Sinister wrote:Hoeveel oliesoorten heb je trouwens al gebruikt, constant verwisselen is zeker niet gezond, daar gaat je blok pas van naar de klote. Als je bij mullens 5w40 erop laat leggen dan is olieverbruik normaal, die wolf oil is rotzooi. 0w40 of 10w40 zou ik zeggen. Als je je blok laat ploffen na 3 jaar ouderdom door oliepijl niet te controleren kan je je garantie wel op je buik schrijven :roll: Je hebt sowieso al niets garantie meer na 2 jaar.
Ma van welk merk zou ge dan de olie gebruiken? Prijs maakt me echt gene bal uit.. Als ze mar goed is. En ja ik controleer wekelijks ze. Tis gwn een of 2 keer voorgevallen da ze sneller zakte dan da ik het verwachtte en dat ze bijna op minimum stond. Heb nog nooit een lampje aangehad...
Heb snel gezien, deze raden 0w30 of 5w30 ook aan. Maar lees dan weer op andere topics dat ze dat af raden. Heb ff gelezen op de link van sinister dat ze voor mij aanraden 5w50 te gebruiken. Omdat ik vantijd sprint en hem ook licht getuned is..
Kweet het nemeer ze :-?
Ik gebruik auto dagelijks, woon kort bij stad, dus vantijd wordt auto gebruikt voor korte afstanden, dus dat wilt zeggen dat alsk thuis op koude motor start dat hem maar just op normale toeren draait voordat ik hem stil zet. Bedoel bij normale toeren, dat hem nemeer op 1700 toeren draait zoals bij koudstart. En sprint vantijd er eens mee. Circuit doe ik nie.. Voorlopig toch nie :lol:
Ik geloof dat vooral slechte merken van olie er voor zorgen dat je meer verbruik hebt. En een te dikke is zeker niet goed ook niet.
Daarom zou ik castrol of motul of andere topmerken gebruiken.
Khem just gelezen da ze bij mullens in diest wolf oil zouden gebruiken, kweet het eig begot nieje. Als ge da vraagt krijgt ge het antwoord, goeie olie.. :lol: ===> niet dus...... :lol:
Sinister wrote:Ze gebruiken overal wat anders van merken, dat is net het probleem. Soms zelfs verschillende types tussen de dealers heb ik al gemerkt met mijn FK3.
Erg en die van de garage dan drek bezig tegen me van, ja en olie wisselen moogt ge nie zomaar, das slecht voor de motor.. En zelle gebruiken constant ander olie :lol:
Kzou hem normaal vandaag moeten terug hebben van de garage, kzen es benieuwd.. Is van maandag al binnen, den deze mag volgens mij toch stillekes klaar zijn he..
Is ingegaan voor deurrubber vast te zetten, boite (nieuwe syncro) en dan naar het olie verbruik te kijken..
Ps, iemand per toeval ervaring bij een k&n inlegfilter??
Die van de garage was direct moeilijk ant doen over die filter.. K&n zou brol zijn en daardoor kwam het olie gebruik ook zei hem :-?
In dezelfde garage gaan ze niet verschillende gebruiken he, enkel tussen de verschillende garages onderling. Hondapower heeft ne K&N inlegfilter, geen problemen mee, ook geen verbruik trouwens.
Sinister wrote:In dezelfde garage gaan ze niet verschillende gebruiken he, enkel tussen de verschillende garages onderling. Hondapower heeft ne K&N inlegfilter, geen problemen mee, ook geen verbruik trouwens.
Neenee, bedoelde ik ook nie, ma bedoel int algemeen de HONDA garages, zelle gebruiken in elke garage hun olie..
Dacht het wel, vond het al raar dat hem olie zou gebruiken door k&n inlegfilter
Heb auto terug. Boite is gemaakt, super
Olie verbruik hebben ze niet drek gevonden.. Zij denken dat het komt omdat auto licht getuned is en omdat er gene originele oliefilter en luchtfilter opstaat. Zij willen nu op 60000 km het onderhoud eens doen. En zien of hem dan nog olie verbruikt.. Ag ja, kpeis dat ik eens naar surincx ga gaan. Heb al veel goed gehoord van die man. + hij zei dat je best de kleppen om de 20000 regelt, mijn zijn nog niet gedaan, of in die 56000 km max 1 keer, ma twijfel eraan..
Fubar, wil je proberen je best te doen om ABN te typen. Ik heb er iig moeite mee om het te volgen.
Ik heb vrijwel geen olie verbruik! Zeker geen liter op 5.000 km of wat dan ook... Heb er uit mn hoofd altijd 5w30 of 5w40 in gehad. Eerst heel lang Esso en nu sinds 2a3 jaar Castrol magnetic.
Een ander luchtfilter lijkt me echt geen reden om meer olie te verbruiken.
Jo& wrote:Fubar, wil je proberen je best te doen om ABN te typen. Ik heb er iig moeite mee om het te volgen.
Ik heb vrijwel geen olie verbruik! Zeker geen liter op 5.000 km of wat dan ook... Heb er uit mn hoofd altijd 5w30 of 5w40 in gehad. Eerst heel lang Esso en nu sinds 2a3 jaar Castrol magnetic.
Een ander luchtfilter lijkt me echt geen reden om meer olie te verbruiken.
@ FUBAR tnx dat je er op wilt letten. Hoeft geen perfect Nederlands te zijn, maar soms dan raak ik echt het spoor bijster en moet ik het hardop oplezen om het te begrijpen haha!