Tot het einde en er voorbij, een leven na de Type R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Roy wrote:
ITR1609 wrote:
Enige waar bij mij de ITR plaats voor kan maken is de NSX-R..

Een echte honda rijder in hart en nieren! 8)



Respect!!!

Zo dacht ik ook vroeger, totdat Honda de pk strijd opgaaf en ik me liet verleiden door turbo motoren met meer pk's. :-?
En toen bleek dat de FN2 ook nog de mindere van de EP3 bleek.
Zag ik m niet meer als potentiele vervanger voor mijn EP3.


Mee eens, het is maar wat je zoekt Honda is uber maar er zijn meer merken die een zeer speciale ervaring geven.
Honda veranderd ook en de meest boeiende modellen komen van productielijnen die al even stil liggen, en de ontwikkeling/markt neigt niet naar wat Honda eerder anders maakte dan de rest.
Soms lijkt het wel of het een beetje samensmelt..
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

SL65 AMG is ook niet verkeerd.. als je het vergelijkt met welke honda dan ook.
Het vermogen van die auto voel je, hoor je en beleef je op een bijna decadente manier. Je hoeft er niet voor te werken, het is er, altijd, wanneer je maar wilt.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Jo& wrote:SL65 AMG is ook niet verkeerd.. als je het vergelijkt met welke honda dan ook.


En wat kost die ?? in vergelijking kan je daar bijna 10 Integra's voor kopen...
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

L4urenZ wrote:
Jo& wrote:SL65 AMG is ook niet verkeerd.. als je het vergelijkt met welke honda dan ook.


En wat kost die ?? in vergelijking kan je daar bijna 10 Integra's voor kopen...

Men vergelijkt ook met Audi quattro's...
Alsof Honda het aller beste is wat er te krijgen is. Dat is niet zo.
Maar ik denk wel best value for the money.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Jo& wrote:
L4urenZ wrote:
"Jo&":hhvu0mk9 wrote:SL65 AMG is ook niet verkeerd.. als je het vergelijkt met welke honda dan ook.


En wat kost die ?? in vergelijking kan je daar bijna 10 Integra's voor kopen...

Men vergelijkt ook met Audi quattro's...
Alsof Honda het aller beste is wat er te krijgen is. Dat is niet zo.
Maar ik denk wel best value for the money.[/quote:hhvu0mk9]

Nee maar om dan meteen een auto te pakken van rond de 190.000 nieuw en als je een 2004 model hebt een restwaarde van een nieuwe Type-R..

Kostenplaatje voor somige is natuurlijk anders. Maar de helft van ons rijdt een bijna 10 jaar oude auto die tussen de 8.000 en de 15.000 kosten. Dan is zo'n AMG iets uit het budget.

Anyhow. I rest my case en lees wel lekker verder in dit topic. Mijn leven na de Type-R is er toch nog niet..
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

L4urenZ wrote:
Jo& wrote:
L4urenZ wrote:
"Jo&":1z94qxiv wrote:SL65 AMG is ook niet verkeerd.. als je het vergelijkt met welke honda dan ook.


En wat kost die ?? in vergelijking kan je daar bijna 10 Integra's voor kopen...

Men vergelijkt ook met Audi quattro's...
Alsof Honda het aller beste is wat er te krijgen is. Dat is niet zo.
Maar ik denk wel best value for the money.


Nee maar om dan meteen een auto te pakken van rond de 190.000 nieuw en als je een 2004 model hebt een restwaarde van een nieuwe Type-R..

Kostenplaatje voor somige is natuurlijk anders. Maar de helft van ons rijdt een bijna 10 jaar oude auto die tussen de 8.000 en de 15.000 kosten. Dan is zo'n AMG iets uit het budget.

Anyhow. I rest my case en lees wel lekker verder in dit topic. Mijn leven na de Type-R is er toch nog niet..[/quote:1z94qxiv]
Je hebt gelijk dat het niet te vergelijken is.
HondATR46
Posts: 114
Joined: Thu May 10, 2007 4:09 pm
Contact:

Post by HondATR46 »

Ik schuif aan bij Lau....

Ti's ook gewoon een gevoel, er zijn genoeg auto's leuk maar ook ik blijf Honda liefhebber...

Heb tijdje terug voor mijn zakelijke auto o.à. proefritten gemaakt in een Leon 1.8 tfsi en voor de fun in zo'n FR.. Hele snelle degelijke auto's maar het doet me verder niets..

Maar ik ben ook een van de weinigen die niet warm wordt van een Skyline :)

Geldt overigens ook voor de nieuwe Golf R, Audi A5, BMW 330c...
Allemaal op hun beurt waanzinnige auto's maar weinig Spartaans...

Wat mij betreft leuk om te rijden, om te hebben ook zeker weten.. Maar ik denk niet dat ik er mijn hobby-ei in kwijt kan :)

Maar waarschijnlijk ben ik gewoon vaag ;)
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Ik zou voor een BMW Alpina B12 gaan;

http://prescottacf.org/bmw-alpina/80-bm ... 387hp.html
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

V12 is altijd leuk maar met een vermogen van 387 pk beetje nog tegenvallende specs
Stéphane
Posts: 246
Joined: Fri Jun 11, 2010 2:04 pm

Post by Stéphane »

Roy wrote:Jij hebt blijkbaar nog nooit Quattro gereden.

