olie en bak olie ook met enige regelmaat verversen. Doe zelf de motor rond de 7500 km en de bak olie rond de 20.000 km
Verder is het een kwestie van eerst goed warm rijden alvorens je in het hoge toeren gebied komt, anders maak je dingen stuk ]
Dat geloof ik graag :) deed die sx ook voor me!
Olie deed ik bij de sx om de 5000 dus met de teg ga ik dat idd ook met regelmaat doen :thumbs:
Hoe bevalt het jou om rhd te rijden? Ben er zelf nogal van overtuigd dat het geen probleem is maar krijg af en toe nog wel een haat te horen dus wil het wel eens horen van iemand die een rhd teg rijdt :)
Rikky

Post by Rikky »

L4urenZ wrote:Waarom noemt niemand het plus punt, dat je altijd met een grijns op je gezicht rondrijdt. Ik wel iig.

Vroeg hij erna dan?

En ernaast, ik heb niet heel veel tijd op het werk om te type... en als ik alle pluspunten moet gaan vertellen ben ik wel even bezig :mrgreen:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Rikky wrote:
L4urenZ wrote:Waarom noemt niemand het plus punt, dat je altijd met een grijns op je gezicht rondrijdt. Ik wel iig.

Vroeg hij erna dan?

Nee, maar hij vraagt een algemene indruk op de auto.

@rickkkk, RHD rijden is een kwestie van wennen.
Het enige nadeel dat je hebt, is dat je niet met pin kan betalen in de Mcdrive, gezien dat snoer niet zo lang is.
Parkeergarages is wat lastiger, maar is nog wel te doen. Gewoon even gordel los en overhangen.

Heb zelf een jaar lang enkel maar RHD gereden, dit beviel zo goed, dat ik ook gewoon moeite had met LHD te rijden.
Momenteel wissel ik met enige regelmaat af, ivm gebruik van lease auto voor dagelijks vervoer.
'98 JDM Integra Type-R
boikel

Post by boikel »

Welkom Rickkk.

Heb met mijn 1.92 ook geen moeite om een goede zitpositie te hebben, zelfs met helm op gaat het nog goed.

Rikky wrote:-Kont die erg licht is, waardoor je nooit op de rem moet gaan staan in een bocht.

@Rikky: Dat maakt het juist leuk. :D

Image
Knite Force

Post by Knite Force »

Ge-wel-di-ge foto!!!!!

Hield je 'm????
Rickkk

Post by Rickkk »

boikel wrote:Image

Inderdaad een hele vette foto!! Leuk dat een teggie ook dwars kan ;)
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik zat met mijn 1.94 langs boikel op bovenstaande foto en dan nog een helm op.
Gaat prima!
Over ruimte geen gebrek bij een ITR.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
boikel

Post by boikel »

Nee Vince, bij deze foto zat je niet naast me, dat was het glijdertje in een bocht naar rechts, deze gaat naar links. Bovendien hield ik hem niet in deze bocht. Zou de foto's graag willen posten maar wil het draadje van Rickkk niet vervuilen. :roll:
Locked