Nieuwe V-snaar??

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Nieuwe V-snaar??

Post by nickR »

Hallo allemaal,

Is het mogelijk dat een V-snaar bij 83000 km al moet worden vervangen,omdat deze te droog zou zijn?
Mijn CTR is van 2005.

Thx voor de reacties....
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Re: Nieuwe V-snaar??

Post by real187 »

nickR wrote:Hallo allemaal,

Is het mogelijk dat een V-snaar bij 83000 km al moet worden vervangen,omdat deze te droog zou zijn?
Mijn CTR is van 2005.

Thx voor de reacties....


distributie is via ketting.
of bedoel je je multirib?
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Heb maar even een foto gemaakt wat ik bedoel... :o ops:

Image

Image
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

De multiriem ziet er wel oud en droog uit in ieder geval.......
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

zie alleen inspectie + evt afstelling om de 40K in servicemanual.
en
Image
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Ik heb de multi riem vervangen bij 47000 KM met de DC5. Hij begon geluiden te maken :lol:.

Snaar is niet duur en is makkelijk zelf te doen. Je hoort het wel meer bij de DC5 en Club RSX spreekt er ook over. Over de EP3 weet ik het niet. Maar omdat er veel gelijkenissen zitten tussen de motoren zal het me niet verbazen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als je de nieuwe meeneemt zaterdag gooien we die er zo op.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

multiriem

Post by CTR-Asch »

Weet iemand toevallig de OEM-artikelcode van de multiriem? Is het verstandig om bij het vervangen meer onderdelen te vervangen (rollen o.i.d.) ?
(ik heb gezocht in de topics maar heb em niet voorbij zien komen).
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Ik heb staan op de bon: 38920-PRA-013
Deze is wel voor een CTR met airco en kwam op € 75,- met clubkorting.

succes
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Thanx..

:shock: Zow dan, bij mijn dealer is de riem € 94,66. incl btw.
Via hbase kan ik er één van Nipparts of Gates kopen voor € 32,- incl btw.
Is dit een goed alternatief of is een OEM-riem echt 3x beter ?
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Met dit soort dingen voor de motor zou ik geen risico nemen en voor het origineel gaan.
Het zal best goed zijn,maar in dit geval betaal ik liever iets meer.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

riem

Post by CTR-Asch »

nickR wrote:Met dit soort dingen voor de motor zou ik geen risico nemen en voor het origineel gaan.
Het zal best goed zijn,maar in dit geval betaal ik liever iets meer.


Natuurlijk is iets meer betalen geen probleem -en voor alle duidelijkheid dat heb ik er ook wel voor over- maar het prijsverschil is wel echt belachelijk groot. Korting zit er bij mijn dealer niet in dus zal de volle mep gaan betalen.
Sorry hoor, dit moest er even uit... :o ops:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Dealer met korting zoeken!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

In UK bestellen bij honda dealer :) het scheelde ook 60 euro met hier voor mijn o2 sensor :)

zag trouwens net dat ie 50 pond kost bij honda UK
Jan Visser
Posts: 225
Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm

Post by Jan Visser »

Gewoon een Gates riem halen....

Die van Honda is echt niet beter en het is maar een multiriem. Waarom 3x zoveel betalen voor iets wat hetzelfde is?

Zijn maar een paar merken die riemen maken. Contitech (Continental) en Gates zijn de grootse 2 producenten en het zou mij niks verbazen dat die van Honda ook gemaakt word door 1 van de 2.

Heb zelf waarschijnlijk duizenden multi en distributieriemen vervangen en kan mij niet heugen dat een riem van Gates of Conti slechter is als een (originele).....
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Jan Visser wrote:Gewoon een Gates riem halen....

Die van Honda is echt niet beter en het is maar een multiriem. Waarom 3x zoveel betalen voor iets wat hetzelfde is?

Zijn maar een paar merken die riemen maken. Contitech (Continental) en Gates zijn de grootse 2 producenten en het zou mij niks verbazen dat die van Honda ook gemaakt word door 1 van de 2.

Heb zelf waarschijnlijk duizenden multi en distributieriemen vervangen en kan mij niet heugen dat een riem van Gates of Conti slechter is als een (originele).....


:idea: Dit is precies wat ze bij mijn garagebedrijf (niet dealer maar een kennis van mij) ook zeiden. Zij begrijpen dat ik zoveel mogelijk OEM-onderdelen wil gebruiken maar als er zo'n prijskaartje aan een "eenvoudige" multiriem zit dan lachen ze me uit. :o ops:
Servicegericht als ze zijn hebben ze me aangeboden om een honda sticker op een Nipparts of Gates riem te plakken... :lol:
Locked