Tot het einde en er voorbij, een leven na de Type R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
LCR

Post by LCR »

bastiaan45 wrote:2. Honda Accord Type R (gewoon omdat ik hem zo heerlijk vond, nog fijner dan de Integra en alle Civic's R)

You're so right! 8)
DH

Post by DH »

Ik stond gister naast de nieuwe RS5 in het wit.. en ik werd er even stil van. Pure klasse tot 8200rpm.
nickR

Post by nickR »

Ik word stil van alle RS modellen.....
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

ik heb 6 jaar in mijn ATR ( nr. 11 ) mogen rond touren.
daarna heb ik een ATS gekocht, qua luxe op vooruit gegaan, maar qua power ver achter uit.

Eind vorig jaar hebben we onze FN2 verkocht en mijn vriendin is in de ATS gaan rijden en zelf heb ik een BMW 535D Touring (E61, BJ 2005)
met M pakket aangeschaft.

Daar heb ik geen spijt van gehad, meer power en meer luxe. en dat heeft Honda gewoon niet ! ( voor een Diesel .... )
LCR

Post by LCR »

Voor mij ook BMW of Lexus (als de zaken goed lopen :-) )...naast de ATR, dat wel... 8)
Dirk V

Post by Dirk V »

nickR wrote:Ik word stil van alle RS modellen.....

Ik heb heel toevallig de kans gehad om het AudiForum in Ingolstadt te mogen bezoeken (ben net terug) en moet zeggen dat de RS modelllen mijn autohart sneller doen kloppen!
Garages vol met V12's, W12's R8, TTRS, RS3, 4 en 6.... man wat overdaad aan pk's.
Stéphane

Post by Stéphane »

Ik heb mijn EK9 om praktische en economische redenen verkocht. Praktisch omdat ik het zonde vond om dagelijks in de EK9 naar mijn werk te rijden en economisch omdat het gewoon financiële onzin is om 2 circuitauto's te hebben. In die zin was de vervanging van de EK9 altijd een stap terug wat rijplezier betreft, maar ik heb altijd nog de Elise - die ik toen ook al had.

De hybrid die ik nu heb is een auto. Een auto die weinig kost en waar ik relaxed mee rond kan toeren tegen bijzonder weinig kosten (op de zaak). Rijdt overigens nog steeds best prima. Ik denk er wel over om de hybrid toch te gaan vervangen door iets anders waar ik toch net iets meer plezier aan kan beleven. Al was het alleen al maar omdat het gewoon een ontzettend saaie en niet onderscheidende auto is.

De EK9 mis ik zeker nu. Echt een fantastische auto om mee te rijden die mij ook enorm veel plezier heeft opgeleverd. Ik sluit niet uit dat er op termijn nog een Type R terug komt, een DC2/EK9. Maar dat zal afhankelijk zijn van hoe de situatie er op dat moment uit ziet :D

Overigens ben ik zelf geen grote fan van Audi RS modellen. Motorisch leuk, maar wat rij-eigenschappen betreft toch de mindere van Honda en BMW.
Arno

Post by Arno »

BMW E90 318i/20D geen optie :wink:
Roy

Post by Roy »

Stéphane wrote:Overigens ben ik zelf geen grote fan van Audi RS modellen. Motorisch leuk, maar wat rij-eigenschappen betreft toch de mindere van Honda en BMW.

Jij hebt blijkbaar nog nooit Quattro gereden.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
mr. X

Post by mr. X »

Of jij niet in een BMW :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Roy wrote:
Stéphane wrote:Overigens ben ik zelf geen grote fan van Audi RS modellen. Motorisch leuk, maar wat rij-eigenschappen betreft toch de mindere van Honda en BMW.

Jij hebt blijkbaar nog nooit Quattro gereden.

pff, die hebben nog meer onderstuur.....
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Gaskleppie wrote:pff, die hebben nog meer onderstuur.....

Agreed and the brakes are inadequate for such a heavy car.

Nice and comfortable for fast cruising on the Autobahn!
DH

Post by DH »

Ik heb nog niet veel van Mitsu kunnen genieten, maar het heeft me wel gegrepen.
De kosten verschillen opzich niet zo heel veel met die van Honda, aleen zijn de parts duidelijk duurder. Eco chiped + andere nokken rij je rustig 1/10 maar wel met +/-320hp/380nm onder de kap.
Daarnaast heeft de auto een geweldig potentieel indien je hem verder wil tunen en is de wegligging echt uber te noemen, gooi het stuur om en hij red zich wel indien je genoeg asfalt over hebt.
Je voelt dat hij super uitgebalanceerd is en geweldig veel kan hebben.
Werkelijk alles is uitgedacht en de ontwikkeling spat er vanaf!
De grens bij die auto ligt erg hoog, indien je ermee overweg kan gaan uiteraard. :roll: :wink:
Verzekering valt redelijk mee al is de wegenbelasting door de 1445kg een stuk hoger.
De auto zelf is echt een blik vanger, vaak dat je word aangesproken.
Ruimte en comfort hebben de latere modellen zeker, net als de eerdere modellen van Honda zijn deze ook meer hardcore te noemen (pre Evo 7).
Ze beginnen redelijk goedkoop te worden al is een mooie IX of X wel een ver van de bed show voor de meeste mensen.
Veel auto en performance voor het budget.

