Net een paar weekjes terug van vakantie, tijd om weer wat te hobbieen.
Wegliggingsproject is al weer een tijdje klaar, hier nog een paar laatste foto's:
Vanwege de slechte staat van de achterste bouten heb ik ze allemaal vervangen door nieuwe OEM bouten.
Nieuwe remvloeistof.
Daarna naar de uitlijner met de volgende afstelling: (ze werken daar met graden en minuten)
Voor
Caster max positief +2.60°
Camber -1.45°
Toe 0.00°
Achter
Camber -1.30°
Toe 0.00°
Met de originele rubbers zorgt de Integra bij hard remmen voor extra toe in voor rechtuit stabiliteit. De rubbers die ik nu heb doen dat niet, die zijn te hard, als ik mijn nieuwe veren en dempers heb laat ik het boeltje opnieuw uitlijnen met iets extra toe in aan de binnenkant. Ben er nu al achter dat de Integra wel erg licht en onstabiel is bij hard remmen.
Het vervangen van de rubbers is echt een verschil van dag en nacht, ze stuurt haarscherp in en het gevoel is veel beter.
Now she is as tight as a 16 year old virgin. :mrgreen:
Nu na de vakantie meteen verder gegaan met een ander projectje, het tegengaan van de hoge olietemperatuur op het circuit. Als ik 5 rondjes op Spa rijd zit mijn olietemperatuur tegen de 140°C. Moderne full synthetic olie kan deze temperatuur makkelijk hebben maar wordt wel zo dun als water, gevolg, Integra zuipt werkelijk olie op het circuit, terwijl ze bij normaal straatgebruik geen druppel lust. Ik wil natuurlijk ten alle tijde voorkomen dat het oliepeil te laag komt met schade als gevolg.
Op onderstaande foto kan je zien dat mijn spruitstuk als het ware omhelst wordt door de karterpan, er zit maar 2-3 mm speling tussen.
Om de hitte die van het spruitstuk af komt wat te verminderen is mijn eerste poging het inpakken met heat wrap.
Ik heb voor Heat wrap gekozen van Thermo-tec, schijnt 1 van de betere soorten te zijn, zou volgens de fabrikant 70% van de warmte isoleren.
De olie die eenmalig boven de 145°C is geweest ga ik op mijn werk in het lab eens vergelijken met nieuwe olie. Ben vooral benieuwd naar de het verschil in smeerbaarheid en verontreiniging in de olie.
Laat het wel weer weten wat mijn bevindingen zijn.