Boikel. Spa Francorchamps

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Voodoo

Post by Voodoo »

Wat een werk zeg, maar je hebt een heerlijke werkplek zo te zien :D

Geen punt hoor, was alleen benieuwd naar je beweegredenen en misschien dat ik daarvan ook kan leren :) Ik bedoel elk persoon kijkt/voelt er anders tegenaan.
sigur

Post by sigur »

Goed bezig geweest, dat kan er weer tegenaan :wink:
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Wow, heel erg goed bezig.

Dit is nog een liefde tonen en zorgen dat ze er weer tegen aan kan de komende jaren.
'98 JDM Integra Type-R
Gangaran

Post by Gangaran »

Idd, goed bezig.
Rikky

Post by Rikky »

Ziet er goed uit!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
boikel

Post by boikel »

Net een paar weekjes terug van vakantie, tijd om weer wat te hobbieen.

Wegliggingsproject is al weer een tijdje klaar, hier nog een paar laatste foto's:

Vanwege de slechte staat van de achterste bouten heb ik ze allemaal vervangen door nieuwe OEM bouten.

Image

Nieuwe remvloeistof.
Image

Daarna naar de uitlijner met de volgende afstelling: (ze werken daar met graden en minuten)
Voor
Caster max positief +2.60°
Camber -1.45°
Toe 0.00°

Achter
Camber -1.30°
Toe 0.00°

Met de originele rubbers zorgt de Integra bij hard remmen voor extra toe in voor rechtuit stabiliteit. De rubbers die ik nu heb doen dat niet, die zijn te hard, als ik mijn nieuwe veren en dempers heb laat ik het boeltje opnieuw uitlijnen met iets extra toe in aan de binnenkant. Ben er nu al achter dat de Integra wel erg licht en onstabiel is bij hard remmen.

Het vervangen van de rubbers is echt een verschil van dag en nacht, ze stuurt haarscherp in en het gevoel is veel beter.

Now she is as tight as a 16 year old virgin. :mrgreen:

Nu na de vakantie meteen verder gegaan met een ander projectje, het tegengaan van de hoge olietemperatuur op het circuit. Als ik 5 rondjes op Spa rijd zit mijn olietemperatuur tegen de 140°C. Moderne full synthetic olie kan deze temperatuur makkelijk hebben maar wordt wel zo dun als water, gevolg, Integra zuipt werkelijk olie op het circuit, terwijl ze bij normaal straatgebruik geen druppel lust. Ik wil natuurlijk ten alle tijde voorkomen dat het oliepeil te laag komt met schade als gevolg.

Op onderstaande foto kan je zien dat mijn spruitstuk als het ware omhelst wordt door de karterpan, er zit maar 2-3 mm speling tussen.

Image

Om de hitte die van het spruitstuk af komt wat te verminderen is mijn eerste poging het inpakken met heat wrap.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ik heb voor Heat wrap gekozen van Thermo-tec, schijnt 1 van de betere soorten te zijn, zou volgens de fabrikant 70% van de warmte isoleren.

De olie die eenmalig boven de 145°C is geweest ga ik op mijn werk in het lab eens vergelijken met nieuwe olie. Ben vooral benieuwd naar de het verschil in smeerbaarheid en verontreiniging in de olie.

Laat het wel weer weten wat mijn bevindingen zijn.
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Wel netjes wrappen he!

http://www.thermotec.com/resources/15-w ... erlap.html

Verder denk ik niet dat je ontkomt aan het installeren van een oliekoeler. Die wrap is goed tegen de warmte in de engine bay, maar je olietemperatuur wordt er niet koeler van.
boikel

Post by boikel »

Leuk bedacht van ze, die 1/4 inch, maar in (binnen)bochten ontkom je er echt niet aan om het dikker te maken. Bij het breedste gedeelte van mijn spruit was het erg moeilijk om het goed strak in te wikkelen, vooral ook omdat het steeds smaller wordt, dan zit de ene kant strak en flubbert de andere kant weer een beetje. Dit was mijn beste poging, als je denkt het beter te kunnen ben je van harte uitgenodigd. :D

