Olie vebruik honda civic type r fn2

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Olie vebruik honda civic type r fn2

Post by FUBAR »

Yoo

Vandaag auto binnen gedaan voor boite, ma da boeit nie zo fel in dees verhaal, maar het probleem is dat ik de olie heb gecontroleerd voor ik hem naar de garage deed en deze stond half.. Opzicht niet slecht. Bij half bedoel ik tussen die gaten in van oliepeil. Ma bij het vervangen op 55000 stond deze tegen het bovenste gaatje! Dit is 2000 km geleden. Dus e verbruikt lichtekes olie. Volgens die man van de garage was het de k&n inlegfilter die het zou doen, mak zen er eigenlijk zekers van, van niet. Deze ligt er 1000 km op fzo en tervoren verbruikte hem ook..

Ik gebruik nu castrol olie 10w60 racing M. Bij deze olie verbruikt hem dus het bovenstaande. Bij de olie van honda, 5w40 gebruikt hem dat na 1000 km. Dus nog sneller :shock:
Iemand ervaring mee? Kvind het erg da hem da verbruikt.
Misschien te verhelpen bij de kleppen te regelen fzo????

Krij de auto altijd goed warm, eerste 50 min max 3500 toeren en dan schakel ik. Dus volgens mij ok..

Grts
Ralf-ttt
Posts: 52
Joined: Fri Jul 01, 2011 2:23 pm

Post by Ralf-ttt »

Goh, ik heb hem nog maar net, maar ik zal het in de gaten houden. Hij heeft net een oliewissel gehad.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Je hoeft je auto echt geen 50 min. warm te rijden. Is wel vaker zo dat dunnere olie meer verbuikt, zeker vol syntheet. Vtec verbruikt ook olie.
Gewoon altijd in de gaten houden.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

10W60? Die olie is veel te dik. Doe er 0W30 in.
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

culasse wrote:10W60? Die olie is veel te dik. Doe er 0W30 in.

Zal het es proberen.. castrol raadde me deze aan...
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

culasse wrote:10W60? Die olie is veel te dik. Doe er 0W30 in.


Hee ben jij er ook weer?
Is 0w niet iets te dun weer?
Wel goed voor koude start of courer
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

10W60 hoort volgens mij echt niet hoor... Bij mij gaat er de door Honda opgegeven olie in en die van mij verbruikt na +/- 9500km 0,4 tot 0,6 liter olie... Keurig dus.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

Ik kan het je exact vertellen :wink:

Heb nu kleine 40k getuft met mijn fn2.

ik zet altijd mijn B km teller op 0 als ik de olie ververs.
Ik gooi er altijd 0W40 in.

Bijvullen moet ik altijd tussen de 4- en 5000 km. afhankelijk van het rijgedrag.
maar dan gaat wel het lampje branden, dus al onder het min niveau.
wanneer het lampje van de olie aangaat moet er exact 800 ml (standaard bus) in om weer streepje Max aan te tikken.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Zelfs mijn FK3 diesel verbruikt olie als ik doorduw. Is normaal en negeren, op tijd bijvullen.
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

iVTEC-fab wrote:Ik kan het je exact vertellen :wink:

Heb nu kleine 40k getuft met mijn fn2.

ik zet altijd mijn B km teller op 0 als ik de olie ververs.
Ik gooi er altijd 0W40 in.

Bijvullen moet ik altijd tussen de 4- en 5000 km. afhankelijk van het rijgedrag.
maar dan gaat wel het lampje branden, dus al onder het min niveau.
wanneer het lampje van de olie aangaat moet er exact 800 ml (standaard bus) in om weer streepje Max aan te tikken.


Heeft een FN2 niet, net als een EP3, dat je niet meer kan VTEC'en als de olie laag is, maar het lampje nog niet brandt?

Valt me wel op dat er een groot verschil zit tussen hoeveel jij er bij moet gooien om weer op niveau te komen vanaf het brandende lampje, en hoeveel er bij een EP3 bij moet. Van onderste gaatje tot bovenste gaatje is volgens mij al een liter. Blijkbaar zit daar zo'n verschil tussen?

