HONTEC EK Circuit project..

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Hoezo zonde? Knallen met dat ding!!
Daarvoor is het ook gebouwd!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Jawel Miquel, omdat hij zo flawless is....alles splinternieuw, je weet toch!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

donkeykong wrote:Jawel Miquel, omdat hij zo flawless is....alles splinternieuw, je weet toch!


:lol: Ja klopt zeker maar ik zie zo vaak van die auto's waarin duizenden euro's in is geinvesteerd en de eigenaar dan de auto nagenoeg niet rijdt omdat hij bang is voor schade of wat dan ook.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Daarom vind ik ook dat een circuit auto niet mooi hoeft (moet) zijn.

Lekker raggen met dat ding en skyt hebben!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

True that guyz!
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Mwa, deze eigenaar maakt zich daar niet zo'n zorgen over, schade = jammer maar ga niet onbezonnen rijden.

@ Donkeykong zie hem inderdaad vrijdag weer, hoe loopt de auto na de mapping sessie??
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Auto gaat als een trein, wat een verschil met de stock ecu...auto reageert als een beest, echt de beste mods voor een k20a

in de toekomst maar ff kijken hoe het op een dyno eruit ziet!

Martijn is een goeie gozer, had eigenlijk een "honda nerd" verwacht hahaha


alleen soms als als ik net gestopt het voor het stoplicht springt het toerental ff naar 1500 voor een paar seconden. denk dat het vooral voorkomt als ie koud is....maar dat is alleen een beetje vervelend.
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

donkeykong wrote:Auto gaat als een trein, wat een verschil met de stock ecu...auto reageert als een beest, echt de beste mods voor een k20a

in de toekomst maar ff kijken hoe het op een dyno eruit ziet!

Martijn is een goeie gozer, had eigenlijk een "honda nerd" verwacht hahaha


alleen soms als als ik net gestopt het voor het stoplicht springt het toerental ff naar 1500 voor een paar seconden. denk dat het vooral voorkomt als ie koud is....maar dat is alleen een beetje vervelend.


Wat ook een leuke bolt on kan zijn voor de DC-5 is een 70mm TB, en natuurlijk om de oliehuishouding op orde te houden de baffle sump kits. Mocht je interesse hebben pm me even!

VWB het 1500 toeren verhaal klinkt als je iacv die opspeelt. Al eens gereinigd?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

gebeurde pas na de tuning...dus weet niet of het met schoonmaken te maken heeft gehad. bij het erop zetten is hij al gereinigd.

TB had een idee geweest, alleen laat ik het voorlopig ff hierbij...moet ook van de auto kunnen genieten :)
sump kit voornamelijk voor track days right??
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Afgelopen vrijdag en vandaag weer wat geklust aan de EK, Martijn @ Bekerom Tuning is druk bezig met de kabelboom. Vandaag met Kay ook weer lekker aan de slag geweest:

Olie koeler bracket gemonteerd:

Image

Stoel en gordels gemonteerd:

Image

Volgende week komt de 2e stoel erin! Daarna met de Mil spec connector aan de slag gegaan:

Image

Eindresultaat:

Image

RBC intake "gecleaned:

Image

Nu de gaatjes dichtlassen en daarna opnieuw zandstralen (zandstraal adress omgeving helmond zijn welkom!)
Hebben ook de manier gevonden om de Mugen Airbox "Zwevend" te monteren..

More to come soon!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Heheh die kabelboom is een hoop werk hehe :)
RBC is nice man, cool dat er een tweede stoel in zit....kan iemand toch wat leuk ervaren.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Proper harness mate!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

^^^^^ What he said. Heel gaaf!
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Some work on the car:

New steering wheel shaft made by Kay @ Nollie engineering :) .

Image

Steer mounted:

Image

Image

Image

Second seat in, coming to a rearview mirror near you soon ;) :

Image

More updates soon!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ziet er goed uit! En hele mooie gordels!!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

I just love alu CNC parts, thnxs to Kay @ R-dev R&D voor het design!

Image
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Some enginebay progress:

Cleaned the intake and sandblasted it + installed the Billet tps:

Image

12 an coolant lines:

Image

Mil spec and an bulkheads in place:

Image

Routing the fuel lines:

Image

Image

Image

More progress and updates soon, keep checking: http://www.r-developments.com for updates or join our facebook page .
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

P.O.R.N. :shock:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Is dit gebakkie te koop....als ie klaar is..... :wink: 8)
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

:idea: De Mugen airbox moet in de koplamp :idea:

Image
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Locked