Nieuwere ST`s hebben ook wel wat..
Ag genoeg moois in de toekomst al moet het bij Honda nog blijken.
baRt

Post by baRt »

ik ben bevooroordeeld... s2000 :)

onpractisch is de s2000 alleen als je naar de bouwmarkt moet, of als je zoals ik momenteel, best wat kilometers maakt. 1:11,5 is overigens normaal met suf snelweg gebruik.

ideale wereld? NSX met 350pk die 1:20 loopt of zo... DAT is pas een uit elkaar spattende jongensdroom... ALLES VOOR NIKS :D

comfort... pfff... mijn nieren doen het nog, mijn rug is nog recht en mijn nek was op mijn 20e al om zeep... stuiteren met een glimlach!
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

De ideale wereld zal bij mij nooit in 1 auto passen.

soms, wil je op vakantie met de auto. Route de Soleil, 1500 km voor de boeg. Doe mij dan maar een M5 ofzo, lekker veel power voor op de snelweg en heerlijk comfortabel.

Maar, eenmaal thuis hunker je misschien naar een dagje circuit. dan rol ik graag een M3 GTS / CSL of een NSX of een GT-R uit de garage. ( of een F40 als geld toch geen rol speelt :o ops: :lol: )

en zo kunnen we nog even doorgaan :razz:
LCR

Post by LCR »

iVTEC-fab wrote:De ideale wereld zal bij mij nooit in 1 auto passen.

soms, wil je op vakantie met de auto. Route de Soleil, 1500 km voor de boeg. Doe mij dan maar een M5 ofzo, lekker veel power voor op de snelweg en heerlijk comfortabel.

Maar, eenmaal thuis hunker je misschien naar een dagje circuit. dan rol ik graag een M3 GTS / CSL of een NSX of een GT-R uit de garage. ( of een F40 als geld toch geen rol speelt :o ops: :lol: )

en zo kunnen we nog even doorgaan :razz:

ATR 8)
Roy

Post by Roy »

mr. X wrote:Of jij niet in een BMW :D

Jawel hoor!

X5, X6, 120, oude 325.

Niks spannends, de quattro van audi is vele malen beter als de x drive van BMW de 120 was saai, de 325 snel voor toentertijd, maar levensgevaarlijk bij nat weer.

Gaskleppie wrote:pff, die hebben nog meer onderstuur.....

BMW te veel overstuur, het is net wat je zoekt.
Ik heb nog niet echt veel auto' s gereden met het rijgedrag van een 911 of een CTR
ITR1609

Post by ITR1609 »

Ik rij nu al 3,5 jaar in de ITR DC2. Kan er ook echt geen afstand van doen. Dat gevoel wat je krijgt in een ITR heb ik bij geen enkel andere auto. Impreza/Evo's trekken me totaal niet en vind ik maar saai rijden. Heb al redelijk wat verschillende autos gereden en heb er tot nu toe nog geen gevonden die boven de ITR doet voor mijn gevoel..

Wat betreft de luxe auto's zoals BMW, audi etc.. trekt me allemaal niet eerlijk gezegd. Vind sommige modellen daarintegen wel mooi maar de rijeigenschappen trekken me niet aan. De ITR is zo lekker rauw en je voelt echt wat er met de auto gebeurd. Ik vind het daarom ook niet erg om in de ITR bijv. een paar 100 of 1000 km te rijden.

Enige waar bij mij de ITR plaats voor kan maken is de NSX-R..

Een echte honda rijder in hart en nieren! 8)
ITR1609

Post by ITR1609 »

Ik rij nu al 3,5 jaar in de ITR DC2. Kan er ook echt geen afstand van doen. Dat gevoel wat je krijgt in een ITR heb ik bij geen enkel andere auto. Impreza/Evo's trekken me totaal niet en vind ik maar saai rijden. Heb al redelijk wat verschillende autos gereden en heb er tot nu toe nog geen gevonden die boven de ITR doet voor mijn gevoel..

Wat betreft de luxe auto's zoals BMW, audi etc.. trekt me allemaal niet eerlijk gezegd. Vind sommige modellen daarintegen wel mooi maar de rijeigenschappen trekken me niet aan. De ITR is zo lekker rauw en je voelt echt wat er met de auto gebeurd. Ik vind het daarom ook niet erg om in de ITR bijv. een paar 100 of 1000 km te rijden.

Roy

Post by Roy »

ITR1609 wrote:

Respect!!!

Zo dacht ik ook vroeger, totdat Honda de pk strijd opgaaf en ik me liet verleiden door turbo motoren met meer pk's. :-?
En toen bleek dat de FN2 ook nog de mindere van de EP3 bleek.
Zag ik m niet meer als potentiele vervanger voor mijn EP3.
Locked