Olieverbruik is bij mij ook zeer afhankelijk van mijn rijstijl. Heb er 5W30 vol synthetisch in zitten, en ik mag ook geregeld bij gooien. Heb in de vakantie totaal 2 liter bijgevuld op 4800 km. Vooral top (proberen) te rijden in Duitsland, dus continue in de VTEC, slurpt olie.

Ik mis wel een olie level metertje in de EP3, zelfs mijn 106 Rallye had het.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Vooral temp meter en level meter idd missen ze hard.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Bij de h22 merk ik het wel als het olie peil te laag staat.... gaat niet lekker de vtec in.
Maar dan brand mn lampje nog niet.
En dat hoop ik ook nooit te zien branden ;-)
Altijd wekelijks peilen dus.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

0-w60 ?????

:roll:


Gooi er 10-W30 of 5-w40 erin niks anders,

Olie verbruik zou rond de 1L per ong. 5.500 km zijn, om een normale olieverbruik te hebben.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
FUBAR
Posts: 66
Joined: Sun Oct 18, 2009 9:18 pm

Post by FUBAR »

Roy wrote:0-w60 ?????

:roll:


Gooi er 10-W30 of 5-w40 erin niks anders,

Olie verbruik zou rond de 1L per ong. 5.500 km zijn, om een normale olieverbruik te hebben.


5w40 is geen optie, dan verbruikt hem meer olie dan naft :lol:

10w30 nog niet geprobeerd. Is nu binnen be garage, morgen hemk hem terug.. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen..
Ps om de hoeveel km worden de kleppen geregeld? Heb gehoord om de 40000 km. Mijne zijn nog niet gedaan en heb er 56000
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Vraag het eens aan Tom van CUSTOMIMPORTARTS zou ik zeggen. Ik liet mijn ITR altijd om de 20000 km doen.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Kleppen stellen, doen men echt niet na elke 4000 km.

Bij niuwe autos'wordt dat pas gedaan bij de eerste beurt, en daarna voorzover ik weet wordt het niet meer gedaan.
tenzij die weer gaan tikken.

als je K20A 1 Liter 5-W40 wegzuipt op 1000km zijn je oliekeringen stuk.
Zit er nog garantie op de auto?

Zo ja rij lekker door tot de eerstvolgende beurt zonder de olie te controloren tot die ploft, en laat ze maar onder garantie en niewe blok erin hangen. :twisted:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

40.000 km schreef hij roy.
je kan ze wel checken om de 40k ja
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Hoeveel oliesoorten heb je trouwens al gebruikt, constant verwisselen is zeker niet gezond, daar gaat je blok pas van naar de klote. Als je bij mullens 5w40 erop laat leggen dan is olieverbruik normaal, die wolf oil is rotzooi. 0w40 of 10w40 zou ik zeggen.
Als je je blok laat ploffen na 3 jaar ouderdom door oliepijl niet te controleren kan je je garantie wel op je buik schrijven :roll: Je hebt sowieso al niets garantie meer na 2 jaar.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

4 tot 5000 km en dan 800 ml erbij is gewoon een normaal verbruik voor VTEC blokken. niks ernstig aan.

RX-8'tjes met hun wankelmotortjes verbruiken 1 liter per 2000 km :P


En zodra mijn olie lampje de eerste keer pingt dan gaat er direct, diezelfde dag nog weer olie in.
De FN2 VTEC't nog prima op dat moment, geen verschil met olie op MAX niveau.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

iVTEC-fab wrote:4 tot 5000 km en dan 800 ml erbij is gewoon een normaal verbruik voor VTEC blokken. niks ernstig aan.

RX-8'tjes met hun wankelmotortjes verbruiken 1 liter per 2000 km :P


En zodra mijn olie lampje de eerste keer pingt dan gaat er direct, diezelfde dag nog weer olie in.
De FN2 VTEC't nog prima op dat moment, geen verschil met olie op MAX niveau.


Double u teee eefff, olie lampje pingt? beter regelmatig in de gaten houden
Locked