Prijs verschil België Nederland

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Prijs verschil België Nederland

Post by FUBAR »

Hallo

Zit me nu toch al een hele tijd iets af te vragen.. :-)

Weet er misschien iemand hoe het komt dat de 2de hands type r's in nederland een stuk meer kosten dan in Belgie?? Ik zag nu juist tussen de verkoop sectie hier op het forum een type r van 2007 staan met ergens in de 90000 km voor 16950 euro..

Mijne staat te koop voor 13500 euro met maar 60000 km.

Misschien iets te laag geprijsd, maar weet toch dat ik uiteindelijk maar 13500 max zou krijgen voor de type r. ( in Belgie) dan toch

Weet iemand hoe het zit met de export naar nederland? Ik wou overlaatst mijn auto te koop zetten op een nederlandse site, maar dit ging niet omdat ik mijn nummerplaat niet kon opgeven. Iemand een gedacht of dit veel kost??


Grts Tim
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

BTW EN BPM denk ik.
iStreet
Posts: 68
Joined: Mon Aug 09, 2010 4:40 pm

Post by iStreet »

BTW en BPM zeker weten!
Onze autos zijn 19% duurder boven op de catalogus prijs die Belgie of Duitsland heeft ofzo. Dan de BPM er ook nog bij.
Image
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Type-r is toch ook veel lastiger op kenteken te krijgen in Belgie?
- Rise 'n Shine! -
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Vtequila wrote:Type-r is toch ook veel lastiger op kenteken te krijgen in Belgie?


Een JDM wel. Een Europese Type R daarentegen valt best mee. Er komen bijvoorbeeld veel in Duitsland ingeschreven wagens op de Belgische markt terecht.
Alles wat dus geen Europees gelijkvormigheidsattest heeft is dus moeilijk op kenteken te krijgen in België.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Met import van zo'n jonge Type-R betaal je nog best een smak BPM waardoor je misschien zelfs duurder uit bent. Je hebt daar forfetaire afschrijvings tabellen voor. Hier kan je zien hoeveel van het oorspronkelijke BPM bedrag alsnog bij import afgerekend dient te worden. Daarbij komt volgens mij jullie belastingpercentage bij 16% als ik me niet vergis tegenover 19% hier. Tel dit bij de € 13.500,- op waarvoor de jouwe te koop staat en je zit waarschijnlijk op dezelfde prijs.

Importeren naar België van een auto die geen gelijksvormingheidsattest heeft is inderdaad een crime. Een auto die normaal geleverd is in het land van oorsprong is makkelijk te importeren.

In Nederland is het makkelijker om een type goedkeuring te halen. Bij auto's van vóór 1998 ben je € 50,- kwijt en mag de plaatselijke RDW dit doen. Bij jongere auto's moet je naar Lelystad voor een IKS keuring. Dat kost je al snel € 1.000,- tot € 1.500,-

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor je!
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

mr. X wrote:Met import van zo'n jonge Type-R betaal je nog best een smak BPM waardoor je misschien zelfs duurder uit bent. Je hebt daar forfetaire afschrijvings tabellen voor. Hier kan je zien hoeveel van het oorspronkelijke BPM bedrag alsnog bij import afgerekend dient te worden. Daarbij komt volgens mij jullie belastingpercentage bij 16% als ik me niet vergis tegenover 19% hier. Tel dit bij de € 13.500,- op waarvoor de jouwe te koop staat en je zit waarschijnlijk op dezelfde prijs.

Importeren naar België van een auto die geen gelijksvormingheidsattest heeft is inderdaad een crime. Een auto die normaal geleverd is in het land van oorsprong is makkelijk te importeren.

In Nederland is het makkelijker om een type goedkeuring te halen. Bij auto's van vóór 1998 ben je € 50,- kwijt en mag de plaatselijke RDW dit doen. Bij jongere auto's moet je naar Lelystad voor een IKS keuring. Dat kost je al snel € 1.000,- tot € 1.500,-

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor je!