Ik ben 4 jaar geleden door Audi uitgenodigd om deel te nemen aan een reis met fabrieksbezoek met diverse Audi's, met en zonder quattro. Daarbij was ook inbegrepen een aantal ronden met een Audi over de Nürburgring, in mijn geval met een S4 Avant. Die heeft dus quattro.

Zelf ook een Audi Coupe GT gehad lang, lang geleden trouwens.

Wat Frank en Benjamin zeggen en ik ook kan bevestigen: onderstuur. Rijdt gewoon echt niet goed.
bertjehonda
Posts: 351
Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm

Post by bertjehonda »

fn2 vindt ik toch echt zeker lekker rijden (met lsd).
maar is inderdaad totaal niet te vergelijken met een dc2
ik ben ook echt nog geen auto tegen gekomen die kwa rijplezier boven de dc2 uitkomt
ik hoop aankomende zomer (2012) te kunnen zeggen dat ik dan wel een auto heb die de dc2 fun factor( en kwaliteit) overschrijdt.
terminste hij moet dan toch echt wel klaar zijn.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Hoi,

De auto die voor mij de hoogste fun-factor had was mijn AAS (1ste model 1.6 CRX uit 1986) Nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik die ooit weggedaan heb. Maar ja, het eigen bedrijf ging op dat moment voor, en heb toen mijn enige niet Honda gekocht. (een Vovlo V40)

Ik ben nu wel blij met mijn FN2 en ben al maanden (ondertussen al meer dan een jaar) aan het dubben wat ik ga doen. Burgerbak i.p.v. FN2 en dan iets echts leuks, zoals een NSX, of deze toch houden... Er lijkt een doorbraak aan te komen overigens, binnenkort meer...

Grtz,

Lucas
Deus Ex Machina!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

We zijn benieuwd Lucas 8)
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

de R's zijn gewoon most fun for the money.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ik heb destijds de R verkocht en er kwam toen een EG6 voor in de plaats. Ik had toen heel veel spijt, maar helaas weinig keus. Toen van de EG6 naar een Jazz gegaan. Sportief gezien ook geen vooruitgang. Maar met een gezin wel zo praktisch. Nu heb ik een NSX, dus uiteindelijk kan ik niet zeggen dat ik erop achteruit ben gegaan.

Over de NSX heb ik veel getwijfeld, uiteindelijk blijft ie en ik kan me niet voorstellen dat ik 'm ooit weg zal doen voor een andere soort gelijke auto. Er zijn genoeg upgrades te krijgen en ik heb genoeg ideeen om 'm mee te laten komen met de huidige generatie supercars. Bovendien blijf ik het een van de mooiste auto's vinden die ik ken.

Qua snelle gezinsauto's heeft Honda helaas niet (meer) zoveel te bieden. Ik ben helemaal weg van de RS4 (avant), RS6 mag evt ook. Die zou ik wel willen hebben. Als ik weer een R ga rijden zijn er voor mij maar drie die in aanmerking zouden komen: NSX-R (helaas onbetaalbaar), FD2 (liefst Mugen RR) en de EK9 (met K20 swap).
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik rij nu al 3,5 jaar in de ITR DC2. Kan er ook echt geen afstand van doen. Dat gevoel wat je krijgt in een ITR heb ik bij geen enkel andere auto. Impreza/Evo's trekken me totaal niet en vind ik maar saai rijden. Heb al redelijk wat verschillende autos gereden en heb er tot nu toe nog geen gevonden die boven de ITR doet voor mijn gevoel..


Idd, ik heb wel eens in een Impreza met STI onderstel (kogel gewrichten rondom) en iets van 350pk op Zandvoort mogen rijden. Wat een onderstuurd hok was dat zeg. Wat je ook met het actieve dif deed, het werd alleen maar erger. Ik kon ook met geen mogelijkheid mn eigen tijden met de ITR rijden. En die haalde de helft van het vermogen niet eens.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

FD2 Muggen RR krijgt mij zover mn EP3 te verkopen :)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Een leven na de Type R... denk dan eerder aan een Exige of Elise. Het zou sowieso een 2dehandse zijn. Dus de prijs valt een klein beetje te vergelijken met de Type R's en de fun factor heel zeker.
Het enige verschil is dan wel dat er nog een daily zou moeten bij komen.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Honda Tech Link

Mooi artikel over een eigenaar van zowel een NSX als een DC2.
Hoe mooi die 2 verschillen. incl foto's
'98 JDM Integra Type-R
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ITR897 wrote:Een leven na de Type R... denk dan eerder aan een Exige of Elise. Het zou sowieso een 2dehandse zijn. Dus de prijs valt een klein beetje te vergelijken met de Type R's en de fun factor heel zeker.
Het enige verschil is dan wel dat er nog een daily zou moeten bij komen.


Lotus komt met een nieuwe Exige S op de proppen.
Dit keer niet meer met een Toyota 1.8 vvti maar met een eigenbouw Lotus blok, 3.2. / 3.6 (ff kwijt) liters en 350 pk's.
Gewicht gaat daardoor wel iets omhoog, naar 1040 kg leeg.

dat moet toch een briljant wagentje zijn 8)
Post Reply