Lampje blijft branden?? ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
DC2

Lampje blijft branden?? ATR

Post by DC2 »

Hmm, er lijkt iets aan de hand te zijn. Vandaag bleef het "brandstofpomp" lampje branden. Je hoort wel het karakterisieke tik-tik geluid, maar vervolgens blijft ie branden.

Wat kan dit betekenen?

Edit: "brandstoflampje" is motormangagement lampje. Zie foto...
slydawg

Post by slydawg »

Brandstofpomp lampje... nee die ken ik nog niet, hoe ziet het eruit?
DC2

Post by DC2 »

slydawg wrote:Brandstofpomp lampje... nee die ken ik nog niet, hoe ziet het eruit?

Sorry, mijn onwetendheid. Ik zal een foto posten.
DC2

Post by DC2 »

Image
vtec vince

Post by vtec vince »

Dat is het motormanegment lampje...
Je kunt eens proberen om de accu los te koppelen en een paar minuutjes wachten.
Dan reset de comp zich weer.
Komt het dan weer terug , zou ik hem laten uitlezen bij de dealer!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
DC2

Post by DC2 »

Dit kan dus van het ene op het andere moment gebeuren?? Gisteren bijv was het nog goed.
LCR

Post by LCR »

ik denk dat je lambasensor gaar is.......
ik zou zo niet rijden :-)
vtec vince

Post by vtec vince »

Dit zou idd van het ene op het andere moment kunnen gebeuren.
Het kan ook zijn dat het al bij de vorige eigenaar gebeurt is en dat hij het gereset heeft...dan kan het een paar dagen goed gaan en weer terug komen.
Voor de zekerheid toch maar laten uitlezen lijkt me de veiligste optie.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
DC2

Post by DC2 »

Oké, en wel of niet rijden? Juist morgen heb ik de auto nodig voor een rit, ongeveer 60 km heen en terug.

Ik baal er wel van, zeker omdat ik de auto net 5 dagen heb. Vorige week donderdag nog gekeurd etc. Maar ja, als het lampje niet brandde toen...
Keung

Post by Keung »

Lijkt vaak erger dan het werkelijke is.
Er is een storingscode opgeslagen en dit vertaald zich in een gele controlelampje.
Als de lambdasensor echt defect is zul je dit merken aan het motorvermogen. Vaak is de voorverwarmingselement in de lamdasensor stuk. Dit is alleen nodig tijdens de opwarmfase van de motor.

Hier nog een DIY om je storingslampje uit te lezen.
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1901557
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

LCR wrote:ik denk dat je lambasensor gaar is.......

Dat kan het niet zijn. De lambda storing komt altijd pas later tijdens het rijden.
Eerst de code uitlezen lijkt me handig, dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
Hoe loopt hij als je hem start?
DC2

Post by DC2 »

Gaskleppie wrote:
LCR wrote:ik denk dat je lambasensor gaar is.......

Dat kan het niet zijn. De lambda storing komt altijd pas later tijdens het rijden.
Eerst de code uitlezen lijkt me handig, dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
Hoe loopt hij als je hem start?

Alles verliep normaal. Starten ging goed, rijden ook, geen rare geluiden, geen indruk van vermogensverlies.

In de tussentijd heb ik contact gehad met de vorige eigenaar. Hij zei dat dit enkele jaren geleden ook een keer was opgetreden en het lampje vanzelf weer uitging.

Hoe dan ook, ik heb de accu losgekoppeld, enkele minuten gewacht en weer aangesloten. Het lampje brandt niet meer. Vanochtend naar m'n werk gereden, het lampje bleef uit. Nu afwachten maar.
LCR

Post by LCR »

Mijne gaat af en toe nog steeds aan...
Bij mij ligt het in het lambda gedeelte....
denk na over een overstap :cry:
DC2

Post by DC2 »

Even een update.

Het motormanagementlampje is sinds de laatste keer nog twee keer gaan branden en na enkele dagen vanzelf weer uitgegaan. Nu brandt ie voor de derde keer, al een paar weken. Is niet meer uitgegaan en vanochtend begon die zo'n 5 seconden te knipperen en bleef weer aan staan. Betekent dit knipperen iets?? De snelheid van het knipperen was te vergelijken met het knipperlicht.

Ik denk dat ik 'm maar op korte termijn laat uitlezen, om meer duidelijkheid te krijgen. Wat de performance van de auto verder betreft, en starten, en draaien, etc., is er geen enkele verschil.
DC2

Post by DC2 »

Weer een update...

Het lampje ging vorige week weer aan. Vanochtend eindelijk naar de dealer geweest en uit laten lezen. Er werden storingen geconstateerd aan de 4 cilinders. De compressie van alle cilinders zijn goed. Ze hebben toen de bougies eruit gehaald en deze blijken "volledig versleten en op" te zijn en moeten vervangen worden. Er waren geen andere foutmeldingen geconstateerd.

Bougies kosten 32 euro p/s, excl. BTW.

Moet ik hiervoor gaan of zijn er andere bougies die te adviseren zijn? Prijs maakt me niet uit, ze moeten vervangen worden. Eventueel gelijk combineren met andere bougiekabels?
donkeykong

Post by donkeykong »

Gewoon oem of vergelijkbare heatgrade.
als prijs je niet uitmaakt kan je voor die gaan, ik koop ze normaal voor ongeveer 50 euro de vier, ngk iridium.

volgens mij verkopen meer nl bedrijven ook voor een goede prijs.
DC2

Post by DC2 »

donkeykong wrote:Gewoon oem of vergelijkbare heatgrade.
als prijs je niet uitmaakt kan je voor die gaan, ik koop ze normaal voor ongeveer 50 euro de vier, ngk iridium.

volgens mij verkopen meer nl bedrijven ook voor een goede prijs.

Waar koop jij ze of waar kan ik die kopen, dat ik ze binnen enkele werkdagen binnen heb? Dat vind ik dan wel een groot verschil met de dealer.
CTR-Asch

Bougie

Post by CTR-Asch »

http://www.jp4mance.co.uk/products/1/honda/tuning
Ik heb ze onlangs nog besteld hier (voor k20 dan) maar die waren 50 eu incl verzending. En binnen 3 dagen in de bus. Iemand van hier had de shop aangeraden.
donkeykong

Post by donkeykong »

ja dat was ik die het had aangeraden, net even gekeken staan niet op de site, je kan een mailtje sturen naar hem.

je kan ook eens 12tune.nl proberen, die zijn volgens mij ook niet duur, alleen weet niet of ze die hebben.
DC2

Post by DC2 »

Heb ze een mailtje gestuurd, thanks.
Locked