Prijs verschil België Nederland
Prijs verschil België Nederland
Hallo
Zit me nu toch al een hele tijd iets af te vragen.. :-)
Weet er misschien iemand hoe het komt dat de 2de hands type r's in nederland een stuk meer kosten dan in Belgie?? Ik zag nu juist tussen de verkoop sectie hier op het forum een type r van 2007 staan met ergens in de 90000 km voor 16950 euro..
Mijne staat te koop voor 13500 euro met maar 60000 km.
Misschien iets te laag geprijsd, maar weet toch dat ik uiteindelijk maar 13500 max zou krijgen voor de type r. ( in Belgie) dan toch
Weet iemand hoe het zit met de export naar nederland? Ik wou overlaatst mijn auto te koop zetten op een nederlandse site, maar dit ging niet omdat ik mijn nummerplaat niet kon opgeven. Iemand een gedacht of dit veel kost??
Grts Tim
Zit me nu toch al een hele tijd iets af te vragen.. :-)
Weet er misschien iemand hoe het komt dat de 2de hands type r's in nederland een stuk meer kosten dan in Belgie?? Ik zag nu juist tussen de verkoop sectie hier op het forum een type r van 2007 staan met ergens in de 90000 km voor 16950 euro..
Mijne staat te koop voor 13500 euro met maar 60000 km.
Misschien iets te laag geprijsd, maar weet toch dat ik uiteindelijk maar 13500 max zou krijgen voor de type r. ( in Belgie) dan toch
Weet iemand hoe het zit met de export naar nederland? Ik wou overlaatst mijn auto te koop zetten op een nederlandse site, maar dit ging niet omdat ik mijn nummerplaat niet kon opgeven. Iemand een gedacht of dit veel kost??
Grts Tim
Vtequila wrote:Type-r is toch ook veel lastiger op kenteken te krijgen in Belgie?
Een JDM wel. Een Europese Type R daarentegen valt best mee. Er komen bijvoorbeeld veel in Duitsland ingeschreven wagens op de Belgische markt terecht.
Alles wat dus geen Europees gelijkvormigheidsattest heeft is dus moeilijk op kenteken te krijgen in België.
Met import van zo'n jonge Type-R betaal je nog best een smak BPM waardoor je misschien zelfs duurder uit bent. Je hebt daar forfetaire afschrijvings tabellen voor. Hier kan je zien hoeveel van het oorspronkelijke BPM bedrag alsnog bij import afgerekend dient te worden. Daarbij komt volgens mij jullie belastingpercentage bij 16% als ik me niet vergis tegenover 19% hier. Tel dit bij de € 13.500,- op waarvoor de jouwe te koop staat en je zit waarschijnlijk op dezelfde prijs.
Importeren naar België van een auto die geen gelijksvormingheidsattest heeft is inderdaad een crime. Een auto die normaal geleverd is in het land van oorsprong is makkelijk te importeren.
In Nederland is het makkelijker om een type goedkeuring te halen. Bij auto's van vóór 1998 ben je € 50,- kwijt en mag de plaatselijke RDW dit doen. Bij jongere auto's moet je naar Lelystad voor een IKS keuring. Dat kost je al snel € 1.000,- tot € 1.500,-
Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor je!
Importeren naar België van een auto die geen gelijksvormingheidsattest heeft is inderdaad een crime. Een auto die normaal geleverd is in het land van oorsprong is makkelijk te importeren.
In Nederland is het makkelijker om een type goedkeuring te halen. Bij auto's van vóór 1998 ben je € 50,- kwijt en mag de plaatselijke RDW dit doen. Bij jongere auto's moet je naar Lelystad voor een IKS keuring. Dat kost je al snel € 1.000,- tot € 1.500,-
Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor je!
mr. X wrote:Met import van zo'n jonge Type-R betaal je nog best een smak BPM waardoor je misschien zelfs duurder uit bent. Je hebt daar forfetaire afschrijvings tabellen voor. Hier kan je zien hoeveel van het oorspronkelijke BPM bedrag alsnog bij import afgerekend dient te worden. Daarbij komt volgens mij jullie belastingpercentage bij 16% als ik me niet vergis tegenover 19% hier. Tel dit bij de € 13.500,- op waarvoor de jouwe te koop staat en je zit waarschijnlijk op dezelfde prijs.
Importeren naar België van een auto die geen gelijksvormingheidsattest heeft is inderdaad een crime. Een auto die normaal geleverd is in het land van oorsprong is makkelijk te importeren.
