R's Racing - FF Voorstellen
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
Zoals Micronsil al zegt. Ik wil koppel! 8)
Heb hiervoor een b16 gehad en wat ik miste was de koppel onderin.
Mijn plan is om eerst maar een complete JDM B16a EK swap te kopen.
Daarmee rond te rijden totdat ik me B20 onderblok en kop klaar heb.
Wil eigelijk niet met een stock b20 onderblok en stock vtec kop rond gaan rijden.
Stock b20 zuigers kunnen nml niet echt hoge toeren aan.
Heb hiervoor een b16 gehad en wat ik miste was de koppel onderin.
Mijn plan is om eerst maar een complete JDM B16a EK swap te kopen.
Daarmee rond te rijden totdat ik me B20 onderblok en kop klaar heb.
Wil eigelijk niet met een stock b20 onderblok en stock vtec kop rond gaan rijden.
Stock b20 zuigers kunnen nml niet echt hoge toeren aan.
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
MLM wrote:Ja maar voor het gevoel vind ik het koppel van een Frankenstein niet echt veel uitmaken. Daarbij het bijkomend gewicht van de b20. Vroeg het meer omdat ik dacht dat je mischien turboplannen ermee had. Als je NA blijft rijden, zou ik liever voor een b18R gaan.
Een stock B20b non vtec heeft al even veel koppel als een b18CR heb ik ergens gelezen.
Dus een B20 vtec zal daar wel overheen gaan lijkt mij.
Het bijkomende gewicht zal echt niet zo heel veel uitmaken.
Dat maak ik me echt geen zorgen over.
Blijf zo ie zo NA rijden. Turbo is niet echt mij ding. Superchargers on the other hand...
Maarre, B18 swaps zie je tegenwoordig zoveel. Ik wil gewoon wat anders. :wink:
B20 onderblok gaat maar veilig tot een +- 7000 rpm dacht ik.
Koppel heb je nergens voor nodig, als ik sneller wil zijn dan de rest ga ik drie versnellingen terug en jaag hem naar de 10.000 toeren. Als je koppel wil koop je maar een diesel.
Turbo op een B20 is dan wel weer aardig want zoals ze zeggen: "There is no replacement for displacement".
Plus zoals gezegd, als het inderdaad klopt dat een B20 een stuk zwaarder is heb je dat koppel wel nodig dat ding mee te slepen :lol:
Koppel heb je nergens voor nodig, als ik sneller wil zijn dan de rest ga ik drie versnellingen terug en jaag hem naar de 10.000 toeren. Als je koppel wil koop je maar een diesel.
Turbo op een B20 is dan wel weer aardig want zoals ze zeggen: "There is no replacement for displacement".
Plus zoals gezegd, als het inderdaad klopt dat een B20 een stuk zwaarder is heb je dat koppel wel nodig dat ding mee te slepen :lol:
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
Re: R's Racing - FF Voorstellen
Ughughugh. Pfffffff, ff stof afblazen hoooor! 
Ik heb inmiddels al zo'n 4 maanden een RHD Silverstone S2000 uit 2000 met zo'n 175.000 km op de teller.
Zelf geimporteerd uit de UK voor ongeveer 4600 euro.
Het plan is om nog een voorlipje en een trunkspoilertje te kopen.
De TCT is ook versleten dus die ga ik ook nog vervangen voor een nieuwe.
Daarna kan de auto naar de bodyshop om rechtsachter hier en daar wat kleine roestplekjes en deukjes weg te halen.
Ik heb er inmiddels al het 1 en ander aan gedaan.
Hier een lijstje:
Volk Racing 17x9 ET40 SE37's
Project Kics R26 Lugnuts
BC Racing BR-Type coilovers
ARC Intakebox
5zigen Superlap Exhaust (Straightpipe design)
Invidia 60mm Testpipe + Cellfix
Blox Driveshaftspacers
Softtop met glazen achterruitje
Rechterkant:



Linkerkant:




Ik heb inmiddels al zo'n 4 maanden een RHD Silverstone S2000 uit 2000 met zo'n 175.000 km op de teller.
Zelf geimporteerd uit de UK voor ongeveer 4600 euro.
Het plan is om nog een voorlipje en een trunkspoilertje te kopen.
De TCT is ook versleten dus die ga ik ook nog vervangen voor een nieuwe.
Daarna kan de auto naar de bodyshop om rechtsachter hier en daar wat kleine roestplekjes en deukjes weg te halen.
Ik heb er inmiddels al het 1 en ander aan gedaan.
Hier een lijstje:
Volk Racing 17x9 ET40 SE37's
Project Kics R26 Lugnuts
BC Racing BR-Type coilovers
ARC Intakebox
5zigen Superlap Exhaust (Straightpipe design)
Invidia 60mm Testpipe + Cellfix
Blox Driveshaftspacers
Softtop met glazen achterruitje
Rechterkant:



Linkerkant:


