Tot het einde en er voorbij, een leven na de Type R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
CyRaX

Post by CyRaX »

Heb spijt van de verkoop van de ex ee9 van m'n vriendin.....hadden we NOOIT moeten doen...maar goed.

Een vervolg op Honda mocht die komen.....
Ik zou kiezen voor de RS versie van een Audi. Vind dit mooie wagens en ze zijn echt snel.
Een IS-F zou ook leuk zijn...maar niet te betalen.

But hé......de ITR zal ik nog voor hele lange tijd houden....want dit blijft toch een echte favoriet~!
Tenck

Post by Tenck »

Ben nog niet actief aan het zoeken, maar als er een vervanger moet komen:

Evo 7 t/m 9 (gaat niet lukken ivm vriendin, die krijg ik echt niet overtuigd van het nut van de luchthappers en spoilers)
WRX STi (zelfde verhaal)
E46 M3, 4-deurs 330 of E39 M5 (zien er als foute turkenbakken uit volgens m'n vriendin)
(R)S4 (die gaat nog wel)
Legacy Spec-B (geen enkel probleem)

Zoals je merkt is de rode draad de mening van mijn vriendin. Vroeger riep ik heel stoer, nou dan koop ik em lekker zelf. Maar ja, na een tijdje gaat die vlieger gewoon niet meer op. "Ja maar het wordt toch wel onze auto, en ik moet er ook in rijden" etc etc. Dus met RHD hoef ik helemaal niet aan te komen.

Zelf heeft ze het liefst een Defender 110 of FJ cruiser om al haar toekomstige kinderen in rond te rijden. Vind ik ook wel leuk, maar dan moet er wel mee off-road gereden worden. En dan moet ik daarnaast nog een auto om mee te spelen hebben.

En dan zal je zien dat ik bij een eventueel volgende baan een enorm saai A-label leasehok krijg :D .
Type-Q

Post by Type-Q »

No hard feelings Maarten...:lol: Wel toevallig trouwens, ik heb een tijd geleden ook aan een S2000, 350Z of Z4 zitten denken als opvolger voor de DC2. Ik had altijd het idee dat alle 6-cilinders een veel hoger verbruik hebben dan 4-cilinders. Dat blijkt dus complete onzin, als ik kijk naar het verbruik van de Z4 tegenover de S2000. Ook ging ik er van uit dat de Japanner 350Z een degelijke motor had maar een olieverbruik van 1 op 1500 en een draaikolk in de tank valt me erg tegen. Al blijft het natuurlijk appels met peren vergelijken en blijft iedereen zijn eigen voorkeur en mening houden. Gelukkig maar, anders reed half Nederland in een DC2...
DC2

Post by DC2 »

Mijn zwager heeft een Infinity FX45 uit 2008 gekocht. 4.5 V8, 320 pk, 1960 kg. Motorgeluid is leuk, trekkracht voor zo'n gewicht best indrukwekkend. Slurpt als een gek; 1 op 6 rijdt ie geloof ik. Op zich weet je waar je aan begint als je zo'n auto/SUV koopt. Hij heeft de auto gekocht met de gedachte om z'n gezin veilig ermee te kunnen vervoeren en toch een beetje rijsensatie te hebben. Ik persoonlijk zou de sensatie toch in een coupe zoeken en voor het gezin een zuiniger auto kopen.
Dirk V

Post by Dirk V »

Type-Q wrote:No hard feelings Maarten...:lol: Wel toevallig trouwens, ik heb een tijd geleden ook aan een S2000, 350Z of Z4 zitten denken als opvolger voor de DC2. Ik had altijd het idee dat alle 6-cilinders een veel hoger verbruik hebben dan 4-cilinders. Dat blijkt dus complete onzin, als ik kijk naar het verbruik van de Z4 tegenover de S2000. Ook ging ik er van uit dat de Japanner 350Z een degelijke motor had maar een olieverbruik van 1 op 1500 en een draaikolk in de tank valt me erg tegen. Al blijft het natuurlijk appels met peren vergelijken en blijft iedereen zijn eigen voorkeur en mening houden. Gelukkig maar, anders reed half Nederland in een DC2...

even ter info, het blok uit de 350z is een echte fransman, overgelepeld vanuit de Velsatis! :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Type-Q wrote:Gelukkig maar, anders reed half Nederland in een DC2...