In Nederland is het makkelijker om een type goedkeuring te halen. Bij auto's van vóór 1998 ben je € 50,- kwijt en mag de plaatselijke RDW dit doen. Bij jongere auto's moet je naar Lelystad voor een IKS keuring. Dat kost je al snel € 1.000,- tot € 1.500,-
Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor je!
Hey
jaja zeer duidelijke uitleg.. Amai wel serieus duur voor te importeren naar nederland!! Kameraad heeft nen subaru impreza gtt geimporteerd naar belgie vanuit nederland en dat heeft hem 0,50 cent gekost..
Het is daarmee dat ik dit topic opgestart heb.. Had al een paar keer gehoord dat import van belgie naar nederland serieus duur is.
[quote="ITR DC2"]Alle auto's, alle merken zijn in Belgie ook een pak goedkoper.
Vergelijk maar eens simpelweg catalogusprijzen van nieuwe auto's...
Dan weet je al snel genoeg ]
Ja idd, nu je het zegt! Kzie juist dat een type r fn2 van 2007 toen 35000 euro nieuw kostte!!! Man man duur!!
Raar eigenlijk, want men ouders gaan 1 keer de maand winkelen in nederland omdat het daar stukken goedkoper is dan hier :-) Auto's zijn duurder en het voedsel en drank gedoe is goedkoper bij jullie.. :-)
Maar al bij al, denk ik dat het goedkoper blijft als jullie een import doen vanuit belgie naar nederland.
Misschien gaat de auto nog maar 500 euro goedkoper zijn als je importeerd. Maar de kilometerstand ligt das waarschijnlijk ook wel een heel stuk lager..
Vergelijk maar eens simpelweg catalogusprijzen van nieuwe auto's...
Dan weet je al snel genoeg ]
Ja idd, nu je het zegt! Kzie juist dat een type r fn2 van 2007 toen 35000 euro nieuw kostte!!! Man man duur!!
Raar eigenlijk, want men ouders gaan 1 keer de maand winkelen in nederland omdat het daar stukken goedkoper is dan hier :-) Auto's zijn duurder en het voedsel en drank gedoe is goedkoper bij jullie.. :-)
Maar al bij al, denk ik dat het goedkoper blijft als jullie een import doen vanuit belgie naar nederland.
Misschien gaat de auto nog maar 500 euro goedkoper zijn als je importeerd. Maar de kilometerstand ligt das waarschijnlijk ook wel een heel stuk lager..
mr. X wrote:Met import van zo'n jonge Type-R betaal je nog best een smak BPM waardoor je misschien zelfs duurder uit bent. Je hebt daar forfetaire afschrijvings tabellen voor. Hier kan je zien hoeveel van het oorspronkelijke BPM bedrag alsnog bij import afgerekend dient te worden. Daarbij komt volgens mij jullie belastingpercentage bij 16% als ik me niet vergis tegenover 19% hier. Tel dit bij de € 13.500,- op waarvoor de jouwe te koop staat en je zit waarschijnlijk op dezelfde prijs.
Importeren naar België van een auto die geen gelijksvormingheidsattest heeft is inderdaad een crime. Een auto die normaal geleverd is in het land van oorsprong is makkelijk te importeren.
In Nederland is het makkelijker om een type goedkeuring te halen. Bij auto's van vóór 1998 ben je € 50,- kwijt en mag de plaatselijke RDW dit doen. Bij jongere auto's moet je naar Lelystad voor een IKS keuring. Dat kost je al snel € 1.000,- tot € 1.500,-
Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor je!
Belastingspercentage in België is 21%
FUBAR wrote:ITR DC2 wrote:Alle auto's, alle merken zijn in Belgie ook een pak goedkoper.
Vergelijk maar eens simpelweg catalogusprijzen van nieuwe auto's...
Dan weet je al snel genoeg ]
Ja idd, nu je het zegt! Kzie juist dat een type r fn2 van 2007 toen 35000 euro nieuw kostte!!! Man man duur!!
Raar eigenlijk, want men ouders gaan 1 keer de maand winkelen in nederland omdat het daar stukken goedkoper is dan hier :-) Auto's zijn duurder en het voedsel en drank gedoe is goedkoper bij jullie.. :-)
Maar al bij al, denk ik dat het goedkoper blijft als jullie een import doen vanuit belgie naar nederland.
Misschien gaat de auto nog maar 500 euro goedkoper zijn als je importeerd. Maar de kilometerstand ligt das waarschijnlijk ook wel een heel stuk lager..
€42.500 in 2009 voor de CW

- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm