XavCTR's EP3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ziet er goed uit!! En erg mooie filter!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Zojuist m'n startpost maar eens bijgewerkt met een mooie modlist -inmiddels toch best veel gedaan aan de R! 8)- en twee dyno-grafieken met de resultaten van het afstellen @ DP Engineering vorig weekend. Toch wel erg tevreden met de resultaten van het afstellen:

Dyno'd on a Dynapack 4000 @ DP Engineering, Nijmegen [19-11-2011]
Power: 246HP @ 7977RPM | Torque: 246Nm @ 6200RPM (zie startpost voor de grafieken)

Image

Meer foto's van de mods zelf volgen nog... :-)
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Mooi man, living the good life. Laat je binnenkort je zwarte RBC zien :) ?
- Rise 'n Shine! -
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Post by Hayvan »

Nette resultaten Tim!

Volgend jaar weer op de track te vinden?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Het beestje is een beest aan het worden!
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Hey Tim,dat zijn pas getallen!!
Super!
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

Sjooooow 246HP!! :shock:
Ben benieuwd naar je zwarte RBC :)
en merkte je nou ook veel verschil na monteren van je RBC ??

Grtzz

Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Volgende mods voor de dc5 worden rbc en Kpro.
- Rise 'n Shine! -
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Kijk eens aan, dat is een heel mooi resultaat! Ik had er van Maarten Behr al iets over gehoord.

Hoe bevalt de mfactory lsd?
MFrame Autosport
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Lekker bezig Tim ! :)
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Zojuist m'n startpost weer bijgewerkt met een heleboel nieuwe foto's! In de lijst met mods is vrijwel alles nu ook aanklikbaar voor een foto. 8)
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

:thumbs:

goed bezig!
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Afgelopen de zomer heb ik via het Civic Type-R.co.uk forum een custom 2.5" RVS b-pipe besteld. Deze worden op maat gemaakt door een forumlid daar, hij heeft er in Engeland al veel verkocht en (na veel geduld) heb ik de eerste weten te bemachtigen aan onze kant van het continent. 8)

Je kan kiezen voor een met of zonder (Superflow) demper. Gezien ik al een Toda 4-2-1 uitlaatspruitstuk en andere catback heb, heb ik gekozen voor een met demper om niet in de problemen te komen m.b.t. Db-metingen op het circuit. Eind september heb ik deze gemonteerd, hieronder een paar foto's waar ik hem vergelijk met de OEM b-pipe.

Image

Image

Image

Het verschil in diameter is duidelijk te zien. Ondanks het formaat heeft hij ze ontworpen om zo ver mogelijk van de grond te hangen, op onderstaande foto kun je de pasvorm goed zien:

Image

Ik ben erg te spreken over de kwaliteit ervan! Ik heb nog amper problemen gehad met schrapen (alleen bij echt extreme drempels), het geluid is (ondanks de demper) wat voller geworden en de flow zal het ook zeker ten goede gekomen zijn, al is dat natuurlijk moeilijk te vertalen naar PK's.
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Zoals in m'n startpost al was te lezen is m'n EP3 sinds vorige maand uitgerust met een Honda RBC inlaatspruitstuk en Super90 70mm throttle body. Voordat de RBC erop ging heb ik hem echter onder handen genomen om hem beter aan te laten sluiten op de throttle body en om hem er nog wat origineler uit te laten zien. De eerste stap was het vergroten van de opening om deze perfect aan te laten sluiten op de 70mm adapter. Een OEM thottle body is 62mm dus er moest best wat af. Gelukkig heb ik een goede vriend met een freesbank in z'n schuur... 8)

Voor:
Image

Na:
Image

Hierna heb ik de RBC verder (met de hand) bewerkt. Op runners 1 & 4 heb ik de manifold-cover mounts verwijderd en hier en daar nog wat 'loos' aluminium weggehaald om het geheel een stuk 'cleaner' te maken.

Hier het resultaat:
Image

Vergelijk bovenstaand maar met een OEM RBC:
Image

Toen was hij klaar om gespoten te worden, dit heb ik met een spuitbus zwarte Motip engine paint gedaan:
Image

Met het resultaat was ik prima tevreden:
Image

Vervolgens was het tijd om de 70mm adapter en de Super90 throttle body te monteren. Hier was nog een klein beetje vijlwerk bij nodig voordat ik helemaal tevreden was met hoe goed alles van binnen op elkaar aansloot. Het moest zo glad mogelijk om de airflow niet te verstoren.

Zo zag het er uiteindelijk van binnen uit:
Image

En zo van buiten: 8)
Image

Het geheel klaar voor montage:
Image

Pics van het geheel gemonteerd in de engine bay volgen nog...
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

:thumbs:
Post pics van Under The Hood!!! :D
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
Hayvan
Posts: 293
Joined: Sun Oct 03, 2010 6:24 pm
Contact:

Post by Hayvan »

Oef, that's some grade a pr0n right there :lol:

Eens met Ray, pics van het blok!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Nice Tim. Goed bezig....
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Erg netjes gedaan Tim!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Erg netjes!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Mooie updates en jullie hebben mooi werk geleverd met het aanpassen van de rbc/tb.


Heb je misschien een close up foto van de bochten van die b-pipe? Bochten zien er op deze foto slecht/ingedeukt uit... Het lijkt te zijn gerold met een crappy pijpenbuiger. Het kan ook aan de foto's liggen, maar zoiets zal de flow niet bevorderen.
MFrame Autosport
Locked