Hoop dat het wel het nodige doet aan mijn olietemperatuur, dat een paar hete uitlaatpijpen vrijwel tegen het carter aanzit zal echt geen goed doen.
Oliekoeler is het volgende als dit niet genoeg werkt.
boikel

Post by boikel »

Vorige week nog een trackday gehad op Spa, fantastisch weer en lekker rustig op de baan. Wat er allemaal rond reed was ook geweldig. Hier een paar foto's.

Image
Spot de ITR.

Image
Image
Image
Leuk zulke auto's, maar was vanwege de enorme snelheidsverschillen vaker in mijn spiegels aan het kijken dan door de voorruit.

Image

Image
Image
Image
Image

Image
Strepen trekken samen met Vince.

En deze nog als afsluiter. :roll:
Image

De olietemperatuur problemen die ik had zijn verdwenen, het wrappen van het spruitstuk scheelde te weinig, dus maar verder gezocht en uitgekomen op een oliekoeler van Mocal, geleverd door R-Developments.
Oliedruk is niet wezelijk veranderd en tijdens het rijden heb ik de temperatuur op max 120°C gekregen, na een half rondje uitrijden was de temperatuur gezakt naar 100°C. Dat is toch stukken beter dan de 145°C waar ik de vorige keer mee rond reed.

Nog een paar pics van de koeler.

Image
Image

Het eerste wat nu moet gebeuren is een mooi Intrax setje, OEM dempers en veren zijn na 11 jaar wel ver op.
vtec vince

Post by vtec vince »

Het was weer geweldig om een paar rondjes te doen.
Groot tempratuursverschil waar de schaduw op de baan stond, en daar was het tricky...gevolg was een mooie drift :-)

Het was lekker rustig op het cirquit, en erg mooie auto's!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Mooie beelden! Volgend jaar een keertje zandvoort?
boikel

Post by boikel »

Kan niks beloven. Heb pas 1 keer op Zandvoort gereden en dat is al weer een paar jaar geleden, dus als ik ga heb ik wel eerst een masterclasje nodig. :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die kan je krijgen hoor ;)
Katana

Post by Katana »

Oei, dat was een mooie dag kerel.

Fijn dat je heel terug bent 8)
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Ziet er goed uit, respect voor het rijden.
na een weekendje 24h kijken daar, ben ik er van overtuigd dat je serieus ballen moet hebben en dat een ITR ongetwijfeld wat vermogen te kort komt.
'98 JDM Integra Type-R
boikel

Post by boikel »

Wat ik een groot voordeel vind aan Spa Francorchamps zijn de enorme uitloopstroken, vooral in de snelle bochten kan je heel gek doen voordat het echt fout gaat. Vind Zandvoort "enger" door alle grindbakken ipv asfalt uitloopstroken.

En idd, een ITR komt wel een pktje of 100 te kort om lekker mee te rijden met de competitie, vooral het lange rechte stuk omhoog kom ik echt veel te kort. Had daar als top snelheid 190 km/h en werd ingehaald als of ik stil stond.

Heb een paar uur aan video liggen, zal eens kijken of ik nog wat leuke beelden online kan gooien.
vtec vince

Post by vtec vince »

Maar wat er dan ook allemaal voorbij komt is ook minimaal 2 x zo duur om te rijden.
boikel

Post by boikel »

Heb even een filmpje online gegooid van de rondjes die ik samen met Vince gereden heb.

Sorry voor de crappy telefoon beelden en geluid, het was al niet geweldig en de upload naar youtube heeft het ook niet verbeterd. :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=z8JaiyJ04SE

Met 100kg extra gewicht (no offence vince. :D ) vind ik het geen verkeerde rondjes.
vtec vince

Post by vtec vince »

:thumbs: :clap
Locked