R's Racing - FF Voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

B16b erin houden joh, die hoort erin!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Hij rijdt nu een D14 op LPG... dus niks mis met een B20 imho ^^
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Leuke stap vooruit ja.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

L4urenZ wrote:Hij rijdt nu een D14 op LPG... dus niks mis met een B20 imho ^^


Lol, not much go there...
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Waarom kies je eigenlijk voor een b20 als ik vragen mag?
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Koppel :D
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

Zoals Micronsil al zegt. Ik wil koppel! 8)

Heb hiervoor een b16 gehad en wat ik miste was de koppel onderin.
Mijn plan is om eerst maar een complete JDM B16a EK swap te kopen.
Daarmee rond te rijden totdat ik me B20 onderblok en kop klaar heb.
Wil eigelijk niet met een stock b20 onderblok en stock vtec kop rond gaan rijden.
Stock b20 zuigers kunnen nml niet echt hoge toeren aan.
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Ja maar voor het gevoel vind ik het koppel van een Frankenstein niet echt veel uitmaken. Daarbij het bijkomend gewicht van de b20. Vroeg het meer omdat ik dacht dat je mischien turboplannen ermee had. Als je NA blijft rijden, zou ik liever voor een b18R gaan.
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

MLM wrote:Ja maar voor het gevoel vind ik het koppel van een Frankenstein niet echt veel uitmaken. Daarbij het bijkomend gewicht van de b20. Vroeg het meer omdat ik dacht dat je mischien turboplannen ermee had. Als je NA blijft rijden, zou ik liever voor een b18R gaan.


Een stock B20b non vtec heeft al even veel koppel als een b18CR heb ik ergens gelezen.
Dus een B20 vtec zal daar wel overheen gaan lijkt mij.
Het bijkomende gewicht zal echt niet zo heel veel uitmaken.
Dat maak ik me echt geen zorgen over.

Blijf zo ie zo NA rijden. Turbo is niet echt mij ding. Superchargers on the other hand...
Maarre, B18 swaps zie je tegenwoordig zoveel. Ik wil gewoon wat anders. :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

B20 onderblok gaat maar veilig tot een +- 7000 rpm dacht ik.

Koppel heb je nergens voor nodig, als ik sneller wil zijn dan de rest ga ik drie versnellingen terug en jaag hem naar de 10.000 toeren. Als je koppel wil koop je maar een diesel.
Turbo op een B20 is dan wel weer aardig want zoals ze zeggen: "There is no replacement for displacement".

Plus zoals gezegd, als het inderdaad klopt dat een B20 een stuk zwaarder is heb je dat koppel wel nodig dat ding mee te slepen :lol:
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

Ja ik wil een 2.2 diesel! :lol:

Daarom zei ik ook al eerder, wil een b20 blok die ook veel toeren kan maken.
Lage toeren sucks balls...
Maar een beetje extra koppel is altijd mooi mee genomen toch?
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Afgelopen week jou nog gespot in Amersfoort :wink:
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

Keung wrote:Afgelopen week jou nog gespot in Amersfoort :wink:

Dude, ik spot jouw bijna elke dag! :lol:

Trouwens ik reed laatst nog in een VSM vti achter je aan in Vathorst.
Ik probeerde dichterbijer te komen, maar dat lukte niet echt.
Heb je hem ge "K" swapped ofzo? :razz:
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Nope geen K-swap, gewoon D-power :twisted:
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

Zo ff een updateje.

De auto is nu min of meer stock.
Ff nieuwe apk en achterinterieur fixen en hij is klaar voor verkoop. :wink:

Image
Image

Heb maar alvast nieuwe velgen aangeschaft voor de volgende auto. Kon het niet laten. :o ops:
Image
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

SE37... good choice :)
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

BZRKbb2 wrote:SE37... good choice :)

Tnx man!

Het zijn al jaren lang 1 van me favoriete wielen.
Heb ze voor een hele mooie prijs weten te kopen, dus dit kon ik niet laten gaan. :wink:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Hele nette wielen man.
Ziet er goed uit.

Wanneer komt de volgende auto ? :P
'98 JDM Integra Type-R
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Post by R's Racing »

L4urenZ wrote:Hele nette wielen man.
Ziet er goed uit.

Wanneer komt de volgende auto ? :P

Tnx.

Ik hoop begin zomer ongeveer. ;)
R's Racing
Posts: 102
Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am

Re: R's Racing - FF Voorstellen

Post by R's Racing »

Ughughugh. Pfffffff, ff stof afblazen hoooor! :)

Ik heb inmiddels al zo'n 4 maanden een RHD Silverstone S2000 uit 2000 met zo'n 175.000 km op de teller.
Zelf geimporteerd uit de UK voor ongeveer 4600 euro.
Het plan is om nog een voorlipje en een trunkspoilertje te kopen.
De TCT is ook versleten dus die ga ik ook nog vervangen voor een nieuwe.
Daarna kan de auto naar de bodyshop om rechtsachter hier en daar wat kleine roestplekjes en deukjes weg te halen.

Ik heb er inmiddels al het 1 en ander aan gedaan.

Hier een lijstje:

Volk Racing 17x9 ET40 SE37's
Project Kics R26 Lugnuts
BC Racing BR-Type coilovers
ARC Intakebox
5zigen Superlap Exhaust (Straightpipe design)
Invidia 60mm Testpipe + Cellfix
Blox Driveshaftspacers
Softtop met glazen achterruitje

Rechterkant:
Image
Image
Image

Linkerkant:
Image
Image
Image
Locked