Hey

jaja zeer duidelijke uitleg.. Amai wel serieus duur voor te importeren naar nederland!! Kameraad heeft nen subaru impreza gtt geimporteerd naar belgie vanuit nederland en dat heeft hem 0,50 cent gekost..
Het is daarmee dat ik dit topic opgestart heb.. Had al een paar keer gehoord dat import van belgie naar nederland serieus duur is.
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Alle auto's, alle merken zijn in Belgie ook een pak goedkoper.

Vergelijk maar eens simpelweg catalogusprijzen van nieuwe auto's...
Dan weet je al snel genoeg ;)
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

[quote="ITR DC2"]Alle auto's, alle merken zijn in Belgie ook een pak goedkoper.

Vergelijk maar eens simpelweg catalogusprijzen van nieuwe auto's...
Dan weet je al snel genoeg ]

Ja idd, nu je het zegt! Kzie juist dat een type r fn2 van 2007 toen 35000 euro nieuw kostte!!! Man man duur!!

Raar eigenlijk, want men ouders gaan 1 keer de maand winkelen in nederland omdat het daar stukken goedkoper is dan hier :-) Auto's zijn duurder en het voedsel en drank gedoe is goedkoper bij jullie.. :-)


Maar al bij al, denk ik dat het goedkoper blijft als jullie een import doen vanuit belgie naar nederland.

Misschien gaat de auto nog maar 500 euro goedkoper zijn als je importeerd. Maar de kilometerstand ligt das waarschijnlijk ook wel een heel stuk lager..
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Haha, je ziet het helemaal goed.
Als ik naar de Carrefour ga, ga ik haast van mijn geloof.
Boodschappen kun je beter in NL doen ;)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Met import van zo'n jonge Type-R betaal je nog best een smak BPM waardoor je misschien zelfs duurder uit bent. Je hebt daar forfetaire afschrijvings tabellen voor. Hier kan je zien hoeveel van het oorspronkelijke BPM bedrag alsnog bij import afgerekend dient te worden. Daarbij komt volgens mij jullie belastingpercentage bij 16% als ik me niet vergis tegenover 19% hier. Tel dit bij de € 13.500,- op waarvoor de jouwe te koop staat en je zit waarschijnlijk op dezelfde prijs.

Importeren naar België van een auto die geen gelijksvormingheidsattest heeft is inderdaad een crime. Een auto die normaal geleverd is in het land van oorsprong is makkelijk te importeren.

In Nederland is het makkelijker om een type goedkeuring te halen. Bij auto's van vóór 1998 ben je € 50,- kwijt en mag de plaatselijke RDW dit doen. Bij jongere auto's moet je naar Lelystad voor een IKS keuring. Dat kost je al snel € 1.000,- tot € 1.500,-

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor je!


Belastingspercentage in België is 21%
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

FUBAR wrote:
ITR DC2 wrote:Alle auto's, alle merken zijn in Belgie ook een pak goedkoper.

Vergelijk maar eens simpelweg catalogusprijzen van nieuwe auto's...
Dan weet je al snel genoeg ]

Ja idd, nu je het zegt! Kzie juist dat een type r fn2 van 2007 toen 35000 euro nieuw kostte!!! Man man duur!!

Raar eigenlijk, want men ouders gaan 1 keer de maand winkelen in nederland omdat het daar stukken goedkoper is dan hier :-) Auto's zijn duurder en het voedsel en drank gedoe is goedkoper bij jullie.. :-)


Maar al bij al, denk ik dat het goedkoper blijft als jullie een import doen vanuit belgie naar nederland.

Misschien gaat de auto nog maar 500 euro goedkoper zijn als je importeerd. Maar de kilometerstand ligt das waarschijnlijk ook wel een heel stuk lager..


€42.500 in 2009 voor de CW :o
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

iVTEC-fab wrote:€42.500 in 2009 voor de CW :o


Auw! Voor dat geld koop je hier een 335i/d, ongeveer toch.
Ik heb in 2009 voor mijn nieuwe fn2 25.995 euro betaald.
Locked