Gelukkig maar? Helaas anders zouden de prijzen lekker kunstmatig hoog gehouden worden :lol:
Iets met vraag en aanbod en zoveel rijden er toch al niet rond haha :razz:.

Met mijn vriendin zit het gelukkig wel goed. Zij vindt het allemaal prima en zelfs erg leuk. Dus een auto vol met spoilers zoals de EVO maakt haar niet uit. Ze wil zelf een S2000 en daarover hoor je mij niet klagen. Bofkont ben ik af en toe :lol:
Type-Q

Post by Type-Q »

Stel je eens voor: in plaats van alle Golfjes allemaal ITR's... De vrouw van je buurman heeft er een, de bedrijfsleider van de plaatselijke McDonald's, de complete selectie van RBC Roosendaal rijd er in rond en zelfs Oh Oh Barbie heeft 'm in Championship zuurstokroze...:shock: Moet er niet aan denken!
DC2

Post by DC2 »

Type-Q wrote:Stel je eens voor: in plaats van alle Golfjes allemaal ITR's... De vrouw van je buurman heeft er een, de bedrijfsleider van de plaatselijke McDonald's, de complete selectie van RBC Roosendaal rijd er in rond en zelfs Oh Oh Barbie heeft 'm in Championship zuurstokroze...:shock: Moet er niet aan denken!

Hou op! :shock: :lol:
XavCTR

Post by XavCTR »

Type-Q wrote:Stel je eens voor: in plaats van alle Golfjes allemaal ITR's... De vrouw van je buurman heeft er een, de bedrijfsleider van de plaatselijke McDonald's, de complete selectie van RBC Roosendaal rijd er in rond en zelfs Oh Oh Barbie heeft 'm in Championship zuurstokroze...:shock: Moet er niet aan denken!

:lol:
nickR

Post by nickR »

Voordat ik de EP3 kocht moest ik kiezen tussen een S2000 en gezinsuitbreiding.
De keuze was ( werd ) dus wel snel gemaakt en ik moet zeggen dat de S niet tegen de kleine meid opkan :lol:

Er komt heus wel weer een moment dat ik 'm kan kopen. :wink:
Roy

Post by Roy »

Na De EP3, heb ik de Leon cupra gekocht. Qua prestaties, ben ik niet ongelukkiger geworden. Het is een beest van een auto
Hoewel ik nog steeds de EP3 mist en het meest de VTEC.

De Fd2 staat nog steeds op mijn verlanglijst, maar ik hoop op een nieuwe snelle type-R.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&

Post by Jo& »

Ik heb dus een lange tijd niet in mn EP3 gereden. Ben vorige week weer aan het sturen geweest en echt met een grote glimlach op mn gezicht... werd er blij van. Ja van een auto haha hoe kan het.......

Rij zowat dagelijks in de ATS, maar dat is niet te vergelijken.

Soms vraag ik me serieus af wat moet ik nog met die EP3. Als ik echt wil scheuren kan ik net zo goed de NSX pakken. Staan gezellig naast elkaar in de garage dus zonder extra moeite stap ik in de NSX ipv de EP3...
Maar toch kan het niet over mijn hart verkrijgen om mn EP3 te verkopen en waarom zou ik hem verkopen?! Tsja ook al rij ik er bij lange na niet zo vaak in, als ik er in rij heb ik het naar mijn zin!

Wat zou ik er voor in de plaats kopen... EVO? Hmm misschien wel... S2000 hebben we nog. RS6 avant is heel bruut, kinderzitje achterin en 90% van de auto's zoek rijden maar zou meer een plaatsvervanger voor de ATS zijn.

Geen idee dus............

Ja M3 of een andere BMW M of AMG of RS zou helemaal te gek zijn, maar dat vind ik niet dezelfde prijsklasse als een Honda. Je kunt niet de prijsklasse van een NIEUWE Honda vergelijken met de prijsklasse van een ander merkt gebruikt.
mr. X

Post by mr. X »

Waarom kan je dat niet vergelijken? Ik heb de behoefte niet om een nieuwe auto te rijden
Dus stel: je hebt een budget van € 30.000,- waarmee je een nieuwe auto kan kopen of een (jong) gebruikte zou mijn voorkeur altijd uit gaan naar jong gebruikt TENZIJ je geld als water verdient en kunt uitgeven. Dan zou ik niet in de oude troep van een ander moeten rijden en kocht ik wel een Ferrari ofzo :lol:

Ik denk dat er weinig is in de prijscategorie van € 20.000,- tot € 30.000,- dat je het plezier geeft wat een goede Type-R doet.

In mijn ogen blijven binnen dit budget niet veel auto's over.
Kijk voor de grap eens hier wat er te koop is, in de helft zou ik niet dood gevonden willen worden! Zoek criteria waren: Handgeschakelt, benzine, 200 pk, tot 125.000 km en prijs tussen € 20.000,- en € 30.000,-

Mijn eerste keus zou een 130i zijn die al op pagina 2 voorbij komt omdat die auto alles heeft wat ik zoek. (Mijn god wat wordt de markt toch onderuit gehaald met die geïmporteerde frikandellen).
Goede alternatieven zouden zijn:
Het blijft een super mooie auto: M3
Dit lijkt me ook zeer leuk speelgoed maar veel te onderhoudsgevoelig: 3200GT
Van de buitenkant écht heel erg dik maar het interieur is zo lelijk: RS4
Wil je toch iets met wat meer spoilers kom je in de Japanse hoek: STi

Maar de eerste die ik tegenkom waar ik helemaal achter zou staan met een vrouw en kind(eren), zou het zonder twijfel zoiets worden: 330i
Roy

Post by Roy »

@Jo&

Hebben jullie nog steeds de Pearl White S2k staan?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Benjdmin

Post by Benjdmin »

mr. X wrote:(Mijn god wat wordt de markt toch onderuit gehaald met die geïmporteerde frikandellen).

Says the guy who has imported most of his cars.

:razz:
mr. X

Post by mr. X »

Lol yea but I always sold those for a decent price and didn't lowball the market with those ridiculous prices. Most of those shitty imports are real bad anyway. I have seen so many bad import cars that I can imagine people being hesitant buying them.
Mathy M

Re: Tot het einde en er voorbij, een leven na de Type R

Post by Mathy M »

Dirk V wrote:Ik lees de laatste erg tijd veel topics waarin vele jongensdromen uiteen spatten omdat de R, om welke reden dan ook, het veld moet ruimen.

Dat jongensdromen uitéén spatten ligt voor een groot deel aan jezelf. Het hoeft niet zo te zijn namelijk.

Ik zie en lees veel alternatieven of pogingen daartoe, maar het antwoord ligt gewoon voor je voeten. Heb het zelf meegemaakt, Audi? Nee, niet meer. BMW? Nee, geen Type-R gevoel. STi, Evo? Nee, nee, neeeee. Héé, wat is dat..... een FN2, ja! =b

Oh ja. LSD monteren (of de witte) en doe een racecursus inclusief licentie in plaats van al die dure aftermarket uitlaten, luchtfilters, enz.. Echt, lol zat.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Ik heb dus ook het probleempje: Gezin!

De FN2 leent zich nog net voor een gezin met 1 kind.
Ben met paasweekend even een weekendje naar België geweest.
Helemaal tot het dak volgepakt, waarvan 7/8 deel voor het kind (1 jaar).

Als er een 2de komt, is mijn hatchback al te klein :( die 2 deuren is overigens ook niet zo makkelijk met het in en uitladen van het kind, maar vooruit. dat is een kleine compromis voor een hoop lol.

Wat rest er dan? of ik haal mijn vrouw over een station te kopen, dan gaan we met dat hok op vakantie en verders alle lol met mijn FN2. Of ik moet al vrijsnel naar de BMW/Audi/MB afdeling om naar een sedan te gaan met uitstraling en vermogen.

Als de FD2 nou eens links gestuurd naar Europa kwam, ruilde ik mijn FN2 per direct in.. maar helaas.

Oja, en een garage heb ik niet, dus de optie voor dagelijks vervoer een 5-deurs A-label en in de garage een leuke speelse 2-zitter zit er ook nog even niet in.

Voorlopig ben ik de komende 2 jaar nog in mijn Witte FN2 te spotte :wink:
Jo&

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:Ik heb dus ook het probleempje: Gezin!

De FN2 leent zich nog net voor een gezin met 1 kind.
Ben met paasweekend even een weekendje naar België geweest.
Helemaal tot het dak volgepakt, waarvan 7/8 deel voor het kind (1 jaar).

Als er een 2de komt, is mijn hatchback al te klein :( die 2 deuren is overigens ook niet zo makkelijk met het in en uitladen van het kind, maar vooruit. dat is een kleine compromis voor een hoop lol.

Wat rest er dan? of ik haal mijn vrouw over een station te kopen, dan gaan we met dat hok op vakantie en verders alle lol met mijn FN2. Of ik moet al vrijsnel naar de BMW/Audi/MB afdeling om naar een sedan te gaan met uitstraling en vermogen.

Als de FD2 nou eens links gestuurd naar Europa kwam, ruilde ik mijn FN2 per direct in.. maar helaas.

Oja, en een garage heb ik niet, dus de optie voor dagelijks vervoer een 5-deurs A-label en in de garage een leuke speelse 2-zitter zit er ook nog even niet in.

Voorlopig ben ik de komende 2 jaar nog in mijn Witte FN2 te spotte :wink:

Kwa ruimte kan ik het me helemaal voorstellen.
Maar een 2 deurs vind ik makkelijker een kind in de gordels doen dan een 4/5 deurs eigenlijk. Ik kruip mee de auto in en sta dan achterin.

Maar kwa ruimte pffffffffff!
Gelukkig kan ik achterin de tourer de kinderwagen met bak in 1x kwijt. Hoef het niet uit elkaar te halen. Maar als de honden mee gaan dan moet hij op de achterbank uit elkaar en met een paar tassen voor het weekend zit je zo proppievol!
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Qua gevoel en beleving zijn de Type R's wat mij betreft uniek, zeker de Integra als klassieker. Een vervanger zou ik niet op kunnen noemen, want Type R's zijn juist zo mooi omdat ze zo veel eigen karakter hebben, dat is wat mij persoonlijk aantrekt. Niet eens de zeer goede rij-eigenschappen, ook niet de snelheid. Ik kan legio auto's noemen die op het eerste punt stukken beter zijn en het tweede minimaal zo goed of beter doen. De Impreza STi, de M3, en bijv de Megane R26. 3 compleet verschillende auto's overigens, maar allemaal meer dan waardig opvolger.

Het is gewoon de charme die een Type R heeft waar je verliefd op wordt en wat toch altijd stiekem wel blijft.

Mijn persoonlijke rijtje (realistische auto's dus):

1. Subaru Impreza WRX STi V5 Coupe Type R (rijd er in en je koopt hem)

2. Honda Accord Type R (gewoon omdat ik hem zo heerlijk vond, nog fijner dan de Integra en alle Civic's R)

3. BMW E46 330d 2003. Omdat het een bom is die mening sportauto doet verbleken. M3 deed mij persoonlijk ook niet zo veel. De CSL dan weer wel overigens, maar dat is een heel andere prijsklasse